چاپ خبــر

فرار بزرگترین قاچاقچی جهان از زندان+تصاویر

اطلاعات افشا شده از سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر آمریکا حاکی از آن است که مقامات این سازمان علاوه بر اطلاع از فرار بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر جهان از زندان نقشه‌های فرار را در اختیار وی گذاشته است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از «کوبادباته»، مقامات آمریکایی از تلاش‌های «خوآکین گوسمان لوئرا» معروف به «ال‌چاپو» قاچاقچی مکزیکی مواد مخدر که یکشنبه گذشته از زندان فرار کرد با خبر بوده‌اند.

اطلاعات افشا شده از سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر آمریکا حاکی از آن است که مقامات این سازمان از مارس 2014 (اسفند 92) از نقشه فرار «ال‌چاپو» با خبر بوده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که دقیقا یک ماه پس از دستگیری «گوسمان» توسط پلیس مکزیک مقامات شهر لس‌آنجلس در راستای فرار «گوسمان» نقشه‌هایی را طراحی کردند که حمایت مالی از نقشه‌ها و عملی کردنشان به دیگر کارتل‌های قاچاق مواد مخدر از جمله گروه سازمان‌یافته قاچاق موسوم به «سینالوآ» واگذار شد.

طبق گزارشات ارائه شده از سوی منابع آمریکایی «گوسمان» به منظور فرار از زندان اقدام به تهدید مقامات زندان و پرداخت رشوه به آن‌ها کرده است.

همچنین گفته می‌شود که پسر قاچاقچی بزرگ مواد مخدر همچنین در راستای هموار کردن راه آزادی پدرش از زندان به گروهی از وکلا و کارکنان نظامی ضد جاسوسی دستور همکاری داده است.

مقامات زندان گزارش دادند که «ال چاپو» از طریق تونلی واقع در زیر ساختمان زندان « آلتیپلانو» فرار کرده است.

«انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک نیز روز گذشته ضمن اظهار تاسف از فرار «گوسمان» از نهاد‌های مکزیکی خواست تا با قدرت و اراده راسخ خود تمام تلاششان را برای دستگیری مجدد وی بکنند.

روز گذشته همچنین در پی فرار بزرگترین قاچاقچی جهان پلیس ملی ال‌سالوادور، هندوراس و گوآتمالا در مرزهای کشورشان اعلام وضعیت خطر و آماده‌باش کرده‌اند تا از حملات احتمالی قاچاقچیان جلوگیری کنند.

«گوسمان» سال 2001 پس از تحمل 8 سال زندان به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی با مخفی شدن در یک محموله لباس کثیف از زندان گریخت ولی اسفند ماه سال گذشته در سینالوآ دستگیر شد؛ گفته می‌شود وی یک‌بار هم در 1993 از زندان گریخت.
بر اساس  گزارشات«گوسمان» خطرناک‌ترین سرکرده قاچاقچیان جهان به حساب می‌آید که اعضای باند وی مواد مخدر را در سراسر جهان توزیع می‌کنند.
مجله آمریکایی فوربس سال 2012 وی را به عنوان قدرتمندترین قاچاقچی مواد مخدر جهان و شصت و سومین فرد قدرتمند با دارایی حدود یک میلیارد دلار معرفی کرد.

Go to TOP