چاپ خبــر
فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد؛

کاهش ۵۷ درصدی جرائم خشن در استان/ واحدهای ارشاد و تذکر زبانی ۲ برابر شدند/ سارق سریالی منازل تا این لحظه اسیدپاش نیست

سردار آقاخانی با بیان اینکه تعداد واحدهای ارشاد و تذکر لسانی ۲ برابر شده است تصریح کرد: تاکید ما در موضوع تذکرهای لسانی بر اساس مبانی دین است اما اگر مواردی که با برنامه به اشاعه ی ناهنجاری مبادرت کنند مشاهده شود برای طی مراحل قانونی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان صبح امروز در محل معاونت اجتماعی این دستگاه برگزار شد.

سردار عبدالرضا آقاخانی ضمن گلایه از وضعیت نامطلوب رانندگی در معابر عمومی اظهار کرد: متاسفانه آمار فوتی ها نشان می دهد به این مسئله کم توجهی شده است.

وی آمار برگه های جریمه صادر شده طی نیمه ی اول شهریورماه جاری را حدود ۴۸۰۰ مورد برای حرکت خلاف جهت، ۶۳۳۷ مورد جریمه ی سرعت غیرمجاز، ۴۰۴ مورد عدم توجه به علائم از جمله چراغ قرمز و ۳۸۰۰ مورد عبور از محل ممنوعه عنوان کرد.

سردار آقاخانی همچنین تعداد تماس های گرفته شده با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ را ۱۷۰ هزار عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۰۵ هزار تماس عملیاتی بوده است که ماموران به محل اعزام شده اند.

همچنین در بحث تماس با سامانه ۱۹۷ افزود: حدود ۱۱ هزار مورد تماس با این سامانه داشته ایم که نزدیک به ۵۵۰ مورد درخواست امدادرسانی، حدود ۴ هزار مورد اخبار و گزارش ها و پاسخ گویی و بقیه نیز در بحث انتقاد و تقدیر و تشکر بوده است.

کاهش ۵۷ درصدی جرائم خشن/ افزایش ۷۵ درصدی کشفیات در مجموع کل جرائم

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در ادامه با اعلام اینکه در بحث جرائم خشن با کاهش خوبی مواجه بوده ایم افزود: در برخی از این موارد حتی تا ۱۰۰ درصد کاهش اتفاق افتاده است و در موارد دیگر بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته ایم که در مجموع آمار جرائم خشن حدود ۵۷ درصد کاهش یافته است.

وی آمار فوتی های تصادف ها در ۵ ماهه ابتدای سال ۹۴ را ۳۳ مورد درون شهری و ۱۸ مورد برون شهری عنوان و تصریح کرد: متاسفانه این آمار نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی همچنین در بحث آمار دستگیری و کشف گفت: حدود ۴۱ درصد افزایش در این موارد داشته ایم که در این بین آمار دستگیری ها حدود ۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بحث کشف قتل های صورت گرفته که قتل های ماه های گذشته را نیز شامل می شود حدود ۱۳ درصد و در مجموع کل جرائم حدود ۷۵ درصد افزایش کشف داشته ایم.

کشف پرونده ی زمین خواری ۸۰ هزار متر مربعی از زمین های منابع طبیعی استان

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در موضوع کشفیات آگاهی در بحث زمین خواری نیز گفت: یک مورد زمین خواری به ابعاد ۸۰ هزار متر مربع از زمین های منابع طبیعی، یک مورد زمین خواری ۳ هزار متر مربعی از اداره راه و شهرسازی و همچنین یک مورد زمین خواری به ابعاد حدود ۵۸۰ متر مربع از اداره بنیاد مسکن کشف گردید.

سردار آقاخانی سپس به بیان امار کشفیات در بحث مواد مخدر پرداخت.

میزان کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال حدود ۱۵ تن بوده است/ دستگیری بیش از ۴۰ نفر قاچاقچی کالا و سوخت

وی ضمن اعلام آمار کشف ۲ تن مواد مخدر در ۱۵ روز ابتدایی شهریورماه گفت: به طور کل در طول ۵ ماهه ی اول سال ۹۴ میزان کشفیات در این زمینه حدود ۱۵ تن بوده است.

سردارآقاخانی اولویت اول در اجرای طرح های مقابله با جرائم را مقابله با قاچاق کالا و سوخت عنوان کرد و افزود: در این مورد طی دو طرح، عملیات ۳ روزه ای که انجام شد ۱۳ دستگاه خودرو با باک اضافه و حدود ۱۲۰ هزار لیتر قاچاق سوخت کشف شد.

وی ادامه داد: در طرح دوم نیز تعداد ۱۴ دستگاه خودرو قاچاقچیان توقیف و تعداد ۴۰ نفر قاچاقچی دستگیر و ۲۱ پرونده در این مورد تشکیل شد که مجموع ارزش این کالاهای قاچاق به حدود ۱٫۵ (یک و نیم) میلیارد تومان می رسد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به آمادگی این دستگاه برای برنامه های ویژه ی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: برنامه ریزی ها در موضوع امور ترافیکی و امور انتظامی برای کلیه مبادی ورودی به مراکز تحصیلی و همچنین پوشش های خاص برای برخی مناطق با هماهنگی مراکز آموزشی صورت گرفته است.

افزایش ۲ برابری واحدهای ارشاد و تذکر زبانی/ با موارد خاص اشاعه ناهنجاری اقدامات لازم صورت می گیرد/ برخورد جدی با اصناف متخلف

سردار آقاخانی در ادامه ی این نشست خبری به بیان فعالیت های نیروی انتظامی در مورد وضعیت فرهنگی سطح شهر و مخصوصا ناهنجاری های اجتماعی از جمله بدپوششی ها و موارد خاص بدحجابی پرداخت.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای ارشاد و تذکر لسانی ۲ برابر شده و در سه ماهه سوم سال ادامه خواهد یافت تصریح کرد: تاکید ما در موضوع تذکرهای لسانی بر اساس مبانی دین است اما اگر مواردی که با برنامه به اشاعه ی ناهنجاری مبادرت کنند مشاهده شود برای طی مراحل قانونی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

سردار آقاخانی ادامه داد: همچنین برخورد با صنوفی که رعایت مواردی از جمله وضعیت مانکن ها، فروشندگان با ظاهر زننده، فروش البسه نامتعارف و عدم سنخیت پروانه کار با نوع فعالیت را نکنند به صورت تذکر، اخطار، اخطار پلمب و در نهایت پلمب صورت خواهد گرفت.

۳۰۰ مورد توقیف خودروهای مورد موضوع دور دور از ابتدای اجرای طرح

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان سپس به توضیح اجرای طرح برخورد با موارد دور دور خودروهای گران قیمت در برخی نقاط سطح شهر پرداخت.

وی گفت: موارد توقیف این مسئله برای نوبت اول حداقل ۱ هفته توقیف و برای مرتبه دوم با ۲ هفته توقیف مواجه می شود و این کار را تا سامان دادن به این وضعیت نامناسب در برخی مناطق ادامه خواهیم داد.

سردار آقاخانی افزود: این مسئله هم در بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح شد و مردم نیز شکایات زیادی در این مورد داشته اند که لزوم برخورد محکم را می طلبد و از روز ابتدای طرح حدود ۳۰۰ مورد توقیف این گونه خودروها را داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ضمن اعلام کاهش ۴۰ کشته موتورسواران از ابتدای اجرای طرح توقیف موتورسواران مزاحم و کسانی که قانون را رعایت نمی کنند تصریح کرد: این آمار نشان از اثر بخش بودن این طرح دارد.

وی به اجرای طرح ویژه آرامش ۵ نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف جمع آوری معتادان و خرده فروش های خورد مواد مخدر در محلات صورت می گیرد.

توقیف تالارها و باغ تالارهای متخلف/ با کاروان های عروسی نابهنجار برخورد می شود

سردار آقاخانی همچنین در مورد طرح برخورد با تالارها و باغ تالارهای متخلف اظهار کرد: موارد اخطار به مسؤولان این مکان ها که منشور تالارها را رعایت نمی کنند و متاسفانه موارد خلاف در آن ها رخ داده است ادامه دارد و در هفته گذشته نیز تعدادی از این مراکز پلمب شدند.

وی در مورد رسیدگی به وضعیت نابهنجار برخی کاروان های عروسی که با انجام حرکت های خطرناک در خیابان، بوق زدن ها، ایجاد صداهای نامناسب با ترقه ها و … باعث گلایه ی مردم شده اند گفت: در این مورد تیم های ویژه ای فعال شده اند و اخیرا نیز ساعت کار آن ها را تا ۳ بامداد افزایش داده ایم.

در ادامه ی این نشست سردار آقاخانی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

سارق سریالی خانه ها تا این لحظه اسیدپاش نیست

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوالی در مورد پرونده ی اسیدپاشی ها در اصفهان گفت: یک نفر مظنون جدید در این زمینه دستگیر شده است.

وی در مورد اظهارات قبلی برخی مسؤولان استان که خبر از دستگیری یک سارق سریالی به عنوان مظنون اصلی این پرونده داده بودند گفت: این شخص سرقت ها و مزاحمت های زیادی انجام داده است اما تا این لحظه متهم شناخته نشده است.

وضعیت کویر مرنجاب ساماندهی می شود

سردار آقاخانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت نامناسب کویر مرنجاب گفت: در جلسه ای که با استاندار برگزار گردید موضوع سامان دهی انتظامی و فرهنگی این مکان مطرح شد.

وی افزود: نمی توان توریست را تعطیل کرد اما باید آن را سامان داد لذا تاکید شد موضوع ترافیکی و فرهنگی این مکان سامان دهی شود و از فرمانداری منطقه نیز خواسته شد برای انجام کارهای فرهنگی وارد عمل شود.

پیگیری کار فرهنگی در منطقه ی حصه

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان همچنین در مورد وضعیت منطقه ی حصه اظهار کرد: در بحث مواد مخدر تیم های ویژه ای را بسیج کردیم و در کنار ان نیز موضوع کار فرهنگی را دنبال می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با مستنداتی که از این منطقه ساخته شد دیگر دستگاه ها را نیز پای کار آوردیم و از جمله انجام برخی کارهای فرهنگی به شهرداری و تعدادی از بنیادهای خیریه واگذار شد.

یکی دیگر از خبرنگاران در مورد برنامه ی نیروی انتظامی برای حفظ امنیت توریست ها و از موضوع سرقت اخیر دوربین یکی از این افراد در بازار قیصریه اصفهان توسط راکبان موتورسوار پرسید.

سردار آقاخانی در پاسخ به این پرسش ضمن اعلام خبر دستگیری موتورسوار مورد نظر گفت: تمام نقاط در مسیرهای توریستی تحت پوشش اطلاعاتی امنیت هستند و در کنار آن نیز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواسته ایم اطلاعات و مکان اقامت این افراد را به ما اعلام کند تا برنامه ریزی برای حفظ امنیت ان ها به نحو مطلوب تری صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگری در مورد بحث ماده ۱۶ قلعه شور و معتادان پرخطر اظهار کرد: در جلسه ای که با سردار علیرضا جزینی معاون دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر داشتیم مسئله ی تامین اعتبارات این مرکز مرتفع گردید و فعالیت آن به شدت پیگیری می شود.

وی همچنین در مورد وضعیت قهوه خانه ها گفت: قهوه خانه هایی که دارای مجوز هستند توسط اداره ی بهداشت کنترل و بررسی و نظارت می شوند اما با مراکزی که مجوز ندارند برخورد می کنیم.

سردار آقاخانی به موضوع پخش قلیان در سطح برخی پارک ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طی عملیاتی که صورت گرفت با افرادی که به این عمل مبادرت می ورزیدند برخورد شد و پس از آن پارک ها برای حفظ فضای مناسب تحویل شهرداری ها گردید.

Go to TOP