چاپ خبــر

فراخوان برای تعمیر 1.7 میلیون خودرو

بازوی آمریکایی فیات کرایسلر به منظور تعمیر مشکلات مختلف شامل ایربگهای معیوب، جوشکاری بد و ریسک‌های مربوط به سیم کشی برقی برای بیش از 1.7 میلیون خودرو فراخوان داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از راه دانا، فیات کرایسلر اتوموبیل آمریکا برای 1.35 میلیون دستگاه پیکاپ رم مدل 2012 تا 2014 به منظور بررسی سیم کشی فرمان که ممکن است دچار اتصالی و باز شدن ناخواسته ایربگ شود، فراخوان داد. این شرکت دو فقره مصدومیت در ارتباط با این مشکل را تایید کرد.

همچنین برای 194 هزار دستگاه پیکاپ رم مدل سال 2013 تا 2014 به دلیل جوشکاری ضعیف که ممکن است باعث شکسته شدن قطعات شده و هدایت خودرو را دشوار کند، فراخوان داد. این خودروساز اعلام کرد از وقوع یک تصادف جزئی مربوط به این مشکل مطلع است اما تصادف مذکور صدمه جانی به همراه نداشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، 188 هزار دستگاه پیکاپ رم مدل 2014 تا 2015 برای تنظیم ایربگ جانبی تحت فراخوان قرار گرفته اند.

به گزارش ایسنا،  پیکاپهای رم در سالهای اخیر به طور مکرر تحت فراخوان قرار گرفته اند. به عنوان مثال رم 1500 مدل 2014 تاکنون 9 بار فراخوان شده است با اینهمه پرفروش‌ترین مدل این شرکت در آمریکا است.

کلارنس دیتلو، مدیر یک مرکز ایمنی خودرو معتقد است چنین رقمی به شکل غیرمعمولی بالا بوده و نشان دهنده مشکلات کیفیت است.

فیات کرایسلر اعلام کرده است رم 2014 مورد استقبال وسیع مشتریان قرار گرفته و در رشد 24 درصدی فروش پیکاپ‌های این شرکت سهیم بوده است.

Go to TOP