چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر؛

اگر با اجرای برجام نتوانیم جلو مستکبران دنیا بایستیم مدیون خون شهدا هستیم

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به جنایاتی که طرف‌های برجام در طول سال‌های جنگ تحمیلی بر علیه مردم کشورمان مرتکب شدند، گفت: برجام نباید مانع ایستادگی کشور در برابر ظلم مستکبران گردد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار پونه زار در رابطه با برجام گفت: تنها موضع رهبر معظم انقلاب در قضیه برجام واگذار کردن بررسی و تصویب آن به مجلس بود.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با اشاره به این که در برجام توافق با کسانی صورت می‌گیرد که در هشت سال جنگ تحمیلی از دادن انواع بمب‌ها، هواپیماها و ادوات نظامی به صدام دریغ نکردند و آتش بمب‌ها، موشک‌ها و هواپیماهای آن‌ها سال‌ها بر سر زن و بچه و پیر و جوان ما فرو می‌ریخت و امروزه در کشفیات گروه تروریستی داعش سلاح‌های ساخت آن‌ها به چشم می‌خورد اظهار کرد: اگر این توافق موجب شود که ما نتوانیم جلو ظلم مستکبران بایستیم مدیون خون شهدا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هر چه در منابع خود جستجو می‌کنیم صرف نظر از احادیثی که در ارزش اشک برای اباعبدالله(ع) آمده است، حدیثی پیدا نمی‌کنیم که حضرت هدف خود از قیام را گریه کردن مردم دانسته باشد. امام جمعه فریدونشهر گفت:  با بررسی تاریخ عاشورا و احادیث و روایات می‌بینیم هدف امام حسین(ع) در واقعه کربلا جز احیاء دین و امحاء باطل نبوده است.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دادن نذری را امری مستحب دانست که در برابر امور واجبی چون دادن حق خانواده و مردم در جایگاه پایین‌تری قرار دارد و رعایت حلال و حرام واجب‌تر از نذر کردن در راه خداست.

وی همچنین ضمن بیان این که نمی‌توان گفت حضور زنان با حجاب بد مانع رسیدن ثواب عزاداری اباعبدالله(ع) به ایشان می‌شود، حفظ شأن مراسم عزاداری امام حسین(ع) را در رعایت حجاب دانست و اظهار کرد: بی حجابی در این مراسمات بی احترامی به عزای حسین(ع) است.

Go to TOP