چاپ خبــر
کارشناس طب سنتی؛

بهتر است در وعده سحری از غذای پخته استفاده نکنید

یک کارشناس طب سنتی گفت: متاسفانه اکثر روزه داران، تمام حجم معده را در یک وعده افطار لبریز می کنند در صورتی که می توانید با یک افطاری ساده روزه را باز کنید و بعد از گذشت یک ساعت یک شام ساده و پخته شده، میل نمایید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از نبض شهر، رضا شریفی پاکور، کارشناس طب سنتی، در خصوص افطاری سالم برای تقویت قوای بدن، اذعان کرد: با توجه به روزهای بلند در ماه رمضان و جبران تشنگی، بهتراست روزه داران با شربت عسل و لیمو ، افطار کنند.

وی ادامه داد: برای تهیه این شربت، یک قاشق عسل را در یک لیوان آب حل نمایید و با آب یک لیمو تازه مخلوط کنید و بعد از افطاری ساده میل نمایید.

کارشناس طب سنتی بیان کرد: متاسفانه اکثر روزه داران، تمام حجم معده را در یک وعده افطار لبریز می کنند در صورتی که می توانید با یک افطاری ساده روزه را باز کنید و بعد از گذشت یک ساعت یک شام ساده و پخته شده،  میل نمایید.

وی به روش صحیح تهیه سحری اشاره کرد و گفت: به طور معمول چون افراد بعد از سحر می خوابند؛ در وعده ی سحری نباید از غذای پختنی استفاده شود زیرا تناول غذای پخته ضمن اختلال درهضم آن، باعث می شود، نیروی لازم برای روز بعد را به دست نیاورید؛ همچنین بعد از غذای پخته شده نمی توانید از آب استفاده کنید و این باعث تشنگی در طول روز خواهد شد.

شریفی پاکور یک روش هم برای تهیه بهترین سحری توصیه کرد و ادامه داد: مقداری عسل را با مقداری ارده و مقداری از سه شیره توت، خرماو انگور مخلوط کنید و در سحر میل کنید؛ می توانید بعد از صرف آن، چون غذا پختنی نیست آب زیاد میل کنید؛ این سحری مورد طبع افراد سرد مزاج است اما افراد گرم مزاج ها هم می توانند با اضافه کردن شاتوت داخل این مخلوط، از آن استفاده کنند.

وی به هندوانه و طالبی به عنوان بهترین میوه ها در طول افطار تا سحر، اشاره کرد و گفت: هر چند خوردن هندوانه سنگین است و سریع معده را پر می کند ولی از انواع میوه ها هندوانه و طالبی برای از بین بردن تشنگی به مقدار کم توصیه می شود.

Go to TOP