چاپ خبــر
رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه:

دشمن درپی نفوذ در مراکز تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز است/ سپاه جلوی نفوذ امنیتی را با قدرت می‌گیرد/ آمریکا مظهر کامل استکبار جهانی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری دارد، البته مسئولان گوناگون از جمله سپاه جلوی نفوذ امنیتی را با کمال قدرت می‌گیرند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان سپاه که صبح امروز برگزار شد، تاکید کردند: ‫امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای این کشور است.

ایشان فرمودند: نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری دارد، البته مسئولان گوناگون از جمله سپاه جلوی نفوذ امنیتی را با کمال قدرت می‌گیرند. چشمان بینای مسئولان اقتصادی باید در مقابل نفوذ اقتصادی باز باشد‬‌.

رهبر معظم انقلاب همچنین تصریح کردند: ‫دشمن برای نفوذ فرهنگی سعی می‌کند باورهایی که جامعه را سرپا نگه داشته دگرگون، مخدوش و در آنها رخنه ایجاد کند، برای نفوذ سیاسی سعی می‌کنند در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد در مراکز تصمیم‌سازی نفوذ کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: وقتی یک کشور این‌گونه تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت و جهت‌گیری‌های آن کشور طبق اراده‌ی مستکبرین خواهد بود‬‌.

ایشان انقلاب را یک امر دائمی عنوان کردند و افزودند: عده‌ای در داخل و خارج این حرفها را تکرار می‌کنند که انقلاب تمام و به جمهوری اسلامی تبدیل شد. این اصلا قابل تبدیل نیست. جمهوری اسلامی باید مظهر انقلاب و همان حالت تحول دائمی باشد.

فرمانده معظم کل قوا فرمودند: اگر ما بیدار باشیم، امید دشمن ناامید خواهد شد. وعده می‌دهند که ایران ۱۰ سال دیگر، این ایران نیست. نباید گذاشت این فکر و امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد. باید پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی را بسیار مستحکمتر کرد. این وظیفه اساسی نخبگان سپاه و همه نخبگان انقلابی کشور است.

ایشان خطاب به فرماندهان سپاه گفتند: اولین کسی که باید سپاه راگرامی بدارد خود شما هستید. بافت معنوی، فکری، عقیدتی و عملی سپاه را هرچه مستحکمتر کنیدو از بهانه هایی که ممکن است کسانی بگیرند بشدت بپرهیزید.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با تاکید بر دنبال کردن خط مستقیم و درست انقلاب در زمینه های گوناگون اقتصادی، مالی، سیاسی و امثالهم، افزودند: دنبال چیزهایی که می‌تواند به کرامت سپاه لطمه وارد کند مطلقا نروید و باید این شأن و حیثیت واقعی را باید حفظ کرد.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: پاسدار انقلاب یعنی انقلاب زنده، موجود و حاضر است. اگر آنچنان که برخی ادعا یا آرزو می‌کنند، انقلاب مرده بود، پاسدار لازم نداشت.

ایشان شناخت دشمن را از ابعاد پاسداری انقلاب عنوان کردند و افزودند: دشمن، استکبار جهانی است که مظهر کاملش امریکا و عواملش، رژیم‌های مرتجع و آدمهای خودفروخته و ضعیف‌النفس هستند.

حضرت ایت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ایمان به خدا باید با کفر به طاغوت همراه باشد، فرمودند: تکیه تبلیغات دشمن بر این است که کفر به طاغوت را در مردم تضعیف کند در حالیکه ایدئولوژی زدایی از سیاست داخلی و خارجی که درحرفهایشان می گویند، درست ضدحقیقت است و این سیاست‌ها باید براساس مبانی و اصول انقلاب و اسلام بوجود آید.

Go to TOP