چاپ خبــر

تصویب شاخص‌های رتبه بندی معلمان / صدور احکام تا مهر

وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت خبر داد و گفت: احکام رتبه بندی تا قبل از مهرماه صادر می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایسنا، علی اصغر فانی در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن اعلام این خبر که امروز طرح رتبه بندی معلمان و شاخص‌های مربوط به آن در شورای توسعه مدیریت به تصویب رسید، درباره میزان افزایش حقوق معلمان با توجه به این طرح گفت: احکام تا قبل از مهرماه صادر می‌شود اما اجازه دهید در این باره در زمان صدور احکام صحبت کنیم زیرا شرایط و افراد متفاوت هستند.

وی افزود: اگر هر برنامه‌ای در راستای ماموریت اصلی معلمان باشد می‌تواند در رتبه بندی موثر باشد و کانونهای ارزیابی که در آینده شکل می‌گیرد نسبت به این فعالیت‌ها اقدام می‌کند. در بحث رتبه بندی برگزیده شدن در الگوهای برتر تدریس نیز از جمله شاخصه‌های ارتقایی است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره کمبود معلم در سال تحصیلی جدید گفت: پروژه مهر همه ساله به آماده سازی فضا، تجهیزات و ساماندهی نیروی انسانی می‌پردازد. پروژه مهر ۹۴ از بهمن ماه ۹۳ کلید خورده و همانطور که سال گذشته با کمترین مشکل شاهد بازگشایی مدارس بودیم امسال هم تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های انجام شده کمترین مشکل را داشته باشیم.

فانی ادامه داد:‌البته در شهر تهران در سال گذشته چندین مورد گزارش شد که برخی کلاس‌های درس معلم نداشتند و آن هم به دلیل مشکلاتی بود که برای معلم ایجاد شده بود و به صورت ضربتی حل شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره بی انگیزگی معلمانی که از دبیرستان به پایه ابتدایی منتقل می‌شوند گفت: با تغییر ساختار نظام آموزشی روبرو هستیم و امسال متوسطه دوم به جای چهار پایه، سه پایه می‌شود و یک مرحله از استقرار نظام ۳ ۳ ۶ پیش می‌رود بنابراین یک چهارم نیروی انسانی ما در متوسطه بدون کلاس درس می‌ماند اما نمی‌شود آنها را رها کرد.

وی افزود: ما باید به نحو احسن از نیروی انسانی استفاده کنیم. معلم‌ها هم باید این واقعیت را درک کنند. ما باید برای آنکه یک عدالت نسبی را ایجاد کنیم طبق ضوابط مشخصی همه همکاران متوسطه اول و دوم را امتیاز بندی می‌کردیم تا بر اساس آن امتیاز و همچنین نظر خودشان محل خدمتشان مشخص شود. تعدادی از این افراد که در متوسطه دوم تدریس می‌کردند قبلا در ابتدایی مشغول بودند و مشکلی ندارند. برای مابقی نیز دوره‌های توجیهی و آموزشی در نظر گرفته شده و امید است با کمترین مشکل امسال را پشت سر بگذاریم.

وی درباره دانش آموزان مردودی گفت: با تعمیم آموزش برای معلمان و بکارگیری روشهای نوین تدریس تلاش داریم افت تحصیلی را به حداقل برسانیم اما باید توجه کرد برخی دانش آموزانی که مردود می‌شوند به عنوان دانش آموزان دیرآموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و ذاتا مشکل یادگیری دارند که البته تلاش می‌کنیم امر سنجش را بهتر انجام دهیم.

فانی درباره تدریس مدیران مدارس در کلاسهای درس، اظهار کرد: شش ساعت تدریس مدیران در هفته از مصوبات گذشته بوده که اجرایی نمی‌شد و این جزو وظایف مدیران مدارس است.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز گفت: تا قبل از اقدام و پرداخت خبری را در این خصوص اعلام نمی‌کنم.

  1. آقای وزیرپس تکلیف فرهنگیان بازنشسته چیست؟ این محکومین به زندگی زیرخط فقر پس چه باید بکنندوبه کجاپناه بیاورند،مگرنه این که این مملکت با آب شدن شمع وجوداینها آبیاری شده وبه بالندگی رسیده است.
    چرااینهارافراموش کرده اید.این ظلمی است که درآینده نزدیک تک تک شماها گرفتارآن خواهیدشد.ومثل ما درمانده وبی پناه خواهیدبود.پس لازم است قبل ازگرفتاری فکری بکنید.درهیچ جای دنیا بازنشستگان رافراموش نمی کنند؟به جزکشورما؟ به خدا این دوگانگی ها عاقبت خوبی نخواهد داشت .
    شمارابه خداوند متعال وجبار واگذار می کنیم.

  2. بعضی مسولین اموزش و پرورش درحال حاضر می خواهند باکم توجهی به قشربازنشستگان بانقشه های شوم خودشان درمملکت ناامنی ایجادکننداماکورخوانده اند

  3. معلم گفت:

    نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان به رؤسای قوا

    فرهنگیان نیوز – تدبیر
    به تاراج دادن اندوخته هزاران فرهنگی قطعاً معلول بی تدبیری مدیرانی است که با بسنده کردن به عزل وزیر به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت؟
    به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس، در نامه سرگشاده تعدادی از اساتید دانشگاه فرهنگیان و معلمان به رؤسای 3 قوه آمده است: انتشار خبر اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان برای قریب به نهصد هزار فرهنگی به مثابه ضایعه‌ای بزرگ و دردناک بود که لطمات جبران ناپذیری را به اعتماد و انگیزه شغلی آنان وارد ساخت.

    به تاراج دادن اندوخته هزاران فرهنگی قطعاً معلول بی تدبیری مدیرانی است که با بسنده کردن به عزل وزیر به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت؟ هدف گرفتن اعتماد معلمان گناهی نابخشودنی است که هرگز نباید در سایه بی توجهی دستگاه‌های نظارتی، مشمول مرور زمان قرار بگیرد.

    فضای رسانه‌ای کشور در حوزه آموزش و پرورش با پرسش‌هایی جدی روبرو است که اگر بی پاسخ بماند و یا همانند پرداخت حقوق‌های نامتعارف و نجومی به سخره گرفته شود، دولت تدبیر و امید، همراهی بخش بزرگی از فرهیختگان جامعه را با برنامه خود از دست خواهد داد.

    محافل آموزشی با پر رنگ شدن اختلاس چند هزار میلیاردی در صندوق ذخیره، امروز گفتمان دیگری را تجربه می‌کند که خوشایند نظام آموزشی کشور نیست. به عنوان نمونه سؤالات پر تکراری مانند:

    1-در خصوص اختلاس، نمایندگان ملت به چه اسنادی دسترسی داشتند که حتی فراکسیون امید را نیز بر آن داشت تا عزل فوری و شتاب زده وزیر را از دولت مطالبه کنند؟

    2- بر اساس کدام فرمان نانوشته، تصمیم گیری در خصوص سرمایه فراگیر معلمان در چنبره برخی از فعالان فتنه 88 قرار گرفته است؟ به ویژه کسانی که هنوز برای زمان وزارت خود، متهم ردیف اول صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

    3-آیا جناب فانی به عنوان رئیس هیأت امنا، در برابر تاخت و تاز غیر قانونی مدیر عامل و هیأت مدیره به دلیل مبسوط الید گذاشتن آنان مسوول نیست؟ آیا می‌توان تنها با عزل او به راحتی از جفای رفته بر حقوق معلمان، گذشت.

    4- قرار بود صداقت، امانتداری و پاک دستی، پیمان و میثاقی غلیظ برای انتصاب افراد باشد. چگونه می‌توان سخنان متناقض و کذب آمیز چند هفته اخیر وزیر و مدیران صندوق را با راستی و صداقت قابل جمع دانست؟

    5- خویشاوند سالاری، یارگیری حزبی و قبیله‌ای، پرداخت‌های مبهم و نامتعارف، آنهم در شرایطی که سایه سنگین تبعیض و نابرابری را معلمان با تمام وجود خود حس می‌کنند چه معنا دارد؟

    6- چرا حضور دستگاه‌های نظارتی اعم از مجلس، سازمان بازرسی و…با هدف اعمال و به کارگیری توان پیشگیری و نظارتی لازم فوق العاده ضعیف و کمرنگ است؟

    7- چرا باید مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ده سال از عمر خود، به عنوان سهم الارث سیاسی به تملک یاران بنیاد باران درآید؟ و دست برقضا در گرداب خسران فرو رود؟

    8-چرا باید برای اخذ 3 میلیون وام، معلمان جرات و توان عبور از هفت خوان هولناک بانکی نداشته باشند اما خویشان و دوستان سفارش شده جناب مدیر عامل، دریافت وام کلان کم بهره را از جیب معلمان بر خود مباح و گوارا فرض کنند؟

    9- آیا صحت دارد با آمدن آقای غندالی به صندوق، سود 1150 میلیاردی صندوق در سال 91 به حدود 400 میلیارد تومان در سال 94 کاهش یافت؟

    10- آیا صحت دارد سرمایه معلمان صرف خرید ساختمان چند میلیاردی برای وزارتخانه در زمان وزارت آقای حاجی شده است؟ که هنوز تکلیف تملک آن مشخص نیست؟

    البته هرچند قاطبه فرهنگیان برای کناره‌گیری جناب فانی لحظه شماری می‌کرد اما همراه شدن با این موج در استانه ورود به انتخابات رویکرد پسندیده‌ای نیست؟

    علیهذا از محضر روسای محترم سه قوه می خواهیم برای جلب اعتماد فرهنگیان، برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان را در صندوق ذخیره اعم از تصمیم گیران، آمران و مباشران به فوریت و خارج از نوبت در دادگاه‌های صالحه مورد اهتمام خویش قرار داده تا با اعتماد به فضای رسانه کشور ، پاسخی شفاف و قانع کننده در اختیار معلمان قرارگیرد.

    به نظر می رسد در قبال خسارت وارده بر اعتماد و سرمایه معلمان، وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند تنها با ترک کردن صندلی وزارت خود را در قبال کرده خویش، تبرئه نماید.

    وزیر و معاون پشتیبانی او به عنوان رئیس و نایب رئیس هیات امنا، چگونه ممکن است با ژست حق مآبانه از یک سو خود را مدعی العموم فرهنگیان جا بزنند اما از سوی دیگر کلیددار و امین صندوقی باشند که به اقتضای جایگاه سازمانی به أنها تقدیم شده است.

Go to TOP