چاپ خبــر
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان اصفهان؛

افزايش ابر، وزش باد شديد و رگبار و رعدوبرق در سه روز آينده + جدول

سرپرست اداره پيش‌بيني هواشناسي استان اصفهان گفت: بررسي نقشه‌هاي هواشناسي بيانگر شرايط ناپايدار جوي در سطح استان براي سه روز آينده است؛ برهمين اساس ناپايداري‌ها در بيشتر مناطق استان اصفهان به‌صورت افزايش ابر، در برخي ساعات وزش باد شديد و رگبار و رعدوبرق پيش‌بيني مي‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، حسن خدابخش اظهار كرد: پيرو اطلاعيه صادر شده، آخرين نقشه‌هاي هواشناسي بيانگر تداوم و تشديد شرايط ناپايداري جو تا اوايل هفته آينده بر روي استان است؛ در اين‌مدت به تناوب شاهد ابرناكي، در بعداز‌ظهرها گاهي وزش باد شديد و گردوخاك همراه با كاهش ديد و رگبار و رعدو برق در بيشتر نواحي استان به‌ويژه شمال‌غرب، غرب، شمال‌شرق و مركز خواهيم بود.
سرپرست اداره پيش‌بيني هواشناسي استان اصفهان خاطرنشان كرد: در برخي نواحي، وزش باد گاهي به توفان محلي تبديل خواهد شد؛ همچنين در اين‌مدت كاهش دما بين 2 تا 4 درجه پيش‌بيني مي‌شود.
وي با بيان اينكه در مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق وزش باد شديد همراه با گرد و خاك خواهد بود، افزود: وضعيت جوي شهر اصفهان نيز براي روز پنج‌شنبه به صورت كمي ابري، از بعدازظهر افزايش ابر، وزش باد شديد و گردو خاك و رگبار و رعد و برق، روز جمعه، قسمتي ابري، گاهي افزايش ابر، گاهي وزش باد شديد و گردو خاك و رگبار و رعد و برق و براي روز شنبه به صورت كمي ابري، گاهي افزايش ابر، گاهي وزش باد شديد و رگبار پراكنده و رعدو برق انتظار مي‌رود.
سرپرست اداره پيش‌بيني هواشناسي استان اصفهان با بيان اينكه دما در ۲۴ ساعت آينده 2 تا 4 درجه كاهش مي‌يابد، تصريح كرد: در این مدت، دمای شهرستان اصفهان در گرمترین‌ ساعات به 31 درجه‌ و در خنک‌ترین‌ ساعات به 16 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
خدابخش اظهار كرد: در ۲۴ ساعت آینده، گرمترین‌ شهرستان در استان اصفهان، آران و بيدگل با دمای 34 درجه و خنك‌ترین‌ نقطه، بويين و مياندشت با دمای 4 درجه‌ سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وي همچنين به كشاورزان و باغ‌داران استان توصيه كرد: در مناطق سردسير استان همچون فريدون‌شهر، فريدن و چادگان، كشاورزان در خصوص آماده‌سازي و كشت كلزا در اسرع وقت اقدام كنند؛ همچنين با توجه به ادامه ناپايداري‌ها و افت درجه حرارت و احتمال بارش رگباري برداشت ميوه و صيفي‌جات در تمام مناطق استان انجام شده و بلافاصله به انبار يا محل خنك منتقل شود.
سرپرست اداره پيش‌بيني هواشناسي استان اصفهان خاطرنشان كرد‌: با توجه به پيش‌بيني وزش باد و به‌منظور جلوگيري از گسترش آتش‌سوزي در مراتع غرب استان توصيه مي‌شود عشاير و گردشگران در مراتع و جنگل‌ها از روشن كردن آتش خودداري كنند.
خدابخش با بيان اينكه عشاير و روستاييان نسبت به خروج دام از مراتع ييلاقي استان به سرعت اقدام كنند، گفت: با توجه به زمان برداشت بادام در شهرستان‌هاي غربي استان مانند تيران و نجف‌آباد، باغ‌داران نسبت به جمع‌آوري و معدوم كردن بادام‌هاي آفت‌زده براي مقابله با زنبور مغزخوار بادام اقدام كنند.
وي با تاكيد بر اينكه برداشت كنسروي زيتون قبل از تغيير رنگ ميوه زيتون در مناطق مركزي استان انجام شود، افزود: باتوجه به احتمال خسارت مگس ميوه مديترانه‌اي و مگس زيتون به باغات استان تمهيدات لازم شامل نصب تله‌هاي فرموني در ميادين ميوه و تره‌بار و باغات زيتون به‌منظور رديابي آفات فوق انجام شود.
سرپرست اداره پيش‌بيني هواشناسي استان اصفهان ضمن توصيه به گلخانه‌داران براي انجام تمهيدات لازم در برابر وزش باد، تصريح كرد: با توجه به وزش باد و احتمال بارندگي تا آخر هفته باغ‌داران نسبت به برداشت سيب و انگور در مناطق غرب و جنوب‌غربي استان اقدام كنند.
خدابخش به بارش‌هاي 24 ساعت گذشته در برخي شهرستان‌هاي استان اصفهان اشاره كرد و گفت: بيشترين بارش مربوط به شهرستان داران با 2.3 ميلي‌متر بارندگي بوده است.

Go to TOP