چاپ خبــر
کارشناس مسائل سیاسی:

«مرگ بر آمریکا» روزی حذف می‌شود که مشی ما دیگر مشی قرآنی «لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ» نباشد

یک کارشناس مسائل سیاسی در یادواره شهدای کارمند و ورزشکار با برشمردن جبهه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران صف کشیده‌اند، مذاکره با آمریکا را نه از سر دوستی بلکه برای رفع شر دشمن بیان کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، اولین یادواره شهدای کارمند و ورزشکار فریدونشهر صبح امروز با حضور مسئولین و بسیجیان پایگاه‌های بسیج ادارات شهرستان در ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر برگزار شد. در این مراسم محمود معلمی، کارشناس مسائل سیاسی، به تبیین و تحلیل مسائل روز کشور پرداخت.

YadShKarmand001

وی با بیان این که در حال حاضر سه جبهه در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند، این سه جبهه را استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، جبهه منطقه‌ای به سرکردگی اسرائیل و عربستان و جبهه داخلی برشمرد.

*شعار «مرگ بر آمریکا»

معلمی مشی «جبهه استکبار جهانی» که ایالت متحده آمریکا سرکردگی آن را به عهده دارد، ظلم و ستم دانست و گفت: به همین علت شعار «مرگ بر آمریکا» را سر می‌دهیم چرا که ما با شعار «مرگ بر آمریکا» در حقیقت می‌گوییم «مرگ بر استکبار» و این شعار حذف نخواهد شد مگر این که یا آمریکا از خوی ستمگری خود دست بردارد و یا این که مشی ما دیگر مشی قرآن نباشد که می‌فرماید«لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ».

این کارشناس سیاسی به مذاکره ایران با آمریکا بر سر مسائل هسته‌ای، عراق و افغانستان اشاره کرد و با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب، مذاکره با آمریکا را نه از باب دوستی بلکه از باب کم کردن شر دشمن بیان کرد.

وی جبهه دومی که در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کرده است را جبهه منطقه‌ای شامل حکومت‌های حاضر در منطقه از جمله عربستان، اسرائیل، ترکیه و داعش دانست و از قول رهبر فرزانه انقلاب این جبهه را «جبهه جاهلیت» خواند چرا که جنایاتی که این جبهه مرتکب می‌شود، در زمان جاهلیت هم بی سابقه است.

معلمی جبهه سومی که جمهوری اسلامی ایران را به خطر انداخته است «جبهه داخلی» دانست که شامل چهار گروه غرب‌گراها، سلطنت طلب‌ها، متحجرین و انقلابیون فرسوده می‌شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که رهبری، غرب‌گراها را ترجمه شده و تبدیل شده دشمن در داخل خواند، اظهار کرد: این عده مفاهیم اصلی انقلاب مانند استقلال را زیر سؤال می‌برند و مردم را تشویق به وابستگی به غرب می‌کنند. وی ادامه داد: مثلا در زمینه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری غرب در کشور استقبال می‌کند ولی هیچ گاه اجازه وابستگی به غرب را نمی‌دهد.

YadShKarmand006

*تجربه مالزی

معلمی در این رابطه به سرگذشت مالزی اشاره کرده و این کشور را درس عبرت وابستگی به غرب دانست و از قول مهاتیر محمد، پدر مالزی جدید، گفت: یک شبه شرکت‌های غربی که در مالزی فعال بودند همه دارایی‌ها و پول‌های خود را از بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی مالزی بیرون کشیدند و مالزی را دچار ورشکستگی سنگین کردند و اگر مردم مالزی به کمک دولت نمی‌آمدند و طلاها و سرمایه‌های خود را وارد اقتصاد نمی‌کردند، الان چیزی از مالزی باقی نمانده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی دومین گروهی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل کشور فعالیت می‌کند را بقایای رژیم طاغوت خواند که سعی در سیاه‌نمایی دوران کنونی دارند و گروه سوم را متحجرینی یاد کرد که در ظاهری مذهبی دارند و اوایل انقلاب به «انجمن حجتیه» مشهور بودند. وی اظهار کرد: این گروه بر جدایی دین از سیاست معتقد هستند و جریان افراطی شیعه و یا گروه موسوم به «شیعه انگلیسی» را شامل می‌شوند.

YadShKarmand005

*انقلابیون فرسوده

معلمی گروه چهارمی که در تضاد با جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند را انقلابیون فرسوده و واماندگان از انقلاب خواند که با فراموشی شعارهای سال شصت خود می‌گویند انقلاب همان دو، سه سال اول بود و بعد تمام شد و کشور در دست دولت‌ها افتاد. این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: این افراد معتقدند دولت‌ها تنها وظیفه تأمین معیشت و امنیت مردم را دارند و اعتقاد به هیچ وظیفه‌ای در راستای آخرت مردم ندارند در حالی که انقلاب صورت گرفت تا راه جهنم بسته شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای از همین انقلابیون فرسوده خواهان بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران بودند که با مخالف رهبری مواجه شدند چرا که ایشان اعتقاد داشتند این دفتر محضر حضور آمریکایی‌ها در ایران می‌شود. معلمی ادامه داد: در فتنه 88 دیدم که چهارده سفارتخانه به طور مستقیم در فتنه نقش داشتند و درب چهار سفارتخانه در فتنه باز بود.

این کارشناس با بیان این که ایران امن‌ترین کشور منطقه است، هدف آمریکا را نفوذ در ایران دانست و گفت: نفوذ اقتصادی و امنیتی در برابر نفوذ فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری دارد و دشمن برای نفوذ فرهنگی سعی می‌کند باورها را مخدوش کند و برای نفوذ سیاسی سعی می‌کند در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد در مراکز تصمیم‌سازی نفوذ کند.

وی سه وجه مشترک جبهه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران را تلاش برای ساقط کردن نظام، اگر نشد تغییر رفتار نظام و اگر نشد محصور کردن انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: جبهه منطقه‌ای و داخلی ابزار جبهه استکبارند و مهمترین و خطرناک‌ترین شیوه‌ای که به کار می‌برند تحریف انقلاب و معرفی امام(ره) به آن شکلی است که خودشان می‌پسندند.

معلمی با بیان این که وصیت نامه امام راحل خلاصه بیست و چند جلد صحیفه ایشان است، بیان کرد شهدا رفتند تا با این جریانات مبارزه کنند هر چند آن روز بیشتر جبهه استکبار جهانی و جبهه دشمنان منطقه‌ای فعال بودند و الان هم دشمن به دنبال تغییر نقشه سیاسی و جغرافیایی منطقه است.

YadShKarmand003

*ممنوعیت نگهداری موشک با برد 100 کیلومتر در برجام

این کارشناس سیاسی در مورد برجام نیز با تأکید بر این که برجام نباید موجب ایجاد تفرقه در جامعه شود، از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان، به خاطر عدم همراه داشتن کارشناس نظامی در مذاکرات انتقاد کرد. وی علت این انتقاد را بندی در قطعنامه برجام خواند که در آن تولید و نگهداری هر گونه سلاح موشک بالستیک که قابلیت نصب کلاهک هسته‌ای را داشته باشد ممنوع شده است و این در حالی است که تمام موشک‌های با برد بالای 100 کیلومتر این قابلیت را دارند و این بند قطعنامه یعنی ما نباید موشکی با برد بالای 100 کیلومتر داشته باشیم.

وی همچنین در مورد بند دیگری در قطعنامه سخن گفت که در آن با اجماع پنج کشور مبنی بر تخلف ایران، تحریم‌ها بازمی‌گردند و تصریح کرد: با وجود این بند غرب هر وقت بخواهد می‌تواند ایران را تحت فشار گذاشته و تحریم‌ها را یک شبه بازگرداند و با وجود بند دیگر قطعنامه که حق وتو را از همه کشورها گرفته است، در صورت اراده غرب مبنی بر بازگشت تحریم‌ها دیگر هیچ کشوری حتی چین و روسیه هم نمی‌توانند این تصمیم را وتو کنند.

YadShKarmand007

  1. s گفت:

    آقای کارشناس سیاسی، قطعنامه الزام آور نیست.

  2. عباس گفت:

    من یه سوال خصوصی داشتم از این آقای کارشناس . کجا میتونم شماره تلفنی ازش بگیرم ؟

Go to TOP