چاپ خبــر

داستان‌هایی از زندگی زنان و مردان داعشی

روزنامه السفیر در این گزارش می نویسد: زیر نقاب سیاه رنگ، زنان داعش دور از چشم رسانه ها زندگی می کنند. رسانه ها با آنها تنها در صورت اجرای عملیات انتحاری است که آشنا می شوند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از العالم، بسیاری از جوانان عضو گروههای تکفیری نیز در پس پرده چهره ظاهری و نوع پوشش و شمشیری که دارند؛ در نگرانی به سرمی برند و اگر فرصتی بیابند، خود را برای فرار آماده می کنند.
جنگجوی مسلح وارد سرزمین خلافت می شود تا رویا و توهم خود را شاهد باشد، اما بسیاری از آنها با صحنه دیگری روبرو می شوند.

یک منبع در گفتگو با السفیر به وضعیت یکی از همین جنگجویان که یک مرد تونسی است اشاره کرد که چگونه در نبردی در اطراف استان رقه زخمی می شود و به بیمارستان می رود و سپس مرخص شده و به مهمانپذیر می رود و چندین روز در آنجا می ماند اما کسی از او و وضعیتش و هزینه های مالی درمانش سراغی نمی گیرد؛ وی خواهان ملاقات با والی رقه می شود و در نهایت با نامه نگاری ها و مراجعه های متعدد راه به جایی نمی برد و بعد از چند هفته تصمیم می گیرد که به تونس برگردد و با یک مسلح اردنی که وضعیت مشابهی دارد و داعش به وضعیت جسمی او توجهی نکرده و حقوقش را نپرداخته است، توافق می کند به ترکیه و از آنجا در قالب مهاجر به فرانسه و انگلیس فرار کند تا پناهندگی گرفته و مجانی درمان شوند.

این عناصر مسلح با یک قاچاقچی انسان در شهرک مرزی تل ابیض هماهنگی می کنند و سلاح و مهمات خود را فروخته و شبانه به ترکیه می روند و از شهر ازمیر سوار بر یک قایق کوچک به یونان و از آنجا به آلمان و با هماهنگی عناصر مسلح سابق به فرانسه می روند.

این منبع زندگی زنان داعشی را زیر حکمرانی داعش به تصویر می کشد و می گوید که برخی از آنها وارد منطقه الشدادی در جنوب شهر حسکه می شوند و به مهمانپذیر زنان می روند که یک جنگوی زن سوری مسوول مهمانپذیر، از آنها استقبال می کند و آنها را در اتاق ها همراه با سهمیه غذا و آب تقسیم می کند. روز بعد، اسامی آنها را برای تقسیم شدن در منطقه تحت کنترل داعش می خواند. منطقه المیادین در دیر الزور از جمله جاهایی است که آنها برای آموزش نظامی یا تهیه غذا برای جنگجویان می برند.

وی افزود: با ورود این زنان به المیادین، چند ساعت نمی گذرد که مسوول امور زنان جنگجوی داعش با آنها ملاقات می کند و می گوید که برای آنها همسری آورده است که با آنها باشند و با او انس بگیرند.

این منبع سپس به وضعیت برخی از این زنان اشاره می کند که با بدرفتاری مواجه می شوند؛ به ویژه زنانی که فرزند دارند و یا به دلیل ازدواجهای مکرر دچار افسردگی شده اند.

برخی داستانها نیز از فرار و یا خودکشی این زنان تحت پوشش عملیات انتحاری نقل شده است.

زن داعشی بعد از کشته شدن همسرش برای آگاهی از ماموریت جدید به دفتر امور زنان جنگجو مراجعه می کند و یکی از ماموریت هایش همان سفر و نقل مکان بین پست های بازرسی و پاسگاهها است و هر روز براساس فهرست مورد توافق با یک مجاهد ازدواج می کند.

قاضی شرعی فتوا می دهد که (این زنان) در حال جنگ علیه کفر هستند و جهاد برای آنان از هر چیز دیگری واجت تر است. !

مسوول امنیتی منطقه، زن داعشی را فرا می خواند تا به او بگوید که برای عملیات انتحاری انتخاب شده است. این مسوول به او می گوید که خداوند او را برای اینکه آتشی برای کفار باشد انتخاب کرده و عملیاتش معین شده است و باید با فرزندانش خداحافظی کند و آنها را به خدا بسپارد و فقط دو ساعت وقت دارد که خودش را برای این عملیات انتحاری آماده کند.

Go to TOP