چاپ خبــر
فرماندار فریدونشهر:

بیمه بهترین چتر تأمین خانواده/دامداری فریدونشهر احیا خواهد شد

کارگروه تکریم سالمندان در فرمانداری تشکیل شد. در این کارگروه بر افزایش بیمه شدگان جامعه و برنامه ریزی برای حفظ سلامتی سالمندان تاکید شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، فرماندار فریدونشهر در کارگروه تکریم سالمندان این شهرستان گفت با احداث 100 واحد دامی قصد زنده کردن دامداری در فریدونشهر را داریم. وی بیان کرد تحرک، شادابی و اعتماد به نفس سالمندان در گذشته با انجام کارهای سبک کشاورزی و دامداری در منطقه حفظ می شد که با کم رنگ شدن این فعالیت ها، زندگی سالمندان هم تحت تاثیر قرار گرفت.

در این جلسه که در فرمانداری فریدونشهر برگزار شد، رؤسا و نمایندگان ادارات مربوطه و نمایندگان کانون های بازنشستگی شهرستان حضور داشتند. این کارگروه با رویکرد حفظ سلامت سالمندان به عنوان شهروندان ارشد و پر کردن اوقات فراغت ایشان تشکیل شد و حضار پیشنهادات خود را در این حوزه بیان کردند.

غلامرضا یسلیانی، فرماندار فریدونشهر، در این جلسه اظهار کرد رویکرد دولت در مورد سالمندان بیمه کردن و ارائه حقوق و خدمات عزت مندانه است. وی خواستار برنامه ریزی برای روی آوردن خانواده ها به بیمه، به عنوان منبع تأمین معاش عزت مندانه یک خانواده در صورت از کارافتادگی، حادثه و یا بازنشستگی، به جای تحت پوشش قرار گرفتن توسط کمیته امداد و بهزیستی شد.

بهروز اصلانی، عضو شورای شهر فریدونشهر، با بیان این که در برنامه ریزی شهری فریدونشهر، سالمندان و تکریم ایشان مدنظر قرار نگرفته است و با توجه به این که آمارها از روند رو به رشد سالمنان در جامعه خبر می دهند، خواستار تدوین و ابلاغ طرح جامع سالمندان با چشم انداز 20 ساله شد.

وی گفت در جوامع گذشته حجم فعالیت و استراحت هر انسان مطابق با سن وی تغییر می کرد و وقتی شخص به سن سالمندی می رسید فعالیت کاری او به طور کامل تعطیل نمی شد بلکه محدود و سبک می شد و یک سالمند در متن جامعه باقی می ماند. عضو شورای شهر فریدونشهر اظهار کرد این روند با صنعتی شدن و جهش جامعه به سمت ماشینی شدن از بین رفت و موجب از دست رفتن نشاط جامعه سالمندی شد.

این کارگروه همچنین از خدمات خیریه باقرالعلوم(ع) بابت انجام غربالگری رایگان برای سالمندان تقدیر کرد.

برنمه ریزی برای رفاه سالمندان در ساخت و ساز ادارات و اماکن عمومی، آموزش، تحرکات بدنی مدیریت شده، برگزاری اردوها و برطرف کردن دشواری های پروسه درمان سالمندان از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این کارگروه بود.

  1. اقای جدیدی بهتر بود به جای نقاشی چهارتا عکس از این عزیزان روی سایت می اوردید . با تشکر

  2. یکی گفت:

    احیا شود اما به شرطی که محل نگهداری دام در داخل شهر نباشد. صبح ها و عصرها خیابان شریعتی و مدنی را ببینید که بر اثر عبور احشام چه وضعی پیدا میکنند. همسایگان اطراف خانه هایی هم که احشام نگهداری می شوند بد جور در غذابند.

  3. خوب است نگاهی هم به افراد سالمند که بالاجبار در کنار خیابانها و جاهای بر آفتاب مثل جلوی بانک مسکن – دیوار جنوبی دبستان شهید احمد سکوی جدول روبروی بانک ملی ضلع شمالی چهار راه مطهری فردوسی و … اوقات فراغت خود را سپری می کنند بیندازید و به این فکر کنید در آینده ای نزدیک تعدادشان چندین برابر خواهد شد.

Go to TOP