چاپ خبــر

حجم صادرات ذوب آهن در سال جاری به 400 هزار تن رسید

مدیر بازاریابی و فروش خارجی ذوب آهن اصفهان گفت : حجم صادرات ذوب آهن در شش ماهه نخست سال جاری به حدود 400 هزار تن رسید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان ، بهزاد کرمی با بیان اینکه محصولات ذوب آهن اصفهان به 25 کشور دنیا صادر می شود افزود: فرانسه ، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، پرتغال، یونان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق ، ترکیه ،ترکمنستان ، تاجیکستان، ارمنستان ، آذربایجان ، گرجستان ، هند ،عمان ،کویت ، چین ، لبنان، پاکستان ، عربستان سعودی، قطر و اردن از جمله بازارهای جهانی محصولات ذوب آهن است.
وی گفت: در شرایط عادی امور تجاری در سطح بین الملل از طریق گشایش اعتبار اسنادی صورت می گیرد اما ما در شرایطی هستیم که هنوز امکان مبادلات آزاد بانکی بین ایران و دیگر کشور ها وجود ندارد و انتقال ارزش کالا با چالش های گوناگون همراه است.
وی با بیان اینکه کشورهای مختلف از استاندارد های گوناگون فولاد های ساختمانی استفاده می کنند ، افزود: در بازار محصولات فولادی نه تنها ظاهر محصولات متفاوت است بلکه خواص و مشخصات فیزیکی و شیمیایی آن نیز با سایر بازارها تفاوت دارد که چنین موضوعاتی فرآیند صادرات را پیچیده می کند.
کرمی گفت : محصولات ما باید بر اساس نیاز بازار هدف تولید و با قیمت های بسیار رقابتی به دست خریداران برسد.
مدیر بازاریابی و فروش خارجی شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به عوامل موثر در گسترش صادرات محصولات اظهار کرد: کیفیت محصولات ذوب آهن بالاست اما تنوع محصولات باید افزایش یابد .
وی افزود:لازم است مطابق با نیاز مشتریان اروپایی و کشور های جنوب خلیج فارس بعضی از تغییرات در تولید ایجاد شود.
کرمی به چشم انداز صادرات محصولات شرکت ذوب آهن با توجه به گشوده شدن فضای بین المللی اشاره کرد و افزود : در شرایط کنونی صادرکنندگان ایرانی برای دست یابی به ارز حاصل از صادرات خود راه های پرهزینه ای را بکار می برند که با توجه به برداشته شدن تحریم های ظالمانه کشورهای غربی و امکان تجارت بر اساس اصول بین المللی و استفاده از اعتبارات اسنادی ریسک و هزینه های انتقال ارز به کشور کاهش یافته و شاهد رشد صادرات خواهیم بود.
مدیر بازاریابی و فروش خارجی ذوب آهن با اشاره به فرصت ها و چالش های صادرات محصولات و راهکارهای پیش رو گفت: مهمترین فرصت ما ورود مجدد به بازار اروپایی و با طیف وسیعی از مقاطع فولادی سبک و سنگین است که با راه اندازی خطوط جدید و اصلاح سامانه برش نورد این امکان ایجاد خواهد شد و صادرات ریل نیز به برخی از کشورها از جمله فرصت های پیش رو محسوب می شود .
ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این واحد فولاد سازی در سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.

Go to TOP