چاپ خبــر
در همایش جهادکشاورزی مطرح شد؛

لزوم هشیاری مسئولان در بهره مندی از جهادکشاورزی برای رفع بیکاری

مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر، عرصه کشاورزی را بهترین جایگاه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان برخی از استعدادهای استفاده نشده شهرستان فریدونشهر در این عرصه، جهادکشاورزی را مستعد رفع معضل بیکاری در شهرستان دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، همایش جهاد کشاورزی فریدونشهر همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، علیرضا اصلانی، مدیریت اداره جهاد کشاورزی فریدونشهر، ابتدا به ارائه گزارش عملکرد این اداره پرداخت.

مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر عرصه کشاورزی را بهترین جایگاه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت توجه به این بخش می‌تواند مشکل اشتغال شهرستان را تا حد زیادی رفع کند.

اصلانی تاکید کرد کشاورزان زمین و محصولات کشاورزی و زراعی خود را بیمه کنند تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه دچار ضرر و زیان نشوند.

IMG_3016

وی با بیان این که گندم، جو، سیب زمینی، کلزا و ذرت محصولات شاخص کشاورزی شهرستان فریدونشهر هستند از موقعیت خوب این شهرستان برای کاشت گیاهانی باصرفه اقتصادی بالا سخن گفت.

مدیر جهادکشاورزی فریدونشهر در این رابطه اظهار کرد مقدار اسانس گل محمدی تولید شده در فریدونشهر حتی از مقدار اسانس گل محمدی کاشان، یعنی قطب تولید این گل، هم بیشتر است. اصلانی تصریح کرد در شهرستان کاشان تنها 1500 کارگاه صنایع تبدیلی سنتی گل محمدی مشغول به کار هستند.

مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر در ادامه به بیان خلاصه ای از عملکرد 4 اداره و 7 واحد این مدیریت در یک ساله گذشته پرداخت.

وی واگذاری اراضی ملی و مدیریت و برخورد با ساخت‌های غیرمجاز خانه‌های کاربری را مهمترین فعالیت اداره امور اراضی دانست و گفت زمین باید به عنوان بستر کشاورزی حفظ شود و با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی غیرمجاز برخورد جدی خواهیم کرد.

اصلانی توزیع یارانه شیر، صدور مجوز اماکن دامی، نظارت بر توزیع سبوس و صدور مجوز کوچ و استقرار کندوهای زنبور عسل را از فعالیت‌های اداره امور دام خواند و همچنین پیگیری ایجاد مجتمع دامداری فریدونشهر و کسب رتبه برترین پرورش‌دهنده ماهی توسط آقای پرویز دانشمندی از این شهرستان را از دیگر عملکردهای این اداره دانست.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر در این رابطه شهرستان فریدونشهر را حائز استعداد خوبی برای تولید عسل ارگانیک دانست.

وی تکمیل استخر لاک پشتی، اجرای آبیاری تحت فشار و مرمت قنوات را از مهمترین عملکردهای اداره آب و خاک این مدیریت دانست.

اصلانی فعالیت‌های اداره ترویج و آموزش کشاورزی را بازدید کشاورزان از نمایشگاه بین المللی، برگزاری دوره‌های کشاورزی، برگزاری دوره‌های مختلف به همکاری ادارت آموزش و پرورش، برق و شبکه بهداشت و درمان بیان کرد.

مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر مهمترین عملکرد واحدهای خود را چنین بیان کرد: توزیع نهال و احداث باغات در واحد باغبانی، صدور دفترچه خدمات کشاورزی، همکاری در ارائه بیمه و تسهیلات به کشاورزان، باغبانان و صاحبان مشاغل خانگی در واحد آمار و بودجه، توزیع بذر و کودشیمیایی در واحد زراعت، فرمون گذاری مزارع و باغات میوه و توزیع سم در واحد حفظ نباتات، اعطای تسهیلات و کالیبراسیون در واحد مکانیزاسیون، اطلاع رسانی در زمینه‌های گوناگون در واحد روابط عمومی و برگزاری مراسم مذهبی در واحد عقیدتی.

IMG_3041

در این مراسم از برترین کشاورزان و دامداران شهرستان توسط اداره جهاد کشاورزی و اداره امور عشایری فریدونشهر و همچنین از نیروهای بازنشسته اداره جهاد کشاورزی فریدونشهر تجلیل به عمل آمد.

آقایان عزیز مهدور، رستم سورانی و سلمان اصلانی به عنوان کشاورزان نمونه، آقای علی حسین انیکازی و خانم گلی دودانگه‌پور به عنوان زنبورداران نمونه، آقایان احسان مقدسی و علی قدمی خواجوی به عنوان دامدار نمونه، آقای پرویز دانشمندی به عنوان پرورش دهنده ماهی نمونه و آقای علی مدد مختاری به عنوان مرتع دار نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این همایش از بازنشستگان اداره جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر، آقایان اسماعیل خاوندی، حبیب‌اله مرتضایی، ابراهیم لچینانی، حسینقلی سپیانی، سیدابوالقاسم دادور، ابوالقاسم مشایخی، کریم اکبری، حسین جدیدی، حسین لچینانی و علی حسین مولیانی تقدیر به عمل آمد.

  1. میرزایی گفت:

    واقعا مسولین ما بیدار شن دیگه تا کی میخوان هی بشین و جلسه بگیرن و اشتغال همین باشه که هست.
    بابا جاهای دیگه تو سرشون می زنن همچین موقعیتی داشته باشن. خاک حاصلخیز و آب خوب.
    اگر از همینا استفاده بشه و به طور کارشناسانه و تاکید می کنم کارشناسانه مشاغل کشاورزی را با توجیه کردن کامل مردم راه بیاندازید جوانان هم استقبال می کنند .
    فقط باید جوان مطمئن شود که این کشاورزی برایش سود خواهد داشت .

Go to TOP