چاپ خبــر
در خیریه نورآوران سلامت؛

حضور ده ساعته وزیر بهداشت در فریدونشهر به روایت فرماندار

وزیر بهداشت: بسیاری فشار می‌آورند سهمیه پذیرش دانشجوی رشته‌های پزشکی را کاهش دهیم تا پزشکی در انحصار باقی بماند ولی هدف ما افزایش ورودی رشته‌های پزشکی است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، فرماندار فریدونشهر گفت مسئولین شهرستان حضور دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان مدیرعامل بیمارستان سیار خیریه نورآوران سلامت در فریدونشهر را غنیمت شمرده و مشکلات درمانی شهرستان را با وی درمیان گذاشتند.

غلامرضا یسلیانی در گفتگو با خبرنگار پونه زار اظهار کرد طی ده ساعت حضور هاشمی در فریدونشهر، وی علاوه بر بازدید از بیمارستان نورآوران سلامت انجام عمل جراحی در این کلینیک خیریه از خانه بهداشت روستای اسلام آباد و بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) فریدونشهر بازدید به عمل آورد.

مقام عالی شهرستان فریدونشهر ضمن پرخیر و برکت دانستن حضور موفق‌ترین وزیر دولت در فریدونشهر بیان کرد تکمیل ساختمان شبکه بهداشت و تجهیز بیمارستان از وعده‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به فریدونشهر بود.

فرماندار فریدونشهر از توجه هاشمی به مناطق محروم در این سفر سخن گفت و از قول وزیر اظهار کرد: بسیاری فشار می‌آورند سهمیه پذیرش دانشجوی رشته‌های پزشکی را کاهش دهیم تا پزشکی در انحصار باقی بماند ولی هدف ما افزایش ورودی رشته‌های پزشکی است؛ ما می‌خواهیم همان طور که در هر روستا یک معلم داریم یک پزشک هم داشته باشیم.

یسلیانی در همین راستا سخنانی دیگر از هاشمی را یادآور شد که خطاب به معاون خود که به آمار بالای رادیولوژیست و سایر متخصصین در کشور اشاره کرده بود، گفت تعداد متخصصین مهم نیست بلکه آن چه حائز اهمیت است توزیع آن‌ها در کشور است.

فرماندار فریدونشهر همچنین از دستور وزیر برای افزایش جذب ورودی دانشگاه‌های علوم پزشکی از مناطق محروم از 30 درصد به 50 درصد خبر داد.

محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس، نیز از گرفتن قول سهمیه 7 نفر در سال برای ورودی رشته پزشکی از شهرستان محروم فریدونشهر به شرط خدمت در این منطقه محروم خبر داد.

  1. حضورگرم وصمیمی وزیرمحترم،نماینده مجلس ،مسئولین کشوری واستانی وشهرستانی درهرمنطقه نویدی است برای محرومیت زدایی منطقه ما شهروندان فریدونشهری مقدم همه این عزیزان راگرامی میداریم.

  2. nut گفت:

    فقط که ورود به رشته پزشکی نیس….پزشکی رشته ایه که اگه از جون و دل مایه نزاری و سختی نکشی وسطش کم میاری…
    ما با رتبه های زیر1000 نتونستیم بریم حالا چه راحت با رتبه های چند هزار میرن پزشکی…

    • اگه کارنامه های چنتا از کسایی رو که تو منطقه خودمون با زیر هزار پزشکی اوردنا تو سایت کانون ببینی میفهمین فرقش با کسی که بالای هزاره تو درسایی مثل عربی دینی و فارسیه!اگه درصد بالا توی این درسا تضمین کننده موفقیت تو رشته های علوم پزشکی باشه و اگه این شکل پذیرش کارآمد بود رتبه دانشگاهای ما اینقد پایین نبود!و حتما کشورای توسعه یافته پذیرش به این سبک را کنار نمیزاشتن

      • كاملن مشخصه شما كي هستين
        با اين اوضاعي ك شما تو دانشگاه دارين خدا به داد مردم فريدونشهر برسه كه قراره فردا برن زير دست شماها
        كاش آقاي اسفناني ميومدن دانشگاه و فاجعه رو با چشم خودشون ميديدن
        كاش از كاراي تبليغاتي دور بشيمو كاش فقط يكم به فكر اون آدمايي باشيم ك قراره چند سال ديگه…
        گذشت زمان مشخص ميكنه اين كار چقد به ضرر شهر تموم خواهد شد

      • دانشجو گفت:

        اگه خبر نداري بذار تا برات بگم
        اون دانشجويي ك با سهميه اومده داره با زور نمودار و استاد و هزار روش ديگه كه نميشه اسمشو آورد پاس ميشه
        همون دانشجويي كه ميشيني تو كانونتون درصداي ادبياتشو چك ميكني داره برا يكي از بهترين دانشگاه هاي آمريكا اپلاي ميكنه ،آره از همين شهر
        حالا هي بشين تو اون كانون با مقايسه ي ادبيات و عربي و….خودتو گول بزن:-)

  3. ضمن تشکر از مسولان پر تلاش بلاخص وزیر محترم و این قبیل اقدامات را به فال نیک میگیریم . اما یک نکته اساسی که به ان باید مسولان شهرستان پا فشاری میکردند و اقای وزیر را مجاب به بازدید از تنها بیمارستان شهرستان میکردند و ایشان را متوجه کاستیهای کادر و امکانات تخصصی این مرکز مینمو دند و گرنه هر چند سال یک بار این حرکت در روستاها دردی از منطقه دوا نمیکند و یا اینکه ایا کسی وزیر محترم را متوجه این موضوع کرد که بیمارستان مرکزی هنوز متخصص رادیو لوژی ندارد . انگاه افتتاح مامو گرافی در پیشکوه چه توجیهی برای حل مشکل کل شهرستان با حدود بیش از صد روستا و شهرستانهای هم جوار شهر را دارد . محروم زدایی منطقه ی ما باید اساسی و از مرکز شروع شود . کما اینکه روستاهای پایین دست مشکلاتشاشان کمتر از پشتکوه و پیشکوه نمی تواند باشد . پس امیدواریم این امر صرفا سوژه تبلیغاتی برای یک گروه نباشد و فرصتی بوده باشد برای باز گو کردن محرو میت و کاستیهای کل منطقه…

  4. nut گفت:

    صحبت من مربوط به زمانی بود که اصلا کانونی نبود که کسی بخواد بره و درصداش چک بشه…در هرحال قبولی رشته های تاپ مجموعی از درصدای بالا را میطلبه…تو دانشگاهم که فقط زیست و شیمی نیست!مجموعی از درس هاست که باید پاس بشه….و واقعا کسی که نتونه با رتبه خوب وارد بشه وسطش کم میاره…از ما گفتن بود! همونایی که با رتبه های عالی میان دانشگاه به زور خودشونو میکشن بالا دیگه چه برسه به بقیه….

  5. صالحی گفت:

    باسلام خدمت دوستان.
    اول میخوام ازجناب آقای اسفنانی تشکرکنم به این دلیل که واقعازحمت میکشه برای مردمش!حالاچه فریدونشهریابویین میاندشت یاداران ویاچادگان باشه.انصافاداره خدمت میکنه واین نکته روهم درنظربگبریدکه بی عیب خداست.حالااگه یوقتم اشتباه کنه طبیعی هستش.منظورمن اینه که ایشان تلاش خودش رومیکنه که منطقه بزرگ فریدن پیشرفت کنه!
    حرف من اینه که همینطورکه آقای اسفنانی تلاش میکنه دیگرمسولین هم ایشون راالگوی خودشون قراربدن وتلاش کنن.منتظرنباشن که یکی ازآسمون بیادکاراشون روانجام بده.همه دست به دست هم بدیم تافریدونشهرآبادبشه.مامیتوانیم

Go to TOP