چاپ خبــر

وزیر اقتصاد آلمان خواهان به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران شد

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان و قائم‌مقام آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در یادداشتی در نشریه بیلد گفته است که به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی ایران،‌ شرط روابط پایدار و خوب تهران-برلین است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از لنجانا، هیات یکصد نفره سیاسی اقتصادی آلمان به منظور گفتگو و ارزیابی بازارهای اقتصادی ایران به ریاست زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان امروز وارد تهران شدند.

این نخستین هیئت اقتصادی اروپایی است که پس از اعلام جمع بندی گفتگوهای هسته‌ای در وین به تهران می‌آید.
حال به این موضوع از فرازهای سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص نیاز بیشتر غرب به توافقات هسته ای پی برده چرا که چندی نیست که از اعلام جمع بندی گفتگوهای هسته‌ای میگذرد و هنوز امضای توافق نهایی،پای متن مذاکرات زده نشده که هیئت های سیاسی و تجاری یکی پس از دیگری برای آمدن به ایران اعلام آمادگی کردند و امروز شاهد اولین هیئت اقتصادی اروپایی در ایران هستیم.

 

13930725000303_PhotoA

 

نباید فراموش کرد که چندی پیش روزنامه‌نگار افشاگر آلمانی «اودو اولفکوت» در اظهارات خود گفت:صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در جنگ با ایران، به کمک واشنگتن و برلین حملات شیمیایی علیه ایران را انجام می‌داد.

اولفکوت در گفتگو با شبکه راشاتودی پیش از این نیز بیان کرده بود:گاز خردل تحت پوشش «آفت‌کش» وارد عراق شده بود و ایالات متحده تصاویر ماهواره‌ای مواضع ایرانی‌ها را در اختیار بعثی ها قرار داده و بر حمله آن‌ها نظارت داشت و من از این حملات عکس گرفتم، اما اجازه انتشار آن‌ها را پیدا نکردم.

ما ایرانیان هنوز فراموش نکرده ایم که در آستانه بازپس گیری «فاو» در آوریل ،۱۹۸۸ یعنی اردیبهشت ،۱۳۶۷ رژیم بعث عراق حدود ۵ هزار دستگاه تانک، ۴۵۰۰ نفربر زرهی، ۵۵۰۰ عراده توپ، ۴۲۰ فروند هلی کوپتر و ۷۲۰ هواپیمای جنگنده و بمب افکن آماده برای عملیات در اختیار داشت و این خیل عظیم سیستم های تسلیحاتی، با حداقل ۳۰۰ فروند موشک زمین به زمین اسکاد بی ، ساخت شوروی تجدید ساختار شده توسط آلمان ها و تولید مقادیر زیادی مهمات شیمیایی به اتکای فن آوری صادراتی آمریکایی اروپایی تکمیل می شد.

حال با داشتن چنین سبقه ای از کشور آلمان در ایجاد چنین جنایت هایی در کشور عزیزمان امروز شاهد حضور هیات بلند پایه آلمانی به منظور همکاری با ایران و آنهم با پیشرط به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران هستیم.

امیدواریم که مسئولین کشور ما با بصیرت کامل فرصت طلبی کشورهای غربی را رصد کرده و اجازه زیاده خواهی به آنان نداده چرا که ابن حضور و طرح چنین دیدگاهی در خصوص رژیم نامشروع اسرائیل ما را به یاد این ضرب المثل می اندازد: این دغل دوستان که میبینی،مگسانند گرد شیرینی.

Go to TOP