چاپ خبــر

مدیر عامل ایران خودرو: افزایش قیمت 30 درصدی خودرو های ایران خودرو کذب است

در حالی که گمانه زنی هایی درباره افزایش قیمت محصولات ایران خودرو منتشر شد، مدیرعامل این شرکت خودروسازی چنین خبری را تکذیب کرد.

مدیرعامل ایران خودرو صراحتا افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو را تکذیب کرد.

به گزارش پونه زار به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین هاشم یکه زارع که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو حضور پیدا کرده بود گفت: « ما در تلاش هستیم تا قیمت خودرو را ثابت نگه داریم اما اگر افزایش قیمت هم صورت بگیرد، بسیار جزیی خواهد بود. »

یکه زارع افزایش قیمت را به صورت کلی در محصولات ایران خودرو منتفی دانست و گفت:  « خودروهای 206 و ال 90 ممکن است مشمول افزایش 3 الی 4 درصدی قیمت شوند. »

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: « مبنای محاسبه قیمت خودرو ارز 1226 تومان بود که به ارز مبادله‌ای در سال گذشته تبدیل شد اما خودروسازان در 6 ماه اول سال 92 اصلاً از ارز مبادله‌ای استفاده نکردند و تنها از ارز آزاد برای مبادلات خود بهره گرفتند. »

بخش هایی از مهم ترین اظهارات مدیر عامل ایران خودرو در ادامه آمده است:

*پیش‌بینی می‌کنم که خودروهایی که ارزبری بیشتری دارند و البته از جمله خودروهای پرتیراژ ما محسوب نمی‌شوند با افزایش قیمت ناچیزی مواجه خواهند بود.

*گفته می‌شود خودروسازان هزینه‌های دیگری دارند که باعث بالا رفتن قیمت خودرو می‌شود در حالی که کل هزینه‌های نیروی انسانی و امثال آن در ایران خودرو 8 درصد است که ما اگر تمام تلاش خود را به کار بگیریم حداکثر می‌توانیم آن را به 7 درصد برسانیم.

*خودکفایی و بالا رفتن تولید روی 92 درصد باقیمانده تأثیر مثبت می‌گذارد و ما در ایران خودرو روی همین مسئله تمرکز می‌کنیم.

*افزایش 30 درصدی قیمت خودرو را شدیداً تکذیب می‌کنم. با بالا رفتن تولید تلاش می‌کنیم افزایش قیمت نداشته باشیم و اگر با ظرفیت کامل تولید در سال 93 کار کنیم در سال آینده افزایش قیمت نخواهیم داشت اما ممکن است افزایش قیمت اندکی در سال جاری داشته باشیم.

*در ایران خودرو تلاش خواهیم کرد تا افزایش قیمت را شاهد نباشیم.

* در شش ماهه اول سال جاری توانستیم تولیدات خود را به هزار دستگاه در روز برسانیم این در حالی است که خوشبختانه در مهر ماه امسال این میزان به 1500 دستگاه رسید.

*امسال توانستیم پژو پرشیا را به اندازه سال گذشته به بازار عرضه کنیم. امسال با توجه به کاهش تولید توانستیم خودروهایی که مردم متقاضی و طرفدار آن هستند را با تیراژ بیشتری به بازار عرضه کنیم.

*یکی از دلایل افت تولید، تحریم‌های ناعادلانه و ناروایی است که اعمال می‌شود، پس باید به سمتی حرکت کنیم که با برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در صنعت خودروسازی به سطح قابل توجهی برسیم.

Go to TOP