چاپ خبــر

جذابیت‌های ویندوز 10 و دسترسی نامحدود کاربران ایرانی+عکس

ویندوز ۱۰ آخرین و جذاب‌ترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز است که امکان دسترسی به تمام‌ بخش‌های آن برای کاربران ایرانی وجود دارد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، ویندوز ۱۰ تازه‌ترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز ان‌تی شرکت مایکروسافت است و نسخهٔ پس از ویندوز ۸٫۱ محسوب مي شود. اين در حالي است كه ارتقاء به این ویندوز برای دارندگان ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ در سال اول رایگان است و شركت مایکروسافت تصمیم دارد تا با فروش اشتراک یک ساله ویندوز، سود خود را تامین کند.
دسکتاپ و نوار وظیفه ويندوز 10 از برنامه‌هاي کاربردی و آيكون‌هاي مختلف تشكيل شده است.
جذابیت‌های "ویندوز 10" و  دسترسی نامحدود  کاربران ایرانی+عکس
به گفته سي ان ان نسخه جديد ويندوز داراي محيطي زيبا و آشنا است كه كاربران مي‌توانند به آساني با آن كار كنند. اما بهترين مزيت ويندوز 10 امكان ارتقاء رايگان آن براي كاربران نسخه‌هاي ويندوز 7 و 8 است. اين در حالي است كه مايكروسافت نسخه پيش‌نمابش ويندوز 10 را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده و پس از شنيدن نظرات آنها تغييرات لازم را براي محصول نهايي خود اعمال كرده است.
ویندوز ۱۰ تازه‌ترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز ان‌تی شرکت مایکروسافت است و نسخهٔ پس از ویندوز ۸٫۱ محسوب مي شود. اين در حالي است كه ارتقاء به این ویندوز برای دارندگان ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ در سال اول رایگان است و شركت مایکروسافت تصمیم دارد تا با فروش اشتراک یک ساله ویندوز، سود خود را تامین کند.

دسکتاپ و نوار وظیفه ويندوز 10 از برنامه‌هاي کاربردی و آيكون‌هاي مختلف تشكيل شده است. علاوه بر اين محيط كار ويندوز 10 از نسخه‌هاي قبلي زيباتر است و رنگ‌آميزي صفحات، پس زمینه‌ها و قفل صفحه، نمای زيبا و جذابي دارد. همچنین سیستم «tray icons» ویندوز مجهز به تقویم، آیکون نشان دهنده میزان باتری، صدا و  وای فای بوده و از نسخه‌های قبلی ویندوز جالب‌تر است.
نسخه نهایی ویندوز در ۷ مرداد و از طریق ویندوز آپدیت در دسترس همگان قرار گرفته است. دانلود این نسخه از ویندوز برای افرادی که آن را رزرو کرده‌اند به صورت مرحله به مرحله است، به این معنا که در روز ۷ مرداد، تعدادی از رزرو کنندگان پیغام دریافت آن را دریافت كرده و بقیه افراد آن را در روزهای آینده دریافت خواهند کرد.
به گفته سي ان ان نسخه جديد ويندوز داراي محيطي زيبا و آشنا است كه كاربران مي‌توانند به آساني با آن كار كنند. اما بهترين مزيت ويندوز 10 امكان ارتقاء رايگان آن براي كاربران نسخه‌هاي ويندوز 7 و 8 است. اين در حالي است كه مايكروسافت نسخه پيش‌نمابش ويندوز 10 را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده و پس از شنيدن نظرات آنها تغييرات لازم را براي محصول نهايي خود اعمال كرده است.
همچنین شركت مايكروسافت پيش‌بيني كرده است كه تا 3-2 سال آينده نسخه جديد بر روي 1 میلیارد دستگاه اجرا مي‌شود. در اين گزارش

ویندوز 10 مجهز به جستجوگر «Cortana» است که در واقع راهنمای کاربران محسوب می‌شود، به گونه‌ای که آنها می‌توانند از جستجوگر جدید برای یادآوری انجام کارهای مختلف و یا حتی جستجو برای محتویات از طریق برنامه‌ها و یا بر روی وب استفاده کنند. این در حالی است که کورتانا عادت‌های شخصی کاربران را نیز در حافظه خود ثبت می کند و پیشنهادهای جدیدی برای تماشای فیلم و یا داستان‌های مورد علاقه افراد به آنها ارائه می‌دهد

به معرفي ويندوز 10 و جذابيت‌هاي منحصر به فرد آن مي‌پردازيم:


کار کردن با ویندوز 7 بسیار آسان است
ویندوز 10 برای کاربران کامپیوترهای شخصی طراحی شده است و آیکون‌های آن شبیه کلیدهای لمسی گوشی‌های هوشمند است که کار کردن با آنها بسیار ساده تر از نسخه‌های قبلی است.
امکان برخورداری از چندین دستکتاپ در ویندوز 10
امکان دارد صفحه‌ اصلی کار افراد در ویندوز بسیار شلوغ باشد و یا چندین نفر از یک سیستم استفاده کنند، به گونه‌ای که  هر فرد خواهان قرار دادن نرم‌افزارهای دلخواه بر روی دسکتاپ باشد. در ویندوز 10 امکان استفاده از چندین دسکتاپ و قابلیت سوئیچ  کردن بین آن‌ها  برای کاربران فراهم شده است.

منوی استارت جدید در ویندوز 10
مایکروسافت بعد از بازخورد منفی حذف منوی استارت در ویندوز 8، تصمیم به انتشار به‌روزرسانی جدیدی بانام 8.1 کرد که در آن دکمه‌ استارت به‌جای خود بازگشت. این در حالی است که در ویندوز 10 منوی استارت شاهد تغییراتی از قبیل باز شدن منو به‌ صورت سنتی باقابلیت پین کردن نرم‌افزارهای مختلف و حتی نرم‌افزارهایی هستیم که برای نسخه‌ دسکتاپ طراحی نشده‌اند.
کورتانا، جستجوگر جدید ویندوز10
ویندوز 10 مجهز به جستجوگر «Cortana» است که در واقع راهنمای کاربران محسوب می‌شود، به گونه‌ای که آنها می‌توانند از جستجوگر جدید برای یادآوری انجام کارهای مختلف و یا حتی جستجو برای محتویات از طریق برنامه‌ها و یا بر روی وب استفاده کنند. این در حالی است که کورتانا عادت‌های شخصی کاربران را نیز در حافظه خود ثبت می کند و پیشنهادهای جدیدی برای تماشای فیلم و یا داستان‌های مورد علاقه افراد به آنها ارائه می‌دهد.

ویندوز 10، آخرین نسخه ویندوز
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 10، آخرین نسخه ویندوز است و هیچ برنامه‌ای برای طراحی ویندوز 11 نخواهد داشت. این در حالی است که کاربران به صورت دائمی از امکان به

در ویندوز ۸ و ۸.۱ دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی مسدود شده بود و آنها برای دریافت اپلیکیشن‌ها مجبور به استفاده از سرویس‌های تغییر “IP” بودند، اما خوشبختانه در ویندوز ۱۰ این محدودیت برداشته شده است و دسترسی نامحدود آن برای کاربران ایرانی وجود دارد

روز رسانی ویندوز برخوردار خواهند بود و توسط اپلیکیشن مخصوص انتقادهای خود را درباره نسخه جدید به این شرکت اعلام می‌کنند. علاوه بر این ویندوز ا0 کاملا رایگان است، از نسخه‌های قبلی بسیار بهتر است و در آینده نزدیک امکانات آن زیادتر خواهد شد.

امکان دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز
در ویندوز ۱۰ اگر منطقه یا را ایران انتخاب کنید، دسترسی به دستیار صوتی کورتانا و همچنین فروشگاه اپلیکیشن‌ها مسدود می‌شود. اما این سخت‌گیری در سطح مسدود کردن IPهای ایران نیست و با تغییر موقعیت جغرافیایی به کشوری به جز ایران، محدودیت رفع می‌شود. بنابراین در تمام‌ بخش‌های سیستم‌عامل از جمله به فروشگاه اپلیکیشن‌ها، مرورگر Edge و دستیار صوتی کورتنا به خوبی در دسترس کاربران ایرانی قرار دارند و در هیچ کدام شاهد هیچ گونه محدودیتی نخواهیم بود.
این در حالی است که در ویندوز ۸ و ۸.۱ دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانی مسدود شده بود و آنها برای دریافت اپلیکیشن‌ها مجبور به استفاده از سرویس‌های تغییر «IP» بودند، اما خوشبختانه در ویندوز ۱۰ این محدودیت برداشته شده است.
Go to TOP