چاپ خبــر
مدیر امور عشایر استان اصفهان:

بارندگی های اخیر 24 میلیارد ریال به عشایر استان اصفهان خسارت وارد کرد

مدیر امور عشایر استان اصفهان گفت: بارندگی شدید، سیل و طوفان اخیر حدود 24 میلیارد ریال خسارت به عشایر این استان وارد کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، علی اکبر نجفی با اشاره بارندگی های سه روز پایانی تیر در این استان و جاری شدن سیل و سیلاب در برخی از مناطق عشایر نشین اصفهان افزود: بر اثر این بارندگی ها به دام و طیور، اراضی زراعی و باغی، منابع آبی، قنوات، چاهها، استخرها و ایل راههای عشایری شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، شهرضا و بخش هایی از دهاقان خساراتی وارد شد.

نجفی خسارات وارد شده به عشایر استان در پی جاری شدن سیلاب در شهرستان های یاده شده را سنگین اعلام کرد و گفت: بر اثر سیلاب و طوفان اخیر 177 راس دام و 500 قطعه مرغ تلف شدند و به 505 تخته چادر عشایری، 630 کیلومتر جاده و 17 رشته چاه و قنات آسیب وارد شد.

وی با اشاره به اینکه خسارات وارد شده به عشایر استان اصفهان در بخش های مختلف توسط کارشناسان اداره کل عشایر استان برآورد شده است، افزود: میزان این خسارت ها به مدیریت ستاد حوادث غیر مترقبه استان اصفهان اعلام شده است .

نجفی با بیان اینکه در بخش دام و طیور حدود 750 میلیون ریال خسارت به عشایر وارد شد گفت: عشایر استان اصفهان با دارا بودن حدود یک میلیون راس دام، حدود 10 هزار تن گوشت معادل یک چهارم گوشت استان و پنج هزار و 500 تن مواد لبنی مورد نیاز استان را تامین می کنند.

مدیر امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه عشایر در یک میلیون و 350 هزار هکتار از اراضی استان مستقر هستند، گفت: 120 هزار تن محصولات باغی از جمله سیب درختی و 25 هزار متر مربع محصولات صنایع دستی از مهمترین محصولات عشایر استان اصفهان است.

نجفی با بیان اینکه سه ایل قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه در استان اصفهان سکونت دارند افزود: هم اکنون بیش از 53 هزار نفر عشایر در استان اصفهان سکونت دارند.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به عشایر شد و گفت: با توجه به اینکه عشایر استان اصفهان از شاخصه های توسعه کمتری نسبت به جامعه شهری و روستایی برخوردارند لذا از مسئولان تقاضای حمایت، کمک و همکاری بیشتر با این قشر داریم.

با ورود موج ناپایدار از روز 29 تا 31 تیر گذشته، وزش باد همراه با گرد و خاک، رعد و برق و بارش باران استان اصفهان را فراگرفت .

در طی این مدت برخی از مناطق استان اصفهان به دلیل بارش های جوی، دچار آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شد.

Go to TOP