چاپ خبــر

اجرای مصوبه قیمت شیر مهمترین خواسته دامداران استان اصفهان است

رییس اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: اجرای مصوبه تیر ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار کشور درباره قیمت تمام شده شیر، مهمترین خواسته دامداران استان برای بهبود وضعیت این قشر است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، علی حسن زاده افزود: سال گذشته ستاد تنظیم بازار کشور قیمت خرید هر کیلوگرم شیر از دامداران را 14 هزار و 400 ریال اعلام کرد که تاکنون کارخانه ها شیر دامداران استان اصفهان را به قیمتی کمتر از این رقم خریداری کرده اند.

وی ادامه داد: کارخانه های فراورده های لبنی، شیر را از دامداران با تفاوت هر کیلوگرم سه هزار ریال خریداری می کنند که این کاهش قیمت خرید شیر برای دامداران خسارت ایجاد می کند.

رییس اتحادیه دامداران استان اصفهان دیگر درخواستهای این اتحادیه را کنترل واردات فراورده های لبنی، کمک به صادرات تولیدات لبنی همانند شیر و شیر خشک، تدوین برنامه راهبردی برای دامداران و فراورده های لبنی و کمک به کاهش قیمت تمام شده شیر عنوان کرد.

حسن زاده با بیان اینکه ظرفیت برای صادرات فراورده های لبنی فراهم است تصریح کرد: تدوین برنامه حمایتی از صادر کنندگان و برنامه ریزی برای صادرات فراورده های لبنی به بخش دامداری کشور رونق می بخشد.

به گفته وی واردات فراورده های لبنی مانند کره و شیر خشک مانع رشد و ترقی اقتصاد کشور می شود، به دامداران صدمه می زند و فرصت های اشتغال را از کشور می گیرد.

این فعال اقتصادی با انتقاد از عدم کنترل نهادهای دامی، افزود: رشد قیمتها باعث افزایش قیمت نهاده های دامی مانند علوفه می شود که این افزایش قیمت علوفه قیمت تمام شده شیر را افزایش داده و موجب صدمات جدی به اقتصاد کشور و مانع رونق فعالیت های دامداران می شود.

رییس اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان اینکه کنترل صادرات علوفه به خارج از کشور یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: کشور دچار خشکسالی است و نباید فرصت برای افراد سودجو برای صادرات علوفه مورد نیاز به بیرون از کشور فراهم شود.

استان اصفهان چهار هزار و 152 واحد دامداری صنعتی و 13 هزار و 624 واحد دامداری نیمه صنعتی دارد که دامدارن این استان در روزهای گذشته با ارائه نامه ای به مسئولان استانی و نمایندگان مجلس خواهان توجه به این قشر شدند و در این نامه درخواست های خود را به صورت مکتوب ارائه دادند.

Go to TOP