چاپ خبــر
برای افتتاح پروژه‌های سازندگی استان؛

سفر فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه به فریدونشهر

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر سپاه پاسداران برای شرکت در همایش افتتاح متمرکز پروژه‌های بسیج سازندگی استان اصفهان به فریدونشهر سفر کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سردار پاسدار سیدضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر سپاه، به همراه سردار پاسدار مجتبی فدا، جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، برای افتتاح متمرکز پروژه‌های سازندگی سپاه در یک سال گذشته در استان اصفهان دیروز به شهرستان فریدونشهر سفر کرد.

وی پیش از ظهر در همایش افتتاح متمرکز 72 پروژه بسیج سازندگی سپاه استان که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر برگزار شد، شرکت نمود.

SepahSaz001

در این همایش سرپرست فرمانداری فریدونشهر ضمن خوشآمدگویی به مهمانان، فعالیت‌های سپاه در راستای محرومیت زدایی را ارج نهاد. وی با بیان این که شهرستان فریدونشهر محروم‌ترین شهرستان استان اصفهان است، گفت: ما فقط از مسئولین کشوری و استانی می‌خواهیم خودشان سفری به شهرستان ما داشته باشند و به آخرین روستاهای ما سر بزنند و خودشان تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ کنند.

غلامرضا یسلیانی از روستایی در این شهرستان سخن گفت که در 36مین سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز فاقد جاده است و همچنین روستاهایی که فاقد آب شرب، غسالخانه و … هستند. سرپرست فرمانداری فریدونشهر اظهار کرد: نه تنها هیچ کدام از روستاهای شهرستان فریدونشهر کتابخانه ندارد بلکه خود شهر فریدونشهر هم فاقد کتابخانه است.

SepahSaz002

وی با برشمردن ویژگی‌های مردم این شهرستان از جمله شرکت بالای 96درصدی در انتخابات، حضور پرشور در مجامع انقلابی، امنیت بالا، اعتقاد و التزام به نظام جمهوری اسلامی با تقدیم بیش از 120 شهید و 600 جانباز بیان کرد: این مردم مستحق خدمت هستند و انتظار دارند سپاه وارد کار شود و محرومیت را از این شهرستان برکند.

یسلیانی از طرح سپاه در ساخت 1000 سالن ورزشی تقدیر کرد و با بیان این که از این تعداد پنج سالن در شهرستان فریدونشهر ساخته شده است، خواستار تسریع در تکمیل این سالن‌ها به عنوان تنها مرکز تفریح و ورزش جوانان روستایی شد.

سرپرست فرمانداری از مشکلات دو مرکز گردشگرپذیر استان اصفهان در فریدونشهر یعنی پیست اسکی و آبشار پونه زار سخن به میان آورد و از مسئول بسیج سازندگی کشور خواست نسبت به ساخت مسجد برای این دو مرکز نیز اقدام نماید.

سخنران بعدی همایش مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان بود. سرهنگ پاسدار حسین انوری با بیان این که اصفهان به زاینده رود، سی و سه پل و میدان امام شناخته شده است از محرومیت بالای شهرستان‌های بوئین میاندشت، چادگان، فریدونشهر، فریدن، سمیرم، نطنز، اردستان، نائین، خور و بیابانک و آران و بیدگل و شرق اصفهان خبر داد.

SepahSaz004

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی از سال 85 وارد عرصه عمرانی شد و با توجه به این که دستگاهی اجرایی است با استفاده از اعتبارات قرارگاه خاتم و اعتبارات دولتی توانسته 1650 پروژه عمرانی از پروژه‌های عمرانی قرارگاه خاتم و پروژه‌های محرومیت‌زدایی که دولت به آن واگذار کرده است را در استان اصفهان اجرایی کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی برشمرد و اظهار کرد: سعی کرده‌ایم هم از اعتبارات دولتی استفاده کنیم و هم از توان اردوهای جهادی بهره بگیریم، البته ما خدمات اردوهای جهادی را در آمار خود نمی‌آوریم.

سرهنگ انوری با بیان این که چهار شهرستان غرب استان از محرومیت خاصی نسبت به دیگر شهرستان‌ها برخوردارند تصریح کرد: این محرومیت آن قدر زیاد است که اگر اعتبارات قابل توجهی برای این شهرستان‌ها درنظرگرفته نشود نمی‌توان در جهترفع آن برآمد.

SepahSaz005

سخنران پایانی مراسم فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر سپاه بود که کاهش فقر، پیوند مردم با نظام، ایجاد روحیه نشاط، رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعیت معیشتی، ترمیم خرابی‌ها و نمایش شکوه انقلاب اسلامی را از دلایل ورود سپاه به بخش سازندگی برشمرد.

سردار حزنی با بیان این که 70درصد پروژه‌های عمرانی سپاه طرح‌های کوچک، زودبازده، عام المنفعه، محرومیت زدا، فاقد پیچیدگی‌های مهندسی و قابل اجرا توسط افراد بومی هستند از عمرانی و کشاورزی بودن 90درصد این طرح‌ها سخن گفت و اظهار کرد: مسئول رفع محرومیت از مناطق محروم دولت است و سپاه در کنار دولت پروژه‌های عمرانی خود را در راستای محرومیت زدایی اجرا می‌کند.

SepahSaz007

 

وی بیان کرد در کشور ما هم سرمایه وجود دارد و هم کار بسیاری برای رفع نیازهای مردم باید انجام شود ولی استفاده از این سرمایه برای رفع نیازهای مردم، همکاری بین مردم و بین دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور را می‌طلبد.

فرمانده بسیج سازندگی کشور گفت: تاکنون 268 پروژه عمرانی توسط سپاه در استان اصفهان با اعتبار 55 میلیارد و 580 میلیون ریال اجرا شده است که شامل 80 مسجد، 31 غسالخانه، 5 مجمع ورزشی، 76 خانه عالم، 3 خانه بهداشت، 12 کتابخانه، 10 جاده، 2 مصلی، 9 گلزار شهدا، 4 پایگاه بسیج، 4 خانه ایتام، 1 مدرسه، 5 مجتمع فرهنگی، 3 حوزه علمیه، 1 احیای قنات، 11 طرح آبرسانی، 2 سرویس بهداشتی و سایر موارد مثل تأمین مصالح و … است.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه 57 هزار مسجد کشور در حد جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: 40 درصد از مساجد ما روحانی ندارند و بعضی از مساجد فقط در ماه‌های محرم، صفر و رمضان دایر هستند.

سردار حزنی از اهمیت پرداختن به مسجد، حوزه علمیه و خانه عالم برای پرورش و بهره‌گیری از روحانیت سخن گفت و با اشاره به نقش روحانیت در پروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: در دفاع مقدس گردان‌هایی که روحانی داشتند در شجاعت، سرعت و عملیات برتر بودند.

SepahSaz006

وی با تاکید بر این‌که محرومیت زدایی و مردم یاری از مأموریت‌هایی است که سپاه در کنار سایر مأموریت‌های خود در حال انجام دارد خواستار ارائه آمار و اطلاعات دقیق از شهرستان‌های محروم شد.

بعد از پایان مراسم افتتاح متمرکز 72 پروژه بسیج سازندگی در استان اصفهان، سردار حزنی در مزار شهدای گمنام و امامزاده تاجعلی فریدونشهر حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه از روند پیشرفت ساخت گنبد این امامزاده که توسط سپاه در حال اجرا است، بازدید کرد.

Go to TOP