چاپ خبــر
با تلاشی ستودنی؛

فقط دو روستا تا روشن شدن همه روستاهای فریدونشهر باقی مانده‌اند/ آب معدنی برفین افتتاح شد

پروژه برق‌رسانی به روستای خوش‌بهار فریدونشهر و کارخانه آب معدنی برفین با حضور نماینده و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، طبیعت چشم نواز روستای خوش‌بهار دیروز میزبان مسئولین شرکت توزیع برق استان و مسئولین شهرستانی بود که برای افتتاح پروژه برق‌رسانی به این روستا،‌ در خوش‌بهار حضور پیدا کرده بودند.

*پروژه برق‌رسانی به روستای خوش‌بهار

پروژه شش کیلومتری برق‌رسانی به روستای خوش بهار به علت کوهستانی و صعب العبور بودن مسیر یکی از پروژه‌های دشوار برق‌رسانی بود که در مدت کوتاهی به انجام رسید و با اجرای آن تنها دو روستای شهرستان فریدونشهر فاقد برق‌رسانی مانده‌اند. برق‌رسانی به روستاهای فریدونشهر به علت کوهستانی بودن منطقه و وجود کوه‌ها و دره‌های عمیق، مسئولیت سنگینی بر دوش اداره برق فریدونشهر بود که با تلاش و زحمت فراوان در حال اتمام است.

محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم ضمن تشکر از خدمات اداره برق فریدونشهر، مصطفی بهرامیان، رئیس اداره برق این شهرستان، را یکی از شایسته‌ترین مدیران حوزه انتخابیه خود دانست. همچنین در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه برق رسانی به روستای خوش بهار، اهالی این روستا لوح یادبودی به پاس زحمات ریاست اداره برق فریدونشهر به وی اهدا کردند.

از خدمات اداره برق فریدونشهر در سال جاری می‌توان تعمیرات 40 کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط، تبدیل 15 کیلومتر شبکه‌های سیمی به کابل خودنگه‌دار و بهینه‌سازی هشت کیلومتر از شبکه‌های فرسوده روستایی و شهری را برشمرد.

در حاشیه این مراسم اسفنانی نماینده از رایزنی‌ها برای احداث جاده «درمیلگان» خبر داد. این جاده روستای خوش بهار را به روستای مصیر از دهستان پشتکوه متصل می‌کند تا مسیر چهار ساعتی فریدونشهر به مصیر را به چهل دقیقه کاهش دهد. برای احداث این جاده به 400 متر تونل احتیاج است و با تصویب احداث این جاده در مرکز استان، طرح توجیهی آن برای تهران ارسال شده است.

بعد از پایان این مراسم نماینده مردم در مجلس در نشست صمیمی با مردان و زنان این روستا، از نزدیک با مشکلات این روستائیان آشنا شد.

* افتتاح آب معدنی برفین

Barfin001

افتتاح کارخانه آب معدنی برفین هم دیگر پروژه‌ای بود که دیروز توسط مسئولین شهرستان افتتاح شد. این کارخانه با اعتبار 25 میلیارد ریال با استفاده از تسهیلات چهار میلیارد ریالی و در زمینی به مساحت حدود 7800 متر مربع توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است. اشتغال زایی این کارخانه به گفته مدیر آن، 11 نفر است.

Barfin001_001

این کارخانه با دریافت امتیاز بهره‌برداری از آب چشمه لنگان به میزان 5 لیتر در ثانیه، در منطقه چشمه لنگان بعد از دو سال و نیم تلاش به بهره برداری رسید. شفیعی، مدیر کارخانه تولید آب معدنی برفین، خواستار بخشش 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده این کارخانه در سال های ابتدایی آن شد تا این برند بتواند جای خود را در بازار باز کند.

Barfin002

  1. باسلام وعرض تبریک
    مسئولین هوشیار باشندوماهم امیدوارم این آب معدنی به سرنوشت آب معدنی کوهیار جغیورت مبتلا نشود.وکلاهبرداری ثانی تکرارنشود .

    • امروز 14 مرداد 95 از کنار کارخانه کوهیار روستای چغیورت رد میشدم متوجه فعالیت هایی در آن شدم.کنجکاو شدم و سوال کردم.! متوجه شدم که کارخانه با مدیریت جدید پس از 10 سال متروکه ماندن در حال بازگشایی و فعالیت مجدد است.!

  2. بهزاد گفت:

    سلام این طوری که از عکس لیبل بطری معلومه برفین آب آشامیدنی هست نه آب معدنی .

  3. بهزاد گفت:

    بله دوستان فرایند تولید آب معدنی با آب آشامیدنی تفاوت داره .آب آشامیدنی فقط از نظر میکروبی چک میشه و تا حدودی سختی TH آب را تنظیم میکنند .اما آب معدنی که قیمتش هم بالاتر از آب آشامیدنی هست
    علاوه بر اعمال ذکر شده املاح معدنی آن را هم باید تنظیم کنند . البته اگه کارخانه ها انجام بدن .به گفته وزیرمحترم بهداشت فعلا اغلب آب معدنیهای بازار آب آشامیدنیه که به قیمت آب معدنی به مردم فروخته میشه .

  4. با افتتاح جاده از درمیلگان مطمئن باشید طبیعت بکر این قسمت ازبین می رود. خواهشاً قبل از احداث این جاده به اثرات مخرب زیست محیطی آن توجه نمائید.قسمت در میلگان قیل از ورود عشایر بسیار جالب دیدنی و بکر است و در آنجا گیاهیان دارویی بسیار نایابی وجود دارد.

Go to TOP