چاپ خبــر
سرپرست فرمانداری فریدونشهر:

برخی از ادارات فریدونشهر تنها 23درصد از بودجه تخصیص یافته سال گذشته را جذب کرده‌اند

در جلسه توزیع بودجه تملک دارایی، از ادارات و ارگان‌ها خواسته شد به دلیل کمبود بودجه، مأموریت‌های خود را تا 60 درصد و مخارج و مواد مصرفی خود را تا 70 درصد کاهش دهند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سرپرست فرمانداری فریدونشهر در جلسه توزیع بودجه تملک دارایی شهرستان گفت برخی ادارات در سال گذشته بیش از صددرصد بودجه تخصیص یافته و برخی دیگر تنها 23 درصد از بودجه تخصیص یافته را جذب کرده‌اند.

غلامرضا یسلیانی با بیان این که پروژه‌های تعریف شده در ادارات و ارگان‌های فریدونشهر حدود 670 میلیارد ریال است گفت امسال تنها حدود 70 میلیارد ریال بودجه تملک دارایی به شهرستان فریدونشهر اختصاص یافته است که این بودجه تنها به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته تعلق می‌گیرد.

Budje001

وی به وضع بد اقتصادی حاکم در کشور و کاهش 10 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و ضمن اظهار امیدواری به بهبود شرایط با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و گروه 1+5 تصریح کرد بودجه سال جاری به صورت انقباضی ابلاغ شده است و مدیران باید ضمن درک شرایط کشور با دولت همراه شوند.

نماینده عالی دولت در فریدونشهر از نقش 35 درصدی جاده‌ها در تصادفات سخن گفت و اظهار کرد به همین دلیل و به دلیل تأکید آیین‌نامه تدوین بودجه، بیشترین مقدار بودجه در شهرستان به حفظ و نگهداری راه‌های شهرستان تعلق گرفت.

Budje002

طبق ضوابط اجرایی بودجه تملک دارایی، تأمین اعتبار منابع آب و کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و هنر، حمل و نقل و به ویژه طرح نگهداری راه‌ها و همچنین پرداخت دیون و اتمام پروژه‌هایی که 80 درصد عملیات اجرایی آن صورت گرفنه است در اولویت تخصیص قرار دارند و در سال جاری اجازه مصرف این بودجه در خرید و نوسازی ساختمان و تجهیزات و لوازم اداری داده نشده است.

در این جلسه بیشترین مقدار این بودجه به ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و ورزش و جوانان تعلق گرفت و بیشتر بودجه به اعتبارات عمرانی اختصاص پیدا کرد.

  1. یکی گفت:

    آقای فرماندار لطف کنند و نام اداراتی را که نتوانسته اند بودجه سال قبل را جذب کنند اعلام نمایندتا مردم بدانند کدام مسئول کم کاری یا سوء مدیریت داشته است. با این وضعیت دولت بودجه بدهد و بعضی ها نتوانند از آن استفاده کنند نوبر است.

  2. مرتضی گفت:

    این بی لیاقتیه اون مدیر رو میرسونه که نتونسته بودجه خودش رو جذب کنه….
    در داستانی شهید رجایی یکی از وزرا را به شدت مورد مواخذه قرار میده به خاطر اینکه نتونسته بودجه خودشو خرج کنه در مواردی که تخصیص یافته بودند.
    خواستار اعلام اسامی هستیم…. باید شفافیت وجود داشته باشه.باید شایسته سالاری فدای فامیل بازی و رفاقت و تعارفات بی جا نشه.

  3. باسلام
    عزیزان وقتی کارادارات به پارتی بازی وسفارش بازی وباندبازی ختم میشود وهرکسی براساس وامداری مسئولین به ریاست ادارات گمارده میشوند درحالی که هیچ تخصص وکارآن مجموعه رانمی دانند ،نتیجه اش همین خواهد بود ،عقب افتادگی ،بیکاری،هدررفتن بیت المال وهزاران معضل دیگر که اینهاهمان تبعیضی است که همه مردم ازآن می نالند. که انشاءالله خداوند ریشه مسببین تبعیض وناحقی رادراین مملکت نابود کند.که به نام اسلام وجمهوری اسلامی این کارهاراانجام میدهند.باتشکرازاطلاع رسانی پونه زار

  4. با سلام برادر گرامی جناب آقای جدیدی درسته اجازه اعلام نام اداراتی که موفق به جذب بودجه خود نشده اند را ندارید ولی شایسته بود نام اداره ای که علاوه بر بودجه خود از بودجه سایر شهرستانها کسر و به این شهرستان اختصاص داده (عملکرد115درصد) را اعلام می نمودید

Go to TOP