چاپ خبــر
ایران 3 - قهرمان المپیک 1

ایران تیم دوم جهان را برای اولین بار شکست داد

بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در کازان روسیه به مصاف قهرمان المپیک رفتند و موفق شدند دومین تیم دنیا را در خانه این تیم شکست دهند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از میدان نیوز، دقایقی پیش بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در کازان روسیه به مصاف قهرمان المپیک رفتند و موفق شدند دومین تیم دنیا را در خانه این تیم با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهند.

بازی با سرویس بازیکن روس آغاز شد و تا اولین وقت استراحت فنی، بازی در همه چیز برابر بود ولی روس ها بودند که بعد از اولین وقت استراحت فنی بازی توانستند با اشتباهات ایران اختلاف امتیاز را به عدد ۵ برسانند. وقت استراحت فنی دوم هم به سود روس ها رقم خورد. مهدوی و غفور از اواسط ست اول به بازی آمدند ولی روند امتیاز دهی بازیکنان ایران فرقی نکرد، تا در آخر ست اول بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم میزبان به پایان برسد.

بازی در ست دوم با سرویس عبادی پور آغاز شد و شاگردان کواچ توانستند با سرویس های خوب میرزاجانپور اختلاف را به ۴ برسانند تا سرمربی روسیه را وادار به درخواست وقت اضافه کنند ولی این وقت اضافه سودی به حال روس ها نداشت و وقت استراحت دوم بازی را نیز شاگردان کواچ با اختلاف ۸ امتیازی به سود خود به پایان رساندند تا امید به جمع شاگردان کواچ بازگردد. بازی با همین اختلاف در ست دوم به پایان رسید و بازیکنان کشورمان موفق شدند این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود خود به پایان ببرند.

ست سوم بازی با برتری نسبی ایران همراه بود به گونه ای که اولین وقت استراحت فنی ست سوم به سود بازیکنان کشورمان رقم خورد. در ادامه شاگردان کواچ از آشفتگی بازیکنان روسیه نهایت استفاده را کردند و توانستند وقت استراحت دوم هم را با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود خود رقم زنند. آبشار های خوب عبادی پور و آشفتگی تیم روسیه در ست سوم به کمک بازیکنان تیم ملی کشورمان آمد و آنها موفق شدند این ست را نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود رقم زده و در ست شماری ۲ بر ۱ از روسیه پیشی بگیرند.

بازی در ست چهارم با برتری مطلق بازیکنان کشورمان همراه بود و تعویض های مکرر سرمربی روسیه هم به این تیم کمکی نکرد. وقت استراحت فنی اول و دوم بازی به سود بازیکنان کشورمان رقم خورد. بازیکنان کشورمان بازی زیبایی در ست سوم به نمایش گذاشتند و بر خلاف اینکه بازیکنان روسیه امتیاز ۲۳ و ۲۴ خود را به کمک ویدئوچک به دست آوردند، این شاگردان کواچ بودند که در پایان موفق شدند تیم پرافتخار روسیه را با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ در ست سوم و ۳ بر ۱ در ست شماری برای اولین بار در تاریخ مسابقات رسمی دو تیم شکست دهند.

تیم ملی کشورمان با این نتیجه ۴ امتیازی شد و جایگاه خود را در رده سوم گروه B لیگ جهانی والیبال مستحکم کرد.

شاگردان کواچ ششمین بازی خود در لیگ جهانی والیبال و دومین بازی در مقابل روسیه را فردا ساعت ۱۹:۴۰ به وقت ایران برگزار خواهند کرد.

Go to TOP