چاپ خبــر
مشروح نشست خبری اسفنانی؛

از راه‌آهن داران-ازنا تا المان گرجی در نشست خبری اسفنانی

نماینده مردم در مجلس با برگزاری اولین نشست خبری خود در منطقه، با پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از مسائل ناگفته منطقه و بی‌مهری‌هایی که به شهرستان‌های حوزه نمایندگی وی شده است سخن گفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، طی هفته گذشته یکی از مهمترین رویدادهای خبری منطقه اتفاق افتاد و اولین نشست خبری نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس با خبرنگاران منطقه در دهکده تفریحی چادگان برگزار شد.

Neshast003

اطلاع رسانی به مردم

در ابتدای مراسم محمدعلی اسفنانی با تبریک روز خبرنگار، از دست‌هایی در منطقه سخن به میان آورد که با حضور خود اجازه نمی‌دهند مردم از وقایع اطلاع پیدا کنند. عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: شاید علت عدم پیشرفت این منطقه فاصله‌ای است که مردم با واقعیت پیدا کرده‌اند. وی از عده‌ای سخن گفت که اطلاعات سیاسی را منحصراً آن طور که یافته و بافته خودشان است در مجامع خاص در اختیار مردم قرار می‌دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود گسترش سایت‌ها و جراید، جوانان این منطقه استقبال چشمگیری از این رسانه‌ها ندارند لذا تلاش کردیم با اطلاع رسانی، مردم را از این فضای بسته خارج کنیم.

اسفنانی دومین عملکرد خود را به تلاش‌هایش برای شناساندن منطقه اختصاص داد و یک نمونه از نتایج این تلاش‌ها را ورود گردشگرانی، چهار برابر جمعیت ساکن به شهرستان‌های حوزه نمایندگی خود یاد کرد.

اشتغال و تبعیض

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس راز ماندگاری منطقه را ایجاد اشتغال دانست و گفت: به علت عدم وجود شغل، جوانان انگیزه‌ای برای ماندن در منطقه نداشته و جمعیت منطقه به سمت پیر شدن میل پیدا کرده است. وی بیکاری جوانان را موجب به خطر افتادن فرهنگ و دین آنان دانست.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت از کارشکنی‌‌ها در جهت پیشرفت منطقه سخن گفت و بیان کرد: در حالی بعد از دو سال دوندگی نتوانستیم مجوز 25 لیتر بر ثانیه آب شرب برای چهار روستای چادگان که مشرف بر دریاچه سد زاینده رود هستند بگیریم و تنها 15 لیتر بر ثانیه مجوز آب آشامیدنی این روستاها را گرفتیم، که در پایین دست رودخانه مجوز 100 لیتر بر ثانیه برداشت آب برای بادام کاری 250 هکتار زمین داده‌اند و وقتی به استاندار اعتراض کردیم، گفت: «این طرح‌ها را باید جمع کرد و دولت باید به این‌ها خسارت بدهد».

اسفنانی در واکنش به این سخن اظهار کرد:‌ آقای استاندار! مگر چنین چیزی ممکن است، چگونه می‌خواهید این مسأله را جبران کنید؟ شما مردم را چه فرض کرده‌اید؟ شما اگر واقعاً چنین رویکردی دارید یک فضایی آماده کنید برای 150 هزار نفر مردم منطقه تا بار کنند و به اصفهان بیایند.

وی بخشی از مشکلات منطقه را مربوط به دولت دانست و بخشی را مربوط به استان و بیان کرد: آن گاه که چیزی برای مردم این منطقه از دولت می‌گیریم در مرکز استان با مشکل مواجه می‌شود و وقتی از مرکز استان رها می‌شود در منطقه گاهی افرادی که نمی‌خواهند منطقه روی خوش به روی خودش ببیند، مانع می‌شوند. این نماینده مجلس نسبت به یکسان بودن بودجه شهرستان‌های محروم و وسیع غرب استان با شهرستان‌های کوچک انتقاد کرد.

بیمارستان 32 تخت خوابی چادگان

نماینده مردم در مجلس در مورد بیمارستان 32 تخت خوابی چادگان گفت: وقتی ما کار را شروع کردیم این بیمارستان 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و الان تکمیل شده است و آن چه مانع افتتاح آن شده عدم تجهیز بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی است.

اسفنانی با بیان این که پرسنل مورد نیاز این بیمارستان به استخدام درآمده‌اند و فعلاً در جاهای دیگر مشغول به کارند تصریح کرد: تجهیز این بیمارستان حدود 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اظهار کرد: در دولت نهم و دهم حدود 42 هزار طرح کلنگ خورده نیمه تمام ماند و این دولت قبل از کلنگ‌زنی‌های جدید تصمیم به اتمام این طرح‌ها گرفت و ابتدا از طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر آغاز کرد.

استخر بوئین میاندشت

این نماینده مجلس در مورد استخر بوئین میاندشت هم با اشاره به این که استخرهای منطقه زیان‌ده هستند بیان کرد: به این دلیل که باقی شهرستان‌ها استخر داشتند و تنها شهرستان بویین میاندشت از داشتن استخر محروم بود، اعتبار 900 میلیون تومانی را برای آن درنظر گرفتیم.

Neshast004

عدالت بین چهار شهرستان

اسفنانی ضمن تکذیب این شبهه که وی توجه خود را تنها متمرکز به یک شهرستان کرده است، گفت: روزی که نماینده شدم مردم فریدونشهر گفتند: «فریدونشهر را رها کن و به دیگر شهرستان‌ها بپرداز» و تلاش کرده‌ایم با نگاه عدالت محوری توازن بین شهرستان‌ها را در خدمت رسانی رعایت کنیم.

مجوز تنها کلینیک تخصصی غرب استان

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با مثال زدن سفر وزیر بهداشت تصریح کرد: وی برای بازدید از بیمارستان سیار خیریه نورآوران سلامت به شهرستان فریدونشهر سفر کرد و هیچ برنامه جانبی دیگری نداشت. ما تقاضا کردیم از مراکز بیمارستانی و بهداشتی فریدونشهر و شهرستان‌های دیگر هم بازدید کنند ولی مسئولان استانی با دیدار وزیر بهداشت از این شهرستان‌ها مخالفت کردند تا این که وزیر را راضی کردیم و با بازدید از بیمارستان داران دستور نوسازی و تکمیل اتاق عمل را صادر کردند و موفق شدیم مجوز تنها کلینیک تخصصی غرب استان را برای شهرستان فریدن اخذ کنبم.

راه آهن اصفهان-داران-ازنا

وی پروژه راه آهن اصفهان-داران-ازنا را یک طرح ملی دانست که برای آن ردیف ملی در نظر گرفته شده است. اسفنانی اظهار کرد: قابل تأمل است که در حالی که استان لرستان 30 کیلومتر از این پروژه را اجرا کرده است تاکنون از ناحیه مسئولان استان اصفهان از جمله شخص استاندار حتی یک کلمه در این رابطه صحبت نشده است و علت این سکوت این است که مسئولان به دنبال اجرایی کردند هر چه سریعتر قطار سریع السیر اصفهان-تهران هستند و خط راه آهن اصفهان-داران-ازنا خیلی برایشان اهمیتی ندارد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت بیان کرد: در مورد پروژه راه آهن با دو شرکت بزرگ روسی و گرجی جلساتی داشتیم و توافق کردیم که به قرارداد اجرای طرح را به صورت فاینانس منعقد کنیم.

اسفنانی گفت: کار کارشناسی که ما انجام داده‌ایم نشان می‌دهد این خط آهن ظرفیت جابه جایی سالانه 10 میلیون تن بار را در کنار حمل مسافر دارد و علاوه بر آن حدود 200 تا 250 کیلومتر مسیر خوزستان را کاهش خواهد داد. ضمن این که این خط آهن در حدفاصل دامنه – الیگودرز قرار دارد که یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور است و قطعاً منجر به کاهش محسوس تلفات رانندگی در این مسیر خواهد شد.

جاده دامنه-داران و بوئین میاندشت-الیگودرز

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: تمام حدفاصل اصفهان-خوزستان چهاربانده شده است به جز قطعه‌ای که در منطقه ما قرار دارد یعنی محورهای دامنه-داران و بوئین میاندشت-الیگودرز.

وی ادامه داد: برای این تک پروژه دو بار معاون وزیر راه و شهرسازی و سه بار مدیر کل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی از منطقه بازدید کردند که در نوع خود کم نظیر است ولی متأسفانه علت عدم اجرایی شدن این پروژه این است که دست دولت خالی است.

فیلترینگ هوشمند

این عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از اجرایی شدن فیلترینگ هوشمند از چند ماه گذشته سخن گفت و تصریح کرد: قبل از اجرایی شدن این طرح، کارشناسانی می‌بایست حدود 30 هزار سایت را به صورت شبانه روزی به صورت دستی بررسی می‌کردند.

قیمت سیب زمینی

نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی کاهش قیمت سیب زمینی در سال گذشته را ناشی از کوتاهی وزیر جهاد کشاورزی و ورود عده‌ای که هیچ گونه مسئولیتی نداشتند به این بحث دانست و  اظهار کرد: هم سال گذشته و هم چند روز پیش در این رابطه تذکرات لازم به وزیر داده شد که در صورت عدم نتیجه گیری، مسأله را از طریق طرح سوال و استیضاح در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

 

کارخانه بزرگ شیشه و بلور

اسفنانی اشتغال را چالشی‌ترین سؤال منطقه بیان کرد و گفت: عده‌ای آن را دست آویز آماج حملات قرار داده‌اند. وی اظهار کرد: تاکنون حدود 600 جلسه در مورد اشتغال منطقه داشته‌ایم.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت از کارخانه عظیم شیشه و بلور نیز سخن به میان آورد و گفت: قرار بود سرمایه‌گذاران این کارخانه حدود 250 میلیارد تومان پول بدون استفاده از تسهیلات بانکی را برای این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار کرد: ما متعهد شدیم 40 میلیون متر مکعب گاز و 4 مگاوات برق مصرفی این کارخانه را با دشواری‌هایی که داشت تأمین کنیم ولی استاندار اصفهان، معاون استاندار و مدیرکل صنعت معدن تجارت حاضر نشدند حتی یک قدم برای این طرح بردارند و این در حالی بود که از سرمایه گذاران این کارخانه بزرگ دعوت شد به استان مرکزی بروند و آن جا مورد استقبال باشکوه استاندار، معاونین، فرمانداران و امامان جمعه آن استان قرار گرفتند و علاوه بر این، زمین به ارزش 15 میلیارد ریال به آن‌ها اهدا کردند تا کارخانه خود را در آن احداث کنند و این سرمایه گذاران تصمیم گرفتند این کارخانه را در محلات احداث کنند.

مهمترین قوانین تصویب شده

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مهمترین قوانین تصویب شده در طول مدت نمایندگی خود را قانون حمایت از خانواده، قانون مجازات اسلامی با 800 ماده، قانون آیین دادرسی کیفری با 820 ماده، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، لایحه آیین‌نامه همکاری‌های بین‌المللی و لایحه صیانت از حریم عفاف و حجاب نام برد.

حضور در انتخابات آتی مجلس

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت شرکت خود در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی را قطعی دانست و نسبت به کسانی که در مجامع گوناگون از عدم کاندیدا شدن وی سخن به میان می‌آورند انتقاد کرد.

اسفنانی بودجه گردشگری را برای رونق این صنعت مناسب ندانست و از خبرنگاران خواست در جهت شناساندن منطقه تلاش کنند. وی بیان کرد: گردشگری در منطقه باید به بوم گردی تبدیل شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد صنعت منطقه هم ابراز امیدواری کرد به زودی همایشی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در فریدن برگزار شود.

مطالبه‌گری

این نماینده مجلس گفت: در کشور ما پرسش‌گری دچار مشکل است و من قبلاً هم گفته‌ام مردم ما بیش از اندازه قانع هستند. قناعت در مسائل شخصی خوب است ولی در مورد ستاندن حق نباید قناعت کرد بلکه بابد مطالبه‌گر بود.

المان گرجی الله

اسفنانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد جنجال آفرینی المان گرجی الله در فریدونشهر خواستار نقل صورت موضوع به طور صحیح شد و اظهار کرد: نقل اشتباه موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات شد.

وی تصریح کرد: در این مسأله هیچ گاه بحث تندیس مطرح نبوده است؛ چه تندیس الله وردی خان که یک چهره ملی افتخار آمیز است و چه تندیس علی مردان خان بختیاری.

این نماینده مجلس بیان کرد: این المان نقش «اللهِ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران» بر روی چهار پایه که با حروف گرجی نوشته شده بود «الله» بود.

اسفنانی گفت: با نشان دادن و طرح «المان» نزد دکتر غلامعلی حداد عادل و مطرح کردن موضوع خدمت ایشان، وی این المان را شرعی، عرفی و اجتماعی بلااشکال خواند و تأکید کرد که این المان تنه به هیچ قومیتی نمی‌زند و هیچ نشانه‌ای در این المان در اهانت به قوم دیگری وجود ندارد و عده‌ای با انتشار مطالب غیر واقع وانمود کردند که اگر المان نصب شود توهین به قوم بختیاری شده است.

وی در مورد تنش‌های حین نصب و بعد از نصب المان اظهار کرد: با بی‌تدبیری مسئولین منطقه و بی تدبیری به مراتب بیشتر مسئولین استانی گره‌ای که نبود، ایجاد شد و این گره که می‌شد با دست باز کرد را با دندان باز کردند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه بزرگان بختیاری که اهل فهم و درک هستند اشکالی بر المان نداشتند، مسئول اختلاف‌افکنی میان مردم در موضوع المان را مسئولینی دانست که با بی‌تدبیری نتوانستند کار را مدیریت کنند.

اسفنانی گفت: اگر در ابتدای مطرح شدن طرح را با بنده مطرح می‌کردند ای بسا من آن را نمی‌پذیرفتم چرا که لزومی در آن نمی‌دیدم و و اگر ساختن المان اشتباه بود ممانعت از گذاشتن آن اشتباهی بزرگتر و واگر نصب المان اشتباه بود برداشتن آن به این شکل اشتباهی به مراتب بزرگتر بود.

Neshast005

در پایان این نشست از خبرنگاران منطقه تجلیل به عمل آمد.

  1. چرادر مورد المان خلاف مصوبات شورای تامین اقدام شد چرا مظلوم نمایی میکنید آقای نماینده چرا حقایق را به قول خودت نمی گویی واقعا برای نماینده شهر متاسفم

    • قوم گرجی گفت:

      با سلام به همه
      انشاالله بیایید و تندیس را فراموش کنیم تا که می خواهید از این مسیله یاد کنید زمان ان رسیده که تندیس را فراموش کنیم و با دل جویی از قوم لر این فاصله های را کم کنیم و از پتانسیل این افراد توانمند در جهت توسعه شهرستان کمک بگیریم

      • دوست عزيز با نام قوم گرجي(هر چند گرجي نيستي)تا جايي كه من به خاطر دارم ما به قوم لر اهانت نكرديم كه ازشون دلجويي كنيم .كسي بايد دلجوي كنه كه ناسزا گفته و سنگ پرتاب كرده.

      • جناب قوم گرجی! البته اگه از گرجیها هستی.
        نظر دادن در اینگونه موارد نیازمند مطالعه و اطلاع کامل از علل ایجاد چنین مسائلی است. شما با کدام منطق معتقدید که باید از کسانی دلجویی شود که عامل اصلی مشکلند؟

  2. ناشناس گفت:

    مصوبات شورای تامین چی بود؟

  3. درود بر اسفنانی چرا شورای تامین اشوبگران را دستگیر نکرد سنگ زدن به ارم مقدش جمهری اسلامی ایران جرم کمی نیست

  4. خدایا اشوبگران را اگر قابل هدایتند هدایت بگردان و اگر………..

  5. شما چرا از خوب بودن گرجي ها سوئ استفاده ميكنيد.شما هيچكاري بعد از برداشتن المان نكرديد حتي با آشوب گران برخورد نكرديد.اقاي نماينده شما حتي مي توانستيد با رهبري نيز مطرح كنيد و مي توانيد.
    *
    اقاي اسفناني خواهشمند است طرحي در فريدونشهر اجرا كنيد كه گرجي نشيني اين شهر معلوم باشد و هر كسي كه وارد شهر مي شود به اين مسله پي ببرد.
    مشكل ديگر تابلوي ورودي شهر است كه فريدونشهر را بام ايران معرفي نكرده است.

    • ایرانی گفت:

      آنهایی که خواستند از دیگران جدا و مشخص باشند صهیونیست ها هستند که دیوار حائل کشیدند و عمری به ملت مظلوم فلسطین ظلم و ستم کردند!! اینجا ایران است ! جایی برای نژادپرستان نیست!! و در ضمن آنقدر به شما موقعیت و فرصت داده شد که به اندازه کافی معلوم هستید!!

      • ایرانی سلام .*. ما خواستار معرفی فرهنگ و زبان خود میباشیم و خواستار جدا و مشخص بودن نیستیم.آیا در بندر عباس که تندیسی از علی قلی خان نصب شده خواستار جدائی اند؟آیا مردم شهر های آذری زبان که در ابتدای شهرهایشان بر روی تابلو به زبان شیرین آذری به مردم خوش آمد می گویند و به وارد شوندگان زبان و فرهنگ خود را اعلام مینمایندخواستار جدائی اند؟آیا مردم فهیم شیراز که تندیس ملا صدرای شیرازی را در میدانها نصب کرده اند خواستار جدائی اند؟ نه هیچ کس خواستار جدائی از ایران عزیز نیست اما دوستار معرفی فرهنگ و اداب و رسوم خود هستند. پس کمی در مورد سخنانتان دقت نموده و سپس بر زبان جاری نموده ودر شبکه های ارتباط عمومی قرار دهید.

        • اولا علی قلی خان نیست و امام قلی خان است. دوما بندرعباس نیست و در قشم است. سوما تندیس امامقلی خان را به عنوان یک فرد ارزشی و قهرمان ملی که از اسلام و ملت خود دفاع کرده، گذاشته شده. نه برای نژاد پرستی و بیگانه پرستی و نصب پرچم یک بیگانه به تمام معنی پادوی امریکا را در پشت ماشین نصب گردن و با خط بیگانه ای برای اکثریت جامعه ناخواناست اراجیف پشت ماشین نوشتن مثل( وطنم گرجستان) ( درود بر گرجستان) ( گرجستان عشق من) … *

          • واقعا باید به حال دید بچه گانه و کور و سیاه و البته منشا گرفته از عقده های درونتان که حمایت از خرده فرهنگ ها و زنده نگه داشتن یک فرهنگ را نژاد پرستی میبینید سال ها گریست.

          • مرتضی گفت:

            چرا توهین کردید. به جای این حرفا جواب منطقی بدید. توهین کردن کار انسان نیست!

          • اصلانی گفت:

            چرا زبان و خط گرجی را بیگانه میدانید آقای عزیز .اگر زبان گرجی زبان بیگانه است پس مردم گرجی زبان هم بیگانه هستند لطفا به اطلاع مردم رسانده شود و از این پس با برخی عناوین دیگر از آنها یاد نشود.
            اگر شما یک نفر و چند نفر بیسواد مثل شما قادر به خواندن خط و زبان گرجی نیستند، حق ندارید افرادیکه توانایی صحبت کردن به چند زبان را دارند مورد توهین قرار داده و زبان مادریشان را با عنوانی که سزاوار امثال خودتان است یاد کنید.
            حضرت امام خمینی (ره) میفرمایند:
            «پیشتر احتیاج به زبان، زبانهاى خارجى نبود، امروز احتیاج است به این، یعنى جزو برنامه تبلیغات مدارس باید زبان باشد.» اما عده ای بیفرهنگ نه تنها زبان مادری، بلکه یادگیری زبان خارجی را عیب و ننگ میدانند.
            بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود —— پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود
            بهتر است در مورد حرفهایتان کمی فکر کنید و بعدا بگوئید تا به دست خودتانرسوا نشوید.

          • ایرانی سلام :شما نکته نگرید، اما بی ادب چون جواب جمله اول بنده که به شما سلام داده بودم ندادید.حرف من فقط و فقط این است:”معرفی فرهنگ و زبان دلیل بر جدائی نیست” نه در فریدونشهر و ایران به طور کلی عرض می نمایم. و کاری به اینکه چه کسی چه چیزی نصب کرده و نوشته ندارم .اگر در مورد این عقیده بنده نظزی دارید بفرمائید و با بقیه مسائل کاری ندارم. اما در مورد این که نوشته بودیدجملات نوشته شده برای اکثریت غیر قابل فهم است این را عرض میکنم که زبان آدمیزاد را کسی نمی فهمد و این جملات را عاقلان دانند.این را نیز عرض کنم که مسئولین محترم پونه زار بسیاری از نوشته های بنده را حذف می کنند به این دلیل است که شما اولاً دوماً سوماً مینمائید.

  6. مردم فریدونشهر گفتند .فریدونشهر را رها کن وبه شهر های دیگر بپرداز .راست هم میگن چون انتخابات نزدیکه باید به فکر رای باشیم .اقای اسفنانی مظلوم نمایی شما همه را شوکه میکنه خود شما قبل ازنصب المان
    چند جا سخنرانی کردی که من موافق نصب المان هستم و پیگیری هم خواهم کرد نمونش در دبیرستان سعدی حالا دیگه مخالف شدی .این حرفهای شما دیگه خریدارنداره ..به جای متهم کردن مسولین کمی هم به فکر مردم باشید .بیشتر جوانان فریدونشهر با بالاترین مدارک بیکار هستند به فکر این بیچاره ها باشید اون وقت شما هنوز به فکر المانی و در موردش با اقای حداد عادل صحبت میکنی .کاش در مورد بیکاری جوانان هم باهاش صحبت میکردی

  7. سلام . جناب آقای اسفنانی تلاش شما در جهت محکوم کردن برداشتن المان و همچنین عرفی،اجتماعی و بدون اشکال بودن آن ستودنی است.اما آیا تلاشی در جهت بازگردانی و نصب المان انجام گرفته؟

  8. بهزاد گفت:

    متاسفانه نظردهندگان عزیز از کل مطالب عنوان شده فقط المان را دیده اند به خدا این المان آنقدر مهم نیست که شما به آن میپردازید . کارشکنیهای استانداری و مسئولین رده بالای استان و بی توجهی به این چهارشهرستان را باید چاره نمود و برای آن اتحاد و همدلی ایجاد کرد نه این که یک المان را عامل تفرقه که اتفاقا باب میل همین مسئولین هست را تنها خواسته بر حق خود بدانید . ضمن تشکر از نماینده محترم پیشنهاد میگردد تمام این موارد را مکتوب تهیه و به همراه ائمه جماعات چهار شهرستان به دفتر مقام معظم رهبری مراجعه و موارد را حضورا به سمع رهبر عزیز برسانند.بعد از انقلاب نه تنها مسولین اصفهانی توجهی به فریدن بزرگ نداشته اند بلکه کارشکنیهای زیادی نیز کرده اند تا منابع و سرمایه گذاران از این منطقه فرار کرده پشت سر خود را هم نگاه نکنند . به شهرهای همسایه ما که زیرنظر به استان لرستان هستندنگاه کنید و آنها را با شهرهای ما مقایسه کنید .اصفهان تمام طرحهای عمرانی و اشتغال زا را تا به امروز از این منطقه فراری داده و به بهانه های مختلف آنها را در شهرهایی مثل شهرضا و گلپایگان اجرا کرده و از امروز به بعد هم به بهانه کمبود آب و انتقال آب فریدن به اصفهان با تمام طرحها مخالفت و بلکه کارشکنی میکند .

  9. داود گفت:

    این که آقای حداد المان را دیدند و نظر بر بی اشکال بودن آن دادند.در نهایت چه نتیجه ای در بر داشت؟

  10. اقای جدیدی همه نظرات را پخش کنید ..

    • پونه زار گفت:

      لطفا نظراتتان را مؤدبانه و در جهت انتقادهای سازنده ارائه بفرمایید، حتما منتظر خواهد شد
      توهین، اهانت، بی ادبی و ستایش بی دلیل از شخص خاص تأیید نخواهد شد

  11. خدمت مدیر محترم سایت به عرض برسانیم لطفا نوشتن مطالب بی ربط نسبت به شهرستان به حداقل رسانده شود و اقدامات موثر درون شهری و شهرستانی به اطلاع مردم رسانده شود.
    در خصوص برخی مطالب مطرح شده در این سایت بایستی به عرض برسانم چرا زمانی که آقای فلانی نماینده شهرستان بودند فقط و فقط در نشریات خود از ایشان تعریف و تمجید و ایشان را تنها فرد شایسته در زمینه کاری خود قلمداد میکردید ، اما این اقدامات فی الحال جنبه عکس به خود گرفته و پله پله در صدد تخریب آقای اسفنانی گام برمیدارید.
    مواظب چشم و گوش بیناو شنوای مردم باشید ، هم اکنون رسانه فقط و فقط فلان سایت محسوب نمیگردد و تحلیل های مطروحه و تفسیر به رای از سوی برخی افراد نمیتواند بیانگر ذات و ماهیت اصلی و واقعی قضیه باشد.
    لا یُحبُ اللهُ الجَهر بالسُّوء مِن القَول الا مَن ظُلِم و کان اللهُ سمیعاً علیما (قرآن کریم)

  12. حرف اقای حداد به چه درد ما میخوره .به فکر مردم باش .خودتون را سرگرم یک سری حرفها کردین که هیچ نفعی برای مردم نداره ..اقای حداد برای شما چه کار کرد ..مجوز نصب گرفت ..بیکاری در فریدونشهر داره بیداد میکنه ..بهتره به فکر اتحاد بین مردم فریدونشهر باشید ..از تفرقه بین مرد فریدونشهر بعضی ها دارن خوشحالی میکنند و به نفع خودشون سواستفاده میکنند ..چرا ؟؟؟ 5 نفر باید اتحاد یک شهر را بهم بریزن..

  13. آقای اسفنانی متاسفانه یک دشمن توهمی در ذهن خود درست کرده و مثل دولت اعتدال که همه تقصیرها را گردن احمدی نژاد می اندازند شما هم به دشمن که توهم نموده اید حمله می نمایید و قضایا را حل می کنید.
    از قدیم گفته اند گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست؟؟!!
    آقای اسفنانی خوبه دولت برای همه مدارس ابتدایی مثل بسیاری از کشورهای خارجی استخرهای آنچنانی نساخته و همه اش به فکر درآمد زایی برای آقازاده هاست. بنده خدا پس کی دیگه می خواهید به مردم خدمت کنید ساختن استخر و ورزشگاه و گردشگاه برای خالی کردن جیب مردم فقیر و پر کردن جیب سرمایه داران و آقازاده ها که هنری نیست. شما هم مثل برخی دولتی ها که: دیگران بروند به جهنم و دیگران بروند بمیرند و دیگران چه و چه …؟ یک عده * خاص را دور خود جمع کرده و می تازید پس کو آن مردم مردم تان؟؟؟!!! و این بار نتیجه اش را خواهید دید.

  14. حامد گفت:

    درود بر آقای اسفنانی عزیز
    ایشان تنها نماینده این چهار شهرستان (فریدن بزرگ) میباشند که توانستند در مجلس برای مطرح شدن این شهرستان ها تلاش کنند. اگر نماینده یک شهرستان در مجلس فردی مطرح باشند پس توانایی انجام اقدامات را خواهند داشت. نه اینکه شخصی به عنوان نماینده در مجلس باشد که توانایی بیان یک مطلب جزئی را ندارد.

  15. راسش در موقع انتخابات فکر میکردم آقای دکتر اسفنانی در صورت نماینده شدن تمام وقت خود را یکطرفه صرف فریدونشهر میکند اما با گذشت سه سال انصافا که آدم با انصافی بودن و نه تنها عدالت را رعایت کرده اند بلکه به مشکلات فریدن نیز بیشتر رسیدگی کرده اند .اولین نماینده ای که به دور از سیاست زدگی به دنبال حل مشکلات ریشه ای فریدن بزرگ بوده اند یعنی اشتغال صنعت و صد البته مجاب کردن مسئولان استان به قبول کردن اینکه فریدن اصلا در نقشه هست !در استان شما هم هست .میخواستم بگم آقای اسفنانی مردم فریدونشهر دوستتان داریم *

  16. سلام دوستان لر بودن و گرجی بودن مایه افتخار نیست.ملاک انسان بودن وبا هم بودنست.بیایم چنانچه شایسته است درکنار هم شهر و دیار خودرا بسازیم.قبل از اینکه دستمان کوتاه شود.بیایم دوست داشتن را به فرزندانمان بیاموزیم.دست همه شما را می فشارم واغوشم پذیرایی همه شما سروران است

  17. پدر چهار فرزند تحصیلکرده بیکار گفت:

    آقای اسفنانی نماینده، وقتی که در مجلس تعرفه گازبهای خانگی را مصوب میکردند (یعنی 90 روز از نظر اقلیمی) به ضرر مردم چهار شهرستان شد! و تاریخ 30 اردیبهشت را به 16 فروردین و 30 شهریور را به 15 آبان تقلیل دادند!! یعنی اینکه مردم این مناطق سردسیری، با توجه به سرما و برودتی از حالا شروع شده است و با این تغییر جدول تعرفه، مردم فریدن بزرگ حق روش کردن بخاری را تا 15 آبان 94 نخواهند داشت مگر اینکه منتظر قبض گاز مصرفی “بالای 400000 تومان” باشند!!
    قطعا آقای نماینده در مجلس یا خواب تشریف داشته اند و یا خدمت جناب آقای حداد بوده اند که کمال اجرای عدالت را از آقای عادل بیاموزند!!!!!
    یعنی اینکه چهار فرزند تحصیلکرده مجرد بیکار دارم که از سال قبل دنبال اشتغال پسر بزرگم در دهکده چادگان بودم ولی با اینکه فرزندم نصفش گرجی است نتوانسته ام کاری کنم!!! عدالت یعنی اینکه صد در صد خالص باشی تا کارگر یا سراید بشود با تحصیلات دانشگاهی!!!!!!!!؟

    • مصطفی ق گفت:

      عزیزم مگه حاج آقا اسفنانی به تنهایی یک قانون را تصویب می‌کند؟ از کجا می‌دانید علیه این قانون رای نداده است؟

  18. با سلام خدمت هشهریهای عزیز لرها وعشایر غیور مهربان وباصفا ترک های سختکوش وتوانا ارامنه دوست داشتنی وگرجی های ارام وصبور بیایید در کنار هم و همراه هم سرزمین و شهر خود را اباد کنیم به جای تفرقه وکینه گل دوستی و مهربانی بکاریم و دست در دست هم با استفاده از توانایی ها و امکانات هم به ابادانی و رونق شهر خود کمک کنیم .وجود تفاوت های قومی مذهبی و زبانی به جای تفرقه میتواند به بهترین فرصت و سرمایه برای شهرمان تبدیل شود مناطق بکر ودست نخورده پشتکوه زندگی بختیاری ها وعشایر در دل طبیعت وجود ارامنه عزیز وکلیساهای قدیمی گرجی ها وتایخ چهارصد ساله انها و جذابیت های فرهنگی اجتماعی گروه های دیگر بهترین فرصت برای جذب توریست و ایجاد اشتغال است در حالی که دست شهرستان از اختصاص بودجه بدلیل بی مهری ها و رفتارهای ظالمانه مرکز استان کوتاه است.چه اشکالی بوجود خواهد امد که از المانها و نمادهای فرهنگی همه قومیت ها که باعث اعتلای این سرزمین شده اند در جای جای شهرستان استفاده شود و در جهت شناساندن فرهنگ مردم به کار اید.قدر نعمت امنیت واسایشی که به برکت نظام در شهر وکشور حاکم است بدانیم با نگاهی به منطقه و کشورهای اطراف وجود این موهبت بیشتر نمایان می شود پس بیایید دست در دست هم میهن خویش کنیم اباد.

  19. با سلام . ما گرجیان نژاد پرست نیستیم اما حق رستیم .توجه به فرهنگ واصلات خود نژاد رستی نیست بلکه طرح یک واقعیت است . گرجیان در زمان ضروری به بهترین وجه از میهن خود دفاع کرده اند بیاید وتاریخ را ورق بزنیم . فرهنگ ایران باستان و گرجستان وگرجیان در طول تاریخ در هم تنیده شده است . گرجیان وقتی به فریدونشهر آمدند تا چند قرن بعد هنوز گرجستان مثل یکی از استان های ایران بود . واینکه چگونه از ایران جدا شد خود تاریخ درد آوری دارد که برای بازگویی آن چندین کتاب باید نوشت اما چیزی که همیشه در نظر مرد است این است که یک عده ای در سر بزنگا ووقتی کشور ایران به آنها نیاز داشته از دفاع از ایران سرباز زده و به کوه ها فرار کرده از جمله در ممانعت از جدایی بسیاری از قسمت های خاک ایران در دوران قاجاریه و خصوصا در هشت سال دفاع مقدس که آمار سرباز فراریهای آنان زبان زد همه است اما گرجیان در طول تاریخ با رشادت خود از مام میهن دفاع کرده اند وشاهد آن تعداد شهدا ٰ جانباز و اسراو رزمندگان آنان است .
    چگونه یک قومی که از کوهای بکر و رها شده یک شهر را بوجود آوردند و در احداث آن بیشترین بخشش ها را نمدند الان حق نصب یک المان را در شهر خود ندارند ی. این یک ظلم بزرگی است که مسئولین هیچ وقت به ان توجه نکرده اند.و اینکه گرجیان تا کنون با متانت صبوری کرده اند خود گواه فرهنگ با لای آنان است .

    • ف م گفت:

      آقای ح گوگونانی، هر قوم و ملتی نقاط قوت و قطعا ضعف هایی نیز دارد زیرا هدف غایی انسان مطابق تعالیم ارزشمند اسلام رسیدن به کمال است و اگر ضعفی نباشد پس رسیدن به کمال معنایی ندارد.
      و اینکه شما گستاخانه و بی ادبانه فداکاریهای یک قوم را زیر سوال می برید پیداست که نه اهل جبهه و جنگ بودی و نه حتی علاقه ای به آن ارمانهای مقدس داری که خودت را اینگونه بسته به عقدهای بیمار گونه خود کردی که هر توهینی که شایسته خودت است به دیگران روا می داری.
      ولی تاریخ بهترین گواست و می داندکه فرمانده دلیر و شجاع جبهه ها از کدام قوم بوده .!! بهنام محمدی کوچکترین رزمنده از کدام قوم بوده !! قطعا روستاهای فریدونشهر را می شناسی !! کدام روستاست که شهید وآزاده ندارد ؟ تا حال از گلزار شهدای اصفهان دیدار کردی ؟ پیداست نه!! برو ببین اولین عزیزانی که تقدیم انقلاب و میهن شدند کیا بودند!!!تو از رشادتهای تیپ قمر بنی هاشم چه می دانی !! اولین و دومین استانهایی که بیشترین آسیب را در جنگ دیدند کدام استانها بودند؟ نمی دانیِ! و لازم هم نیست که بدانی چون نوچه های دشمن هدفشان همین است. بله ،عادت های و هوی و منم منم ندارند جون در مرامشان نیست و آنچه را که در راه خداو میهن عزیز داده اند بالاترین ارزشهاست و وطن پرستان واقعی با افتخار همچون امام مظلومشان سر بر بالکین خاک وطن می گذارند. دیگران را به پنا آوردن به کوهها و فرار از جنگ متهم می کنی ! تو و دیگر کسانت در کدام جبهه جنگیدی و می جنگی؟ بگو بدانیم دلاور!!!! از شهدا و رزمندگان فریدونشهر مایه گذاشتی!! دست همه آنها را می بوسم و پیداست که با آنها نیزبیگانه ای !! اگر نیستی می پرسیدی در کدام عملیات و جبهه ها بود که همسنگری از آنهایی که متهم کردی با آنها نبوده .
      بله ! آقای پیاده نظام : تو و امثال تو وقتی به اهداف شخصی خودتون نرسیدید به عنوان مدافع قوم وارد شدید و باعث تفرقه و اختلاف شدید و با مطرح کردن مسائل حاشیه ای دنبال تبرئه خود هستید ولی عجله مکن !! آینده خیلی چیزها روشن خواهد شد!!

  20. اقای ایرانی شما که خیلی با فرهنگی و خودت رو نژاد پرست نمیدونی و بدت میاد چرا نظرت بوی نژاد پرستی میده پس ؟؟ شما اگه بی تعبی چرا از نشان دادن وجود یک قوم کم در یک کشور پهناور که نشان دهنده تنوع قومیه کشور هست ناراحتی؟ جناب ایرانی شما بیا با فرهنگ باش و بی تعصب و گرجی هارو با صهیونیست مقایسه نکن اگه واقعا مدعی هستی از نژاد پرستی بدت میاد و بی تعصبی

  21. اقایی که با نام نام و نام خانوادگی کامنت میذاری متوجه باشید که اقای اسفنانی خودشون با اقای عادل دیدار نکردن بلکه تیم دیدار انچه گذشته رو برای اقای اسفنانی نقل کردن شما هم مثل خیلی های دیگه وقتی میخاید المان رو محکوم کنید دست میذارید رو نقطه ضعف مردم که اره جوونا بیکارن و پرداختن به این قضیه مهم تره اما اقای عزیز بیکاری و رشد مدرک فاقد شغل یک معضله ملی و کشوریه پرداختن به همه مشکلات و کم و کاستی ها در جا و موقع خودش لازمه اما محکوم کردنه یک المان قانونی شرعی یک معضل اختصاصی بود که کم تر جایی پیش میاد پس به اندازه خودش جای بحث و پیگیری داره گرچه پیگیری نشد اما حداقل وقتی کسی حرفی ازش میزنه همچین بش حمله نکنید که انگار کافر حربی باشه

  22. کاربر ایرانی واقعا با این طرز ادبیات و لحن نظر دادنت ابرو بردی کاش نام کاربریتو لابد یه چیز دیگه میذاشتی…. ایرانی پس این دم زدن از فرهنگت دیگه چیه

  23. مریم گفت:

    ضاهراکسانی هستندکه علاقه ای به پیشرفت وترقی شهرماندارندومانع این کارمیشوند!!!پس بهترنیست نماینده محترم ودیگر مسولان پیگیریهای بیشتری دراین زمینه داشته باشند؟؟؟؟؟؟

Go to TOP