چاپ خبــر
با ارائه آمارهای تفکیکی؛

موتورسیکلت‌ها در 30 درصد حوادث فریدونشهر حضور دارند

کمیته جامعه ایمن فریدونشهر، یکی از مهمترین عوامل حوادث در شهرستان را موتورسیکلت نام برد و ضمن تاکید بر برخورد با موتورسواران قانون شکن، خواستار تسریع در ساخت پیست موتورسواری در فریدونشهر شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، جلسه کمیته جامعه ایمن در فرمانداری فریدونشهر تشکیل جلسه داد تا با بررسی حوادث منجر به فوت در جهت رفع علل این حوادث تصمیمات شهرستانی را با همکاری ادارات مرتبط اتخاذ کند.

ریاست شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر با بیان اینکه یکی از پارامترهای شاخص رشد در جامعه تعداد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است، گفت: از سال 1990 تاکنون این رقم از 13 میلیون نفر به 6 میلیون نفر رسیده است.

غلامرضا رفیعی به عنوان دبیر کمیته جامعه سلامت با ارائه آمار و ارقام حوادث منجر به فوت طی 9 سال گذشته سعی کرد با ارائه داده‌های مورد نیاز این کمیته را در جهت تصمیم گیری بهتر یاری کند.

وی اظهار کرد 65 درصد از حوادث در رده سنی 10 تا 44 سال یعنی رده سنی جامعه کاری است. رفیعی همچنین بیشترین حوادث را ترافیکی، سقوط و تروما(ضربه) به ترتیب با فراوانی 35 درصد، 18 درصد و 26 درصد بیان کرد.

JameeImen001

دبیر کمیته جامعه ایمن همچنین کوچه و خیابان را بیشترین مکان وقوع حوادث با 41 درصد وقوع و سپس منزل را با 37 درصد وقوع حادثه دانست. رفیعی تصریح کرد از سال 90 به بعد شاهد رشد حوادث در رده مکان‌های تفریحی-ورزشی بودیم که عمده این حوادث در اثر تیوپ سواری در پیست اسکی بوده است.

وی بیشترین حوادث مربوط به مردان را با رقم 67 درصد در بزرگراه، کوچه و خیابان دانست و بیشترین حوادث مربوط به زنان را با رقم 81 درصد در خانه ذکر کرد.

دبیر کمیته جامعه ایمن از پلیس و پزشکی قانونی خواست برای در دسترس داشتن بانک اطلاعات کامل با این دبیرخانه همکاری کرده و هر سه ماه یک بار اخبار و اطلاعات مربوط به حوادث را در اختیار این دبیرخانه قرار دهند.

مسئولین در این جلسه مصوب کردند آموزش و پرورش و ادارات نسبت به ارائه آموزش‌های تخصصی لازم برای پیشگیری از حوادث در خانه و حین کار اقدام نمایند.

نکته قابل توجه در این جلسه درخواست تعدادی از مسئولین بود که خواستار تحلیل جزئی‌تر حوادث و بیان دقیق علت‌های حادثه برای رفع آن بودند.

اعضای این کمیته با تأکید بر نقش موتورسیکلت به عنوان یکی از مهمترین عوامل حوادث منجر به فوت، تصویب کردند فرآیند راه اندازی پیست موتورسواری برای به حداقل رساندن این دسته از حوادث به سرعت سپری شود.

  1. با سلام، مدت یکماه بود بنا داشتم مزاحمت های صوتی و خطرات ایجاد شده توسط موتورسواران فریدونشهر را خدمت شهردار، فرماندار و انتظامات محترم گوشزد نمایم که خوشبختانه اعضای محترم کمیته جامعه ایمن خود به اهمیت موضوع پی برده و در فکر برخورد و یا سامان دهی آن می باشند. موتور سواران هر جا و بلاخص فریدونشهر غیر از ایجاد حوادث برای خود و دیگران، متأسفانه با زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی به ویژه در خیابان های شهر در جشن های شادی و ویراژهای مکرری که در سربالایی های پارک معلم سراب انجام می دهند شاهد آن بوده ام که ضمن ن ایجاد خطر و مزاحمت های صوتی آسایش را از مسافران و گردشگران نیز سلب نموده و حتی باعث شده اند تا دیگران به جرأت بیایند و خدای ناکرده در مورد ضعف مدیریتی مسئولین و شرایط فرهنگی شهر نیز قضاوت نمایند.

Go to TOP