چاپ خبــر
معاون استاندار اصفهان:

۷۰ درصد مالیات پرداختی اصفهان مدیون ۱۳ شرکت بزرگ است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: تنها راه اداره کشور از طریق مالیات است که در همین راستا ۷۰ درصد مالیات پرداخت استان اصفهان مدیون ۱۳ شرکت بزرگ و اصلی استان است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، حسین سیستانی در همایشی که به مناسبت گرامیداشت روز ملی اصناف برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تنها راه دولت برای اداره کشور درآمدهای مالیاتی و وصول مالیات از آحاد جامعه است.

وی افزود: درسال ۹۲ کل مالیات وصولی استان اصفهان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۷۰ درصد این مبلغ را شرکت‌ها و تولید کنندگان بزرگ از جمله ۱۳ شرکت بزرگ و اصلی پرداخت کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: سهم مالیات پرداختی حقوق بگیران دولت ۱۱ درصد است.

وی بیان کرد: ۹ درصد از مالیات استان نیز از بخش اصناف اصفهان وصول شده است.

سیستانی سرانه مالیاتی هر واحد صنفی را ۶۷۰ هزار تومان عنوان و بیان کرد: از اصناف انتظار می‌رود در پرداخت مالیات با دولت همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات یکی از مشکلات اصلی اصناف است به طوری که اصناف خواستار مساعدت بیشتری در زمینه مالیات و دارایی هستند، اعلام کرد: اصناف باید شرایط موجود کشور مانند تحریم‌ها را به خوبی درک کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان خواستار تقویت تشکل‌های صادراتی استان اصفهان همچون اتحادیه‌های صادراتی شد و افزود: اصناف نقش مهمی در توسعه پایدار و پیشبرد امور ملی در کشور دارند.

وی مدیریت اصناف در استان را کاری مهم برشمرد و اظهار کرد: در شرایط موجود اقتصادی، کشور نیازمند حمایت از تشکل‌های صادراتی است.

سیستانی گفت: مسئولان کشوری و استانی باید برای تشکیل اتحادیه صادرکنندگان نیز برنامه ریزی کنند.

وی به عملکرد خوب ستاد دیه استان اصفهان در ماه مبارک رمضان برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره و اظهار کرد: آمار زندانیان ما در حوزه جرائم غیر عمد بالاست و این موضوع مشکلات زیادی را برای خانواده‌ای این زندانیان ایجاد کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده توسط ستاد دیه استان اصفهان در سال گذشته ۴۰۰ زندانی در حوه جرائم غیر عمد آزاد شدند که امیدواریم با حمایت مردم این تعداد در ماه رمضان سال جاری افزایش یابد.

Go to TOP