چاپ خبــر
فرمانده انتظامی فریدونشهر؛

حوادث رانندگی سالانه جان 18 هزار نفر را می‌گیرد/نیروی انتظامی در سال گذشته 90 شهید تقدیم نظام کرده است

فرمانده نیروی انتظامی فریدونشهر با اظهار این که نیروی نتظامی در سال گذشته 90 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است، امنیت کشور را مرهون خون این شهیدان دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فریدونشهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خود که به مناسبت هفته نیروی انتظامی ایراد شد، با اظهار این که نیروی نتظامی در سال گذشته 90 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است، امنیت کشور را مرهون خون این شهیدان دانست.

سرگرد علی سبحانی لازمه هر فعالیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و زیستی را امنیت بیان کرد و افزود: در بین کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین کشورهاست که این امنیت در گرو همکاری و تعامل مردم و مسئولین با نیروی انتظامی است.

Namaz001

وی حوادث رانندگی را یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی حال حاضر کشور دانست که به علت عدم رعایت قوانین و مقررات در هر ساعت منجر به کشته شدن 50 نفر از هم وطنانمان شده و سالانه جان 18 هزار نفر از ایرانیان را می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی فریدونشهر سه عامل جاده، انسان و وسیله نقلیه را در اتفاق افتادن حوادث رانندگی دخیل دانست و گفت: کشور ما به علت ضعف سواد و فرهنگ ترافیکی رکورد دار حوادث جاده‌ای در جهان است.

سرگرد سبحانی اظهار کرد: اگر نتوانیم فرهنگ سازی کرده و مسأله حوادث ترافیکی را مدیریت کنیم، به راحتی هزاران نفر از نیروهای فعال جامعه را از دست می‌دهیم چرا که طبق آمار بیشتر کشته شدگان حوادث رانندگی نان‌آوران خانواده‌ها بوده‌اند.

وی نسبت به جنگ نرم نیز اخطار داد و با تأکید بر این نکته که دشمن به کمک ماهواره، تلفن همراه و اینترنت آسیب‌های اجتماعی را به داخل خانواده‌ها کشیده است، به خانواده‌ها توصیه کرد نسبت به فرزندان خود احساس مسئولیت کرده و از خطر این ابزارها که نوجوانان و کودکان را بیشتر از بقیه تهدید می‌کند غافل نشوند.

فرمانده انتظامی فریدونشهر از آسیب اجتماعی اعتیاد نیز سخن به میان آورد و از پیچیدگی و گستردگی مبحث اعتیاد به مواد مخدر در کشور سخن گفت. سرگرد سبحانی همسایگی با بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر و قرار داشتن در آسان‌ترین و سریع‌ترین مسیر ترانزیت مواد مخدر به غرب را مهمترین عوامل شیوع اعتیاد به مواد مخدر در کشور بیان کرد.

Namaz004

وی افتتاح مرکز شماره‌گذاری وسایل نقلیه در فریدونشهر را خدمتی دیگر از پلیس در جهت رفاه حال بیشتر مردم دانست و تصریح کرد در سال 94، 380 خودرو و 57 موتور سیکلت توسط این مرکز پلاک گذاری شده‌اند.

سرگرد سبحانی سه شماره تلفن 110 برای گزارش فوریت‌های پلیسی، 197 برای تشکر و یا شکایت از نیروهای انتظامی و 116 برای بیان مسائل امنیتی را پل ارتباطی مردم با پلیس برشمرد.

دهم تا شانزدهم مهرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

Go to TOP