چاپ خبــر

دیک چنی : آمریکا باید برای حمله به تاسیسات اتمی ایران آماده باشد

دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در کتاب جدید خود که سپتامبر منتشر خواهد شد، دیدگاه‌های جدیدش در خصوص مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را مطرح کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، تصمیم دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا برای انتشار کتابی جدید قطعا مرتبط با بحث و مناظره های انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی خواهد بود، مناظره و بحث هایی که سیاست امنیت ملی یکی از مهمترین موارد اختلافی بین نامزدهای جمهوریخواه به شمار می رود. بسیاری از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار بازگشت به سیاست های جورج دبلیو بوش هستند.

دیک چنی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال به بیان برخی دیدگاه های مطرح شده خود در این کتاب پرداخت و گفت: رند پل سناتور ایالت کنتاکی را به عنوان یکی از افراد پیشرو در سیاست انزوا طلبی می شناسم. او می داند که من او را به عنوان یک انزواطلب می شناسم و این مساله برای وی خوشایند نیست ولی این مساله درست است.

دیک چنی به عنوان یکی از منتقدان اولیه مذاکره هسته ای با ایران، تاکید کرد که وی فکر می کند آمریکا باید برای حمله به تاسیسات اتمی ایران آماده باشد. وی همچنین از ارسال سلاح بیشتر به متحدان آمریکا در شرق اروپا و همچنین مانورهای نظامی بیشتر در لهستان حمایت می کند.

دیک چنی در ادامه ضمن انتقاد از برخی نامزدهای جمهوریخواه به خاطر انتقاد از اقدام جورج دبلیو بوش در اشغال عراق، گفت: به نظر من نامزدهای جمهوریخواه باید عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق توسط باراک اوباما را مورد دقت و بررسی قرار دهند.

به نظر می رسد نامزدهای جمهوریخواه به خصوص جب بوش برادر جورج دبلیو بوش در مناظره های انتخاباتی 2016 میلادی با چالش های زیادی در خصوص مسائلی از قبیل اشغال عراق، جنگ افغانستان و برنامه های جاسوسی و ضبط مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی روبرو خواهند بود.

با گذشت 6 سال از کناره گیری دیک چنی از مقام رسمی در دولت آمریکا، وی هنوز یکی از شخصیت های جنجالی در عرصه سیاسی آمریکا به شمار می رود. اکثر مردم آمریکا از وی راضی نیستند. نظرسنجی مشترک موسسه یوگاو و اکونومیست که در ژوئن 2014 میلادی انجام شده است، نشان می دهد که بسیاری از مردم آمریکا از عملکرد دیک چنی ناراضی بوده و از وی به خاطر جنایات جنگی و نقش داشتن در برنامه های بازجویی و شکنجه و تکنیک های جاسوسی به شدت انتقاد می کنند.

  1. به فرمایش آقا دیک وامثالهم غلط می کنند این حرفها ازسرشون زیادی آره داداش

Go to TOP