چاپ خبــر

علاج نفخ معده با نسخه طب سنتی

متخصص طب سنتی دلایل بروز نفخ معده را اعلام کرد و گفت: مصرف نعناع، ریحان، زنجبیل، زیره و رازیانه برای رفع نفخ معده توصیه می‌شوند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حمید افراسیابی در مورد راههای رفع اختلالات گوارشی به خصوص نفخ معده، گفت: زیاد غذا خوردن بیشتر از نیاز روزانه، باعث می‌شود معده به شدت پر شده و عمل هضم را به خوبی انجام ندهد.این امر باعث ایجاد درد و نفخ در معده می شود.

وی ادامه داد: نوشیدن مایعات حین غذا، خوب نجویدن غذا از علل بروز نفخ است البته گاهی خالی بودن معده نیز موجب ایجاد نفخ می‌شود.

این متخصص طب سنتی بر استراحت کافی تأکید کرد و بی‌خوابی را از دیگر عوامل ایجاد نفخ دانست و گفت: استراحت نکردن باعث افزایش حرارت معده و عدم هضم مناسب غذا در معده شده در نتیجه فرد احساس دردهای ناشی از نفخ می شود.

افراسیابی تصریح کرد: مصرف برخی گیاهان دارویی و سنتی مثل زیره، گلپر، هل و آویشن برای رفع نفخ مفید است.همچنین مصرف دارچین برای درمان اختلالات گوارشی مثل نفخ معده کاربرد فراوان دارد.

وی ادامه داد: مصرف زنجبیل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی برای علاج دردهای معده موثر است.البته نباید فراموش کرد که مصرف زنجبیل برای افرادی که فشار خون بالا دارند خطرناک است.

این متخصص طب سنتی گفت: هویج تقویت‌کننده معده است که می توان به همراه غذا خورد یا نعناع را به صورت خشک شده در ماست و دوغ یا به صورت شربت با غذا میل کرد چون به کاهش نفخ معده کمک می‌کند. مصرف ریحان نیز توصیه شده است.

منبع: فارس

  1. افتاب گفت:

    ممنون عالی بود

  2. باسلام خدمت آقا احسان از اینگونه موارد طب سنتی بازهم رو سایتتون بزارین ممنون میشیم ./.باتشکر

Go to TOP