چاپ خبــر
اصفهان در مسیر انتخابات اسفند 94/ شماره اول

اصلاح طلبان اصفهان کار را با بداخلاقی شروع کردند/ فعالیت انتخاباتی اصول گرایان شدت می گیرد

شاید بتوان انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی را از مهم ترین ادوار انتخابات دانست که اگر خدایی نخواسته با شکست اصول گرایان، مراد اصلاح طلبان بر آید شاهد فاصله گرفتن از اصول و مبانی انقلاب خواهیم بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایه گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انتخابات در کشور ما به کنگره ای عظیم از نمایش دخالت ملت در سرنوشت خود مبدل شد.

اولین همه پرسی در ایران با شرکت بی سابقه ی بیش از ۹۸ درصد واجدان شرایط صورت گرفت و در نهایت با رای بالای ۹۹ درصد، همه پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران با پاسخ آری ملت روبرو گشت.

از آن پس نیز مردم در انتخابات مختلف ایران حضوری گسترده داشته اند که این مطلب مایه ی خشم استکبار و استبداد دنیا قرار گرفت و همواره تلاش کردند با ایجاد حواشی این حضور گسترده را به حاشیه ببرند.

اما تا ۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ و زمان برگزاری دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حدود ۶ ماه زمان باقی است.

اصفهان نیز به عنوان یکی از مهم ترین استان های ایران اسلامی نه تنها همواره مورد توجه جریانات سیاسی بوده بلکه بسیاری از این جریان ها به ایجاد دفاتر خود در این استان پرداخته اند.

اگر به نتایج آرای مردم اصفهان و آنچه در انتخابات کل کشور صورت گرفته نگاه کنیم بر کسی پوشیده نخواهد بود که رای این استان پهناور به عنوان «شاخص انتخابات» همواره مورد توجه بوده است.

گمانه زنی ها مدتی است شروع شده و نام برخی افراد به عنوان نامزدهای احتمالی دهمین انتخابات مجلس بر سر زبان ها می چرخد. برخی نیز صراحتا از حضور خود در این عرصه خبر داده اند.

در این بین صاحب نیوز به عنوان «شبکه تحلیل و اطلاع رسانی استان اصفهان» نیز وظیفه ی خود می داند با بررسی روند انتخابات در استان و رفتار رسانه ها، طیف ها، احزاب و اشخاص سیاسی، تحلیلی را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.

همچنین تلاش خواهیم کرد با گرد آوری مجموعه یادداشت ها و مصاحبه ها خوانندگان خود را به رسیدن به تحلیلی دقیق تر یاری رسانیم.

البته این وعده را هم می دهیم که از بررسی وضعیت شبکه های اجتماعی موبایلی و حضور افراد شاخص و نامزدهای احتمالی در آن غافل نمانیم.

اصلاح طلبان اصفهان کار را با بداخلاقی شروع کردند

خبرگزاری کار ایران «ایلنا» شعبه اصفهان، وابسته به جریان اصلاح طلبی در اولین شماره انتخاباتی خود در حوزه ی استان اصفهان به جای آنکه تلاش کند نیروها و نقاط قوت خود را معرفی کند به تخریب نیروهای طیف مقابل و تلقین اختلاف میان آن ها پرداخته است.

همچنین این سایت خبری برای گرفتن اطلاعات در مورد وضعیت اصلاح طلبان به فرد و حزبی رجوع کرده که نه تنها زاویه دار بودن تفکرات آن ها با اصول انقلاب مشخص است بلکه در فتنه ی سال ۸۸ نیز مردود گشتند.

در نگاهی دیگر گویا اصلاح طلبان بلوغ سیاسی مردم اصفهان را فراموش کرده و سعی دارند با القای اختلاف، اصول گرایان را جمعی مردد، مشتت و پراکنده معرفی کنند.

از سویی دیگر این برخورد منحصر به انتخابات مجلس شورای اسلامی نگشته است بلکه دایره ی آن تا تخریب حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی یکی از نمایندگان محترم مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری نیز رسیده است.

اخیرا عده ای سعی کردند با درج مطالبی در فضای مجازی شبکه های موبایلی شخصیت این پناه مردم انقلابی اصفهان را تحت الشعاع قرار دهند.

مردی که نه تنها بعد سیاسی او برای مردم فهیم اصفهان مورد اعتماد است بلکه همواره از شخصیت اخلاقی او بهره ها برده اند.

شاید بتوان دلیل این ناجوان مردی و بداخلاقی های صورت گرفته در مورد ایشان را ورود حضرت آیت الله مهدوی به شکستن مرزهای اباحه گری عده ای دانست که با رفتارهای ضد دینی خود قصد ترویج مسلک غرب نشینان بی غیرت در شهر شهید پرور اصفهان را دارند.

از دیگر جنبه های بی اخلاقی اصلاح طلبان اصفهان عنوان کردن مطالبی در جمع های صمیمانه است که هیچ سنخیتی با اصول انقلاب ندارد.

اخیرا شهردار فلاورجان در نشست اصلاح طلبان اصفهان حرف هایی زده بود که اگر با دقت نگاه کنیم جایی برای اخراج وی از سمت شهرداری شهر فلاورجان باقی نمی گذارد اما متاسفانه نه شورای شهر فلاورجان و نه استاندار محترم اصفهان برخورد مناسبی در این مورد نداشتند که این موضوع جای یادداشتی مفصل را می طلبد.

تنها نماینده ی مردم فلاورجان در مجلس و جمعی از حزب الله شهرستان اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند که لازم است دیگر اصول گرایان شهرستان نیز با همراهی ایشان تا حصول نتیجه ی مناسب پیگیر موضوع باشند.

فعالیت انتخاباتی اصول گرایان اصفهان شدت می گیرد

از بداخلاقی اصلاح طلبان که بگذریم به موضوع شدت گرفتن فعالیت انتخاباتی احزاب اصول گرای اصفهان می رسیم.

خبرنگار سیاسی صاحب نیوز در خلال گفتگوهای خود با نمایندگان فعلی مجلس در حوزه انتخابیه استان اصفهان پیگیر موضوع احتمال نامزدی ایشان نیز بوده است که در ادامه ی این سلسله مطالب به آن خواهیم پرداخت.

در کنار آن نیز احزاب اصول گرای اصفهان به شناسایی نیروهای مستعد کسب رای در شهرستان های استان می پردازند.

نشست های صمیمانه و جلسات هم اندیشی نیز به قوت پیگیری می شود تا نقشه ی راه جریان اصول گرایی برای حضور در انتخابات ۹۴ تکمیل شود.

در این میان نکته ی مهم وحدت و همدلی اصولگرایان است. تجربه انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ این موضوع را مسجل ساخت که باید عده ای که به نام اصول گرایی قصد تک روی و نشنیدن پند و نصیحت دیگران دارند کنار گذاشت و یا حداقل در ارتباط مجدد با آن ها جانب هر گونه احتیاط را رعایت کرد.

شاید بتوان انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی را از مهم ترین ادوار انتخابات دانست که اگر با شکست اصول گرایان، مراد اصلاح طلبان بر آید شاهد فاصله گرفتن از اصول و مبانی انقلاب خواهیم بود.

پیش تر نیز شخصیت هایی همچون حداد عادل از تجربه مجدد مجلس ششم ابراز نگرانی کرده اند. اصلاح طلبان نیز بازی های رسانه ای را خوب بلدند پس باید مراقب بود.

شبکه های مجازی موبایلی امروز می توانند به عنوان ابزاری در دست همه ی طیف های سیاسی قرار بگیرد کما اینکه شاهد حضور افراد و بزرگانی از جریان های مختلف سیاسی و انجام بحث های مجازی پیرامون موضوعات روز کشور در این محیط ها هستیم.

اصلاح طلبان اصفهان بیکار ننشسته اند!

بنا بر اخبار، جریان ها و گروه های اصلاح طلب در حال گسترش فعالیت خود در استان های کشور هستند که اصفهان نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

بنیاد امید ایرانیان وابسته به محمدرضا عارف در ماه های اخیر فعالیت استانی خود را در اصفهان افزایش داده است.

کارگزاران نیز اخیرا اعلام کرده اند قصد افزایش فعالیت انتخاباتی خود در استان ها را دارند که بنا بر اطلاعات به دست آمده مسؤولان اصفهانی این جریان نزدیک به اصلاح طلبی نیز فعال شده اند.

اما از همه مهم تر فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان به ریاست سیدعلی نکویی است.

نشست های انتخاباتی این شورا در ماه های اخیر با تکیه بر گردهمایی ها رو به افزایش بوده که اکثرا نیز در اردوگاه شهید بهشتی شهرستان فلاورجان برگزار شده است.

متاسفانه در این نشست ها به جای نگاه به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صحیت از کسب کرسی های مجلس برای فشار به دولت تا آزادی سران فتنه می کنند!

به همین زودی حماسه ی ۹ دی را فراموش کردند و خود را به خواب زده اند. به قول امام خمینی (ره) آن ها که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند؛ به راستی آنچه که سران فتنه و فتنه گران در سال ۸۸ کردند دل دلسوزان نظام را به غم آورد و خنده را بر لبان آمریکا و انگلیس و اسرائیل و همه ی ایادی استکبار نشاند.

دیروز نیز خبری مبنی بر مصاحبه ی معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ایران با شبکه ی خبری بی بی سی منتشر شد که اخیرا مجوز فعالیت محدود در ایران را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست علی جنتی گرفته است.

پیشتر حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون خبر رفع تعلیق فعالیت بی بی سی در ایران، گفته بود: بحث بازگشایی دفتر بی بی سی در تهران فعلاً مطرح نیست بلکه تنها یک مجوز محدود برای یک فعالیت خبری یک هفته‌ای با هدف تهیه گزارشی موردی پیرامون موضوع هسته‌ای به BBC WORLD داده شده است.

معصومه ابتکار در این گفتگوی غیرقانونی، توافق را اهرمی در اختیار اصلاح‌طلبان مقابل سایر گروه‌های سیاسی خوانده و از هر دری سخن رانده بود که نه تنها هیچ کدام مربوط به حیطه ی اختیارات او نیست بلکه در موضوع توافق هسته ای هم نیست.

به راستی اصلاح طلبانی که به همین راحتی قانون را می شکنند و به نفع خود تفسیر می کنند قابل اعتماد اند؟

منتظر شماره های بعدی «اصفهان در مسیر انتخابات اسفند ۹۴» باشید …

  1. فکر نمی کنم همه اصلاح طلبان با سیاست امریکا موافق با شند همانگونه که جناب اقای دکتر روحانی بارها از سیاستهای کثیف امریکا بشدت انتقاد نموده اند و دولت اصلاحات هم در طول هشت سال هیچ اوانسی به امریکا نداد و قطعنا فرمایشات اخیر رهبر عزیز نیز فصل الخطاب است و همه بی شک مطیع امر رهبری هستند . اما روش و سیاست بعضی اصولگریان در چند سال اخیر قابل انتقاد است به خصوص در مجلس که در مواقع حساس سکوت نمودند تا اقتصاد کشور به چالش کشیده شود . لذا شعار و عملکرد سالهای گذشته ی اصلاح طلبان در جهت اقتصاد و بهبود معیشت مردم چشمگیر تر از اصولگریان می باشد و قطعنا مردم نیز به این گروه بیشتر راغبند …امیدواریم هرچه خیر مردم است پیش اید .

  2. دبیر گفت:

    به نظر می رسد کسی که این مقاله را نوشته یا خیلی گرسنه بوده یا خیلی از وضعیت این مملکت اطلاعی ندارد آقای به اصطلاح دلسوز اصلاح طلبان یک ذره از خاک این مملکت ایران اسلامی را با دنیا که هیج با تمام کهکشانها هم عوض نمی کنند همه ما سخن ارزشمند حضرت امام (ره)را که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و آمریکا شیطان بزرگ است را تا دنیا دنیاست فراموش نخواهیم کرددیگر این که یادتان باشد کسی که ضد دین است اصلاح طلب نیست و از مواردی است که وقتی افرادی مثل شما به بن بست کلمات می رسید سعی در تخریب دیگران دارید چنان غافلید که هنوز باور ندارید میلیارها تومان این مردم همیشه در صحنه کجا رفته بعضی از افرادی که تا دیروز حرف از خدا و پیغمبر می زدند الان در زندانها به سر می برند این آقایان که اصلاح طلب نبودند مهم اعتقاد به رهبری مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که جزء لاینفک بسیاری از اصلاح طلبان است ولی بعضی ها از آن دم می زنند اما کارهای کوچولو کوچولو می کنند مثل دکل.

  3. باسلام
    بایدگفت که هر مسلمانی باتوجه به اعتقاداتش به اصول دین خود معتقدواصولگراست.وهراصولگرایی به معنای تام کلمه واعتقادش همیشه درفکراصلاح امور خودوجامعه است پس بایدگفت اصلاح طلب واقعی است.
    اما این بازیهای سیاسی که پیش درآمد تفرقه بین مردم شده ومرتب دامن زده می شودومردم را معطل کرده وبه بازی گرفته اند غیر مسخره گی چیزی نیست .مسلمان واقعی به این گونه مسایل توجه نکرده وباید درراه رضای خدا گام بردارد.وهیچ زمان بازیچه سیاسی یک دسته مغرض وسودجوقرارنگیرد.انشاءالله.

  4. انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب دکتر روحانی مبین گرایش مردم به اصلاح طلبان میباشد و این بار قطعنا ضرری ندارد .

  5. اقای جدیدی لطفا شما خبرهای محلی را بنویسید و فقط خبرهایی که خودتان خوشتان می آید رادرج نکنیدرادیوهست تلویزیون هست خبرها را می فهمیم متاسفانه بسیار بی انصاف عمل میکنی هیچ گاه خدمات دولت جدید را از ترس نمی نویسی.دلواپس

  6. باسلام سردبیرمحترم اسم خودت رامی گذاری مسلمان؟ شما فقط با روزنامه کیهان همراه هستی وبس .

  7. مجلس اصولگرا امتحان خود را پس داد

Go to TOP