چاپ خبــر
رییس پلیس راه استان اصفهان:

پراید رکورد دار حوادث جاده‌ای استان اصفهان است

رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: 60 درصد حوادث جاده ای این استان اصفهان در چهار ماه گذشته مربوط به خودروی پراید است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا رضایی روز چهارشنبه افزود: ایمن نبودن این خوردو، عامل بسیاری از تصادفات و حوادث ناگوار در جاده های استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: بارها موضوع عدم اجازه عبور خودرو پراید به خارج از شهر و ممنوعیت تردد این خودرو در جاده های استان مطرح شد ولی به علت اینکه قشر کم درآمد جامعه از این خودرو استفاده می کنند، این طرح اجرایی نشده است.

رییس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه 60 درصد تصادفات در جاده های استان در طی چهار ماه گذشته توسط افراد بومی حادث شده است، گفت: استفاده از سرعت بالا به دلیل شناخت مسیر از عوامل این حوادث بوده است.

وی میزان تصادفات در جاده های استان اصفهان در طی چهار ماهه گذشته را 21 فقره اعلام کرد و افزود: آمار تصادفات در جاده های اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رضایی تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در جاده های اصفهان در طی این مدت را 25 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش یافت.

وی افزود: این در حالیست که شاخص کاهش فوتی ها در برنامه امسال 10 درصد تعیین شده است.

وی اجرای طرح های نوروزی، نیمه شعبان، سالروز رحلت امام (ره) و طرح های ماه رمضان و تعطیلات تابستانی را از جمله اقدامات پلیس راه استان اصفهان در چهار ماهه نخست امسال عنوان کرد.

رییس پلیس راه استان اصفهان بااشاره به آمار تصادفات پنج روز ابتدایی سفرهای تابستانه که از عید فطر آغاز شده است گفت: در این مدت میزان تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد و میزان تصادفات جرحی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش یافت.

وی همچنین از ثبت چهار میلیون تردد در چهار ماه گذشته در جاده های استان خبر داد و گفت: این آمار نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش نشان می دهد.

سرهنگ رضایی افزود: از ابتدای سال تاکنون 490 هزار برخورد قانونی با رانندگان خودروهایی که با سرعت غیرمجاز حرکت کردند انجام شد که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشت.

وی همچنین از توقیف هزار و 33 دستگاه خودرو به دلیل انجام تخلف خبر داد و گفت: در چهار ماه گذشته 200 فقره گواهینامه رانندگی به دلیل دریافت نمره منفی صاحبان آنها توقیف شده است.

وی علت بیشتر تصادفات را خستگی، خواب آلودگی و سرعت بالا عنوان کرد و گفت: 38 درصد واژگونی خودرو و 48 درصد حوادث در جاده های اصفهان در طی چهار ماه نخست امسال به دلیل خستگی رانندگان بوده است.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه بیش از 35 درصد حوادث رانندگی در شعاع 30 کیلومتری شهرها بوقوع پیوسته است، گفت: بررسی این آمار نشان می دهد که رانندگان باید در جاده ها توقف و استراحت کنند.

وی افزود: به همین منظور در نوروز امسال برنامه های مختلفی برای استراحت رانندگان از جمله توقف اجباری رانندگان در مسافت نزدیک شهرهای استان اجرا شد.

رییس پلیس راه استان با اشاره به اینکه 13 درصد تصادفات ایجاد شده در چهار ماه نخست امسال در این استان در آزاد راهها بوقوع پیوسته است ، گفت: 35 درصد تصادفات نیز در بزرگراههای استان روی داده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای 22 مقطع حادثه خیز و 131 نقطه ی حادثه خیز است ، افزود: برای رفع نقاط حادثه خیز نیازمند تامین اعتبار هستیم و نیروی انتظامی برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در این نقاط اقدام به آشکار سازی است.

به گفته سرهنگ رضایی برای کنترل تردد وسائط نقلیه در محورهای مختلف استان از 80 دستگاه دوربین سیار و حدود 40 دوربین ثابت استفاده می شود.

Go to TOP