چاپ خبــر
با وجود همجواری با سد زاینده رود؛

۳هزار چادگانی با تانکر آبرسانی می‌شوند

نماینده مردم شهرستان چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: ۳ هزار نفر از روستاییان شهرستان چادگان با وجود تنها ۱۵ کیلومتر فاصله با سد زاینده رود همچنان از تانکر مشروب می‌شوند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، بخشعلی معروفی با اشاره به چالش‌های موجود در شهرستان چادگان اظهار داشت: از این رو باید توجه داشت که مشکلات زیرساختی در حوزه راه و شهرسازی این شهرستان بسیار زیاد است و خسارات جانی و مالی را طی چند سال گذشته به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه استاندارد نبودن جاده گردنه سرخ از بزرگ‌ترین چالش‌های شهرستان چادگان است، افزود: این جاده که حدود ۶۰ کیلومتر مساحت دارد نیاز به دوبانده شدن دارد که طی دو سال گذشته با توجه به استفاده از منابع مالی دهکده توریستی چادگان تنها ۲۰ کیلومتر از این جاده دوبانده شده است.

جاده گردنه سرخ در انتظار اعتبارات

نماینده مردم شهرستان چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد تصادفات در جاده گردنه سرخ با توجه به پیچ‌های تندی که موجود است آمار بالایی را دارد، ابراز داشت: در این جاده سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تصادف به صورت میانگین اتفاق می‌افتد که ۱۰ تا ۱۵ مورد آن منجر به فوت می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های جاده گردنه سرخ در فاصله زمانی طولانی  و یک کیلومتری پیشرفت می‌کند، اضافه کرد: البته باید توجه داشت که بخشی از این جاده در شهر تیران قرار دارد که مسئولان این شهرستان نیز همکاری لازم را برای دوبانده کردن این جاده ندارند.

معروفی توجه نداشتن مسئولان نسبت به راه‌اندازی جاده ارتباطی ۵ روستا در شهرستان چادگان را نیز از دیگر چالش‌های این شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر راه‌های ارتباطی روستاهای ده کلبعلی، علی عرب، معروف آباد، قرقر و شهر رزوه در انتظار آسفالت است ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم در این جاده صورت گرفته است و برای بهره‌برداری از آن به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیمارستانی که یک سال چشم به راه تجهیزات است

وی در ادامه نبود تجهیزات پزشکی برای راه اندازی بیمارستان بزرگ چادگان را نیز از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: حدود یک سال است که بیمارستان بزرگ این شهرستان برای بهره‌برداری آماده شده است ولی به دلیل نبود تجهیزات پزشکی خدمات درمانی در این بیمارستان ارایه نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان چادگان از پزشک متخصص برای درمان و اعمال جراحی برخوردار نیست، گفت: در صورتی که بیماری در وضعیت بحرانی در شهرستان چادگان داشته باشیم مجبور به انتقال آن به اصفهان و یا داران هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات آب آشامیدنی در روستای شهرستان چادگان نیز از دیگر مشکلات موجود است، ادامه داد: آبرسانی به روستاهای ده کلبعلی، علی عرب، معروف آباد، قرقر با استفاده از تانکر انجام می‌شود و این در حالی است که این روستاها تنها ۱۵ کیلومتر تا سد زاینده رود که بیشتر مردم استان اصفهان را سیراب می‌کند فاصله دارند.

اعتباری برای اجرای طرح آبرسانی تخصیص نیافت

معروفی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌ای که دو سال پیش به تصویب رسیده است قرار است که ۱۸ متر بر ثانیه آب به مردم این روستاها تخصیص و انتقال یابد، افزود: این در حالی است که هنوز اعتبار این طرح تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار نفر از روستاییان چادگان در انتظار اجرای این پروژه آبی هستند، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب از سد زاینده رود به روستاهای چادگان ۳ میلیارد تومان برآورد شده است و این در حالی است که پس از گذشته دو سال تنها ۵۰۰ میلیون تومان آن در دستور کار برای اجرا قرار گرفته است.

Go to TOP