چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

اگر مسلمانان متحد شوند طومار آل سعود در هم پیچیده می شود

حجت الاسلام غفاری گفت: باید همه کشورهای اسلامی به مصداق آیه «و اعتصمو بحبل الله جمیعا» با هم متحد شده و حج را تعطیل کنند تا طومار آل سعود در هم پیچیده شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به درخواست تعطیلی حج امسال از چند ماه پیش به خاطر تجاوز آل سعود به یمن، گفت: اگر حج امسال تعطیل می‌شد قطعا تأثیر زیادی بر مناسبات آل سعود می‌گذاشت.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با اظهار این که طبق روایات کسی که قصد حج دارد و در بین راه و یا در حین انجام مناسک حج از دنیا برود شهید است، 142 کشته شده کشورمان در حادثه سقوط بالابر در مسجدالحرام و حادثه ازدحام جمعیت در منا را شهید خواند.

خطیب جمعه فریدونشهر بیان کرد:‌ باید همه کشورهای اسلامی به مصداق آیه «واعتصمو بحبل الله» با هم متحد شده و حج را تعطیل کنند تا طومار آل سعود در هم پیچیده شود.

وی در باب ارزش و جان مؤمن تصریح کرد: با این که حج تمتع از ضروریات دین است و اسلام این قدر بر انجام حج بدون فوت وقت تأکید کرده است، حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است.

امام جمعه فریدونشهر در این خطبه‌ها به تشریح موقعیت منا و وسعت محل رمی جمرات اشاره کرد و گفت: بستن راه‌ها و محصور کردن مردمی که در حالت عادی می‌توانستند بدون مشکل خاصی به انجام مناسک حج بپردازند و کشته شدن حدود 1300 نفر در پی این اقدام، نشان دهنده دشمنی آل سعود با مسلمین است.

حجت الاسلام غفاری از مردم خواست به مناسبت درگذشت هم وطنانمان در مراسم حج و اعلام عزای عمومی، در مجلس ترحیمی که از ساعت 10:30 روز شنبه در مسجد جامع فریدونشهر برگزار می‌شود شرکت کنند و از ادارات خواست نسبت به نصب پلاکاردهای مشکی در سردر ادارات اقدام کنند.

گفتنی است دیروز در پی بی درایتی و بی کفایتی رژیم آل سعود، به دلیل بستن مسیر حجاج در منا، ازدحام جمعیت موجب کشته و زخمی شدن بیش از 3500 نفر شد که در این بین 131 نفر از کشته شدگان ایرانی بودند.

خطیب جمعه فریدونشهر به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس، علاوه بر بزرگ داشت این هفته خواستار گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان در طول سال و به بهانه‌های مختلف شد.

وی به برگزاری جشن های عروسی همراه با گناه اشاره کرد و اظهار کرد: برای گناه نکردن نه احتیاجی به دستور دادستان است و نه نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی و این امر خداست که مانع ابتلای فرد به گناه می‌شود و لازم است خود مردم به فکر تبعیت از اوامر الهی باشند.

  1. با سلام خدمت مدیر یا مدیران سایت پونه زار
    متاسفانه خیلی در سطح پایینی قرار دارید و مثل انسانهای تازه به دوران رسیده و ترسو موقعی که باید مطلبی بنویسید نمینویسید البته خیلی از خبرگذاریها همینطورن مبتدی و تازه کار. مطلب دیگه چطور تا یکی دو سال پیش که سرهای شیعه ها رو وهابیون و ال سعود میبریدن و یا ایرانیها رو میدزدیند صداتون در نمیومد رهرو انست که اهسته و پیوسته رود اهسته بریم تا یادمون نره و پیوسته بریم تا همیشه ظلم ستیز باشیم نه مواقعی صدا از کسی بیرون نیاد و یکمرتبه یک حادثه اتفاق بیوفته همه صداشون دربیاد یه هفته دیگه هم یادمون بره اصلا ال سعود کیه

    • کاش بعضی ها اول کمی فکر میکردن ومعنی کلمات رادرست متوجه می شدن بعد دریک سایت عمومی اظهارنظر میکردن که لااقل خودشون متوجه می شدن منظورشون تمجیده یا انتقاد ازکسیه.مثلاٌتوی این کامنت هدف ازتازه به دوران رسیده ها چه معنی ومفهومی داره؟

  2. سلام منظور من از تازه به دوران رسیده اینه که انگار اصلا گذشته و اتفاقاتشو در نظر نگیریم انگار تازه به این دنیا اومدیم و یه خبری رو بدون تحقیقات کامل و بدون در نظر گرفتن گذشته اون بنویسیم. در کل و غیر از رسانه نباید روزی افراط کنیم و روز دیگر تفریط با عدالت عمل کنیم اقای متعجب خوشحالم که عیبی از من گفتید که به نظرم عیب نیست زیاد به دنبال عیب جویی نباشید که از اصل مطلب دور میشید ممنون

  3. در جهان امروز، دیگر شاخ و شانه کشیدن این کشور برای آن کشور معنایی ندارد و هر کشوری که این رویه را پیش بگیرد محکوم به عقب افتادگی و شکست است زیرا جهان تبدیل به یک موجودیت یکپارچه شده که منافع مشترک حرف اول را می زند. بنابراین اگر مثلا کشور الف کشور ب را تهدید به حمله و درهم پیچیدن طومار و نابودی و امثالهم کند ملل مشترک المنافع دیگر بلافاصله اقداماتی می کنند که به ضرر و زیان کشور تهدیدکننده تمام می شود و نتیجه ای بجز انزوا و تحریم و عقب افتادگی ندارد.
    مسلمانان هم چه شیعه و چه سنی که در واقع امت واحد اسلام را تشکیل می دهند باید یاد بگیرند با یکدیگر کنار بیایند و سیره و شیوه حقیقی محمد مصطفی (ص) را پیش بگیرند و با تحریک حکومتها که جز به حفظ قدرت خود، حتی از طریق تفرقه افکنی، به چیز دیگری نمی اندیشند به جان هم نیفتند.
    درباره رویداد تلخ منا هم باید با صبر و متانت رفتار کرد و تا زمانی که علت واقعی این فاجعه مشخص نشده است از ابراز سخنان افراطی و نسنجیده خودداری کرد. اگر واقعا سهل انگاری و اهمال از جانب دولت عربستان باشد که تردیدی نیست باید با قبول مسئولیت خود، خسارت کامل همه چیز را بپردازد؛ اما اگر معلوم شد که علت چیز دیگری است آنگاه باید بگونه دیگری حرف زد و رفتار کرد.

    • خانم سپیانی کاملا صحبت درست و بجایی می فرماید. باید در هر موردی با صبر و تامل و تحقیق برخورد کرد تا موجب پشیمانی و سرافکندگی نشود.

    • مجهول گفت:

      تعجب می‌کنم از این استدلالها!!! و اگه بشه اسمشون رو گذاشت استدلال!!!
      کشور ما الان چندین و چند ساله که بدون هیچ تهدیدی هر چه توپ و تشر هست بهش می‌بندن…اونوقت شما نگرانی که مبادا با ایستادگی در مقابل ظلم و ستم سعودی ها یه موقع عربستان با کشورهای مشترک المنافع خودشان که قطعا آمریکا و اسرائیل هستند سرمان خراب نشوند؟؟؟!!!
      مردم ما رو از چی میترسونی؟؟؟!!!از جنگ؟؟؟از تحریم؟؟؟از عقب افتادگی؟؟؟
      واقعا خنده داره حرفاتون مردمی رو تهدید می‌کنی که جان بر کف گذاشتند و با کمترین امکانات در مقابل استکبار جهانی ایستادند؟؟؟و این رو به جرئت می‌گم تمام مردم ایران از هر قشری پای میهن که به میان بیاد طومار آل سعود که هیچ طومار آمریکا و اسرائیل و نوچه هایشان را در هم خواهند پیچید…
      این مردم نه از جنگ ترسی دارند و نه در مقابل تحریم ها کم می آورند و نه این حرفهایی که دولتمردان این دوره به مردم می‌بندند چیزی از اقتدارشان کم نمی‌کند(همین اصطلاح عقب افتادگی شما و تازه به دوران رسیده اولین دیدگاه بیان شده را عرض می کنم)
      خدمتتان عرض کنم که شیعه و سنی هم اتحادشان را حفظ خواهند کرد اما حرف “وهابیون” را اصلا نزنید که اینان نه دین دارند و نه خدایی رو قبول دارند پس کنار آمدن با دشمن!!!واقعا در اینچنین فاجعه ای اشتباه محضه!!!
      امت واحده ی اسلامی هم إن شاءالله که رهرو سیره ی حقیقی پیامبر صلوات الله علیه هستند، متحدانش هم کم نیستند و همه ی آنها به شیوه ی مدیریت عربستان اعتراض دارند.شواهد امر گویای مقصر واقعی این فاجعه است گرچه تا به الان عربستان با جمع آوری دوربین های مدار بسته و عدم اجازه ی دسترسی به آنها و ممانعت از همکاری با کشورهای اسلامی جهت کشف حقیقت با بزدلی از پذیرفتن مسئولیت این حادثه سر باز میزنداما ما همچنان منتظریم و صبر می کنیم تا با کشف حقیقت “طومار آل سعود در هم پیچیده شود”….

Go to TOP