چاپ خبــر
طرح منابع طبیعی فریدونشهر؛

توزیع سوخت فسیلی در مناطق جنگلی! /گزارش تصویری

بهمن افراسیابی، مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه نوراله کوچ بیده، مشاور رییس سازمان، و تعدادی از مسئولان استانی از پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت در مناطق جنگلی پشتکوه فریدونشهر بازدید کردند. اداره منابع طبیعی فریدونشهر اولین طراح و مجری این طرح است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، بهمن افراسیابی، مدیرکل حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به همراه نوراله کوچ بیده، مشاور رییس سازمان، و تعدادی از مسئولان استانی به منظور بازدید از پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت از فرایند توزیع سیلندرهای گاز در مناطق پشتکوه فریدونشهر بازدید کردند.

حجت اله زمانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر، در این رابطه گفت: برای جلوگیری از قطع درختان و کندن بوته‌ها، تصمیم گرفتیم خانوارهای روستایی و عشایری ساکن مناطق جنگلی شهرستان فریدونشهر را متقاعد کردیم تا با گرفتن امتیازات ویژه برای تأمین سوخت مورد نیاز خود به جای درخت و بوته از سیلندر گاز استفاده کنند.

وی از فرهنگ سازی در این رابطه سخن گفت و افزود این خانواده‌ها وسایل قدیمی مورد استفاده خود مثل تنور و اجاق هیزمی خود را با نمونه‌های جدید گازی تعویض کردند.

این طرح برای اولین بار در بین تمام مناطق جنگلی کشور توسط اداره منابع طبیعی فریدونشهر مطرح شده و به اجرا درآمد و هم اکنون در سراسر کشور فراگیر شده است.

Go to TOP