چاپ خبــر

25 درصد ازدواج ها در اصفهان کمتر از پنج سال دوام دارد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: حدود 25 درصد از ازدواج ها در این استان در مدت زمانی کمتر از پنج سال به طلاق منجر می شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، محمد مسعود کریمی در جشنواره ازدواج سالم در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بررسی ها نشان داده است که در پسران دغدغه های اقتصادی و معیشتی و در دختران مساله انتخاب همسر عامل به تاخیر افتادن ازدواج است.
وی اظهار کرد: در این راستا در سالجاری سایت همسان گزینی در دفتر موسسه تبیان اصفهان برمبنای خانواده و مشاوره محوری با رویکرد دینی راه اندازی شده است و مهمترین هدف آن بحث احیای واسطه گرهاست.
وی با اشاره به کمرنگ شدن نقش واسطه ها در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: در این سایت از افراد مومن و دیندار برای ایجاد شبکه واسطه ها استفاده شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان همچنین به موانع و مشکلات مختلف ازدواج از جمله مسائل اقتصادی شامل شغل، جهیزیه، مسکن و مسائل فرهنگی شامل آداب و رسوم ازدواج و انتخاب همسر و مسائل تربیتی و روانشناختی ازودواج اشاره کرد.
وی یادآوری کرد: براساس بررسی های صورت گرفته 15 تا 20 درصد ازدواج ها در کشور زیر پنج سال به طلاق می انجامد و در استان اصفهان از این میزان 25 درصد ازدواج ها زیر پنج سال منجر به طلاق می شود که این مهم خط قرمزی است که نیازمند توجه ویژه مسوولان و خانواده هاست.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان، تشکیل کانون های پیوند مهر در شهرستان های این استان را از جمله اقدامات این معاونت در سالجاری بیان کرد و گفت: در این کانون های سازمان های مردم نهاد برای بحث ازدواج ارزان قیمت فعالیت می کنند.
وی همچنین از تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این مجمع با هدف انسجام بخشی به فعالیت های خیرین در استان تشکیل می شود.
کریمی یکی از ماموریت های اصلی معاونت و فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان را بحث توانمندسازی جوانان برای ورود به زندگی عنوان کرد و گفت: این مهم با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت پیشگیری دادگستری اصفهان دنبال می شود.
این جشنواره با شعار پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت و با محورهای سلامت روان ازدواج، سلامت باروی و سلامت بارداری و با هدف تجلیل از فعالان و خیرین عرصه ازدواج برگزار شد.

Go to TOP