چاپ خبــر

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: یک سوم کارتن خواب‌های اصفهان را بانوان تشکیل می دهند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: یک سوم کارتن خواب‌های اصفهان را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری مهر، مرضیه فرشاد با اشاره به راه‌اندازی «مددسرای بانوان» در اصفهان با همکاری مدیریت شهری اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که آنچه طی سال‌های گذشته چهره شهر اصفهان را مخدوش ساخته حضور کارتن‌خواب‌هایی است که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته اکثر کارتن‌ خواب‌های اصفهان را مردان تشکیل می دادند اضافه کرد: متاسفانه آمار زنان کارتن خواب در چند ماه گذشته افزایش یافته است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با اشاره به آخرین آمار ارایه شده از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص تعداد زنان کارتن خواب ابراز داشت: بر اساس این آمار از ۱۵ هزار کارتن خواب ایرانی ۵ هزار نفر از آنها زن هستند که در استان اصفهان نیز آمار یک سومی زنان کارتن خواب صدق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از کارتن خواب‌های کشور معتاد هستند، افزود: باید توجه داشته باشیم که زنان معتاد بسیار آسیب پذیرتر از مردان معتاد هستند، چراکه مصرف مواد در زنان اغلب با آسیب های اجتماعی از جمله فرار از خانه، روسپیگری و خشونت همراه است.

فرشاد در خصوص شیوع اعتیاد زنان بیان داشت: بطور كلی آمار شیوع اعتياد طبق اعلام مراجع رسمی، ۲.۶۵ درصد جمعيت كشور است كه در سال‌های اخیر اعتياد زنان از جمعيت معتادان كشور از ۵ درصد  به ۹.۳ درصد رسيده است.

وی با بیان اینکه  بر اساس آمار جهانی اعتیاد در زنان عوارض خطرناک‌تری نسبت به مردان ایجاد می‌کند، گفت: به عنوان مثال فاصله زمانی اولین تجربه مصرف مواد تا تزریق مواد در زنان به صورت میانگین ۲ سال طول می‌کشد در حالیکه این زمان در مردان حدود ۸ سال است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد معتادان زن تزریقی بیشترین آمار زنان بی خانمان را تشکیل می‌دهند.

Go to TOP