چاپ خبــر

مصرف عسل درد معده را تسکین می‌دهد/مصرف بارهنگ باعث تقویت معده می شود

یک کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مصرف بارهنگ در تقویت معده بسیار موثر است، گفت: مصرف بارهنگ و عسل باعث می شود که هر نوع دردی که در معده است از بین برود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از شاخه طوبی، گاهی وقت ها به خودت می آیی و می بینی به علتی که نمی دانید، دردی بسیار شدید معده ات را احاطه کرده و خواب و خوراکت را گرفته است.

درد خیلی زیاد است و سوزش هم چاشنی آن می شود، حالت تهوع هم دارید و نفخ شدید آزارت می دهد. با مراجعه به پزشک می فهمید که عفونت معده دارید.

در روش های های درمانی عفونت معده علاوه بر داروهای شیمیایی می توان از داروها و طب سنتی هم استفاده کرد.

در این خصوص؛ حسن منتقمی، کارشناس طب سنتی، با بیان اینکه رعایت رژیم غذایی مناسب در کنترل بسیاری از اختلالات گوارشی نقش بسزایی دارد،گفت: کسانی که دچار بیماری های معده هستند باید پرهیز غذایی داشته باشند.

منتقمی با اشاره به اینکه کسانی که بیماری معده دارند هضم غذا در معده به خوبی صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: به این افراد توصیه می شود که غذاهای لطیف و زودهضم مصرف کنند.

مصرف عسل درد معده را تسکین می‌دهد

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مصرف عسل درد معده را تسکین می‌دهد، افزود: اولین و آخرین غذا برای این بیماران مصرف عسل است که برای تسکین درد معده بسیار موثر می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: کسانی که به بیماریهای  معده دچار هستند باید عادت‌های غذا خوردن را تغییر دهند و غذاهای دیرهضم و پرچرب نخورند.

منتقمی به افرادی که با مصرف غذاهایی مانند شیر، پنیر دچار مشکل می شوند، توصیه کرد: این غذاها در معده به خوبی هضم نمی شود و کسانی هم که دچار عفونت معده هستند باید از شیر و پنیر تازه استفاده کنند.

باید از خوردن سالاد همراه با غذا پرهیز شود

وی با بیان اینکه باید از خوردن سالاد همراه با غذا پرهیز شود،  تصریح کرد: نباید سالاد را همراه با غذا خورد چون هضم غذا و سبزیجات در معده باهم فرق می کند و باعث درد معده می شود.

افرادی که معده درد هستند میوه خام نخورند

این کارشناس طب سنتی در خصوص اینکه افراد سرد مزاج همیشه باید از مصرف خوراکی‌های سرد بپرهیزند، افزود: این افراد اصلا نباید میوه های خام مصرف کنند به علت اینکه همه میوه ها طبع سرد دارند.

منتقمی با بیان اینکه باید تا مدتی از مصرف میوه های خام خودداری کنند، اظهار کرد: هر نوع میوه ای که می خواهند بخورند باید به صورت کمپوت شده و یا پخته شده مصرف کنند.

مصرف بارهنگ باعث تقویت معده می شود

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه مصرف بارهنگ در تقویت معده نیز بسیار موثر است، گفت: مصرف بارهنگ باعث می شود که هر نوع دردی که در معده است از بین برود.

مصرف عرق شوید و نعنا برای عفونت معده مفید است

منتقمی در خصوص اینکه مصرف عرق شوید و عرق نعنا برای عفونت معده مفید است، افزود: کسانی که دچار درد معده و عفونت آن هستند بعد از غذا نصف استکان عرق نعنا یا عرق شوید مصرف کنند.

کارشناس طب سنتی در خصوص مصرف عرق نعنا و شوید گفت: دو قاشق بارهنگ را در لیوان عرقیجاتی چون نعنا و شوید مخلوط کرده و آن را روی گاز بگذارند و وقتی جوشید خاموش کنند و بعد این را به صورت ولرم با عسل به صورت ناشتا مصرف کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مصرف پودر گل پر نیز برای این بیماران مفید است که باید آن را تفت داده و با نبات مخلوط کنند و سپس بخورند.

Go to TOP