چاپ خبــر

مدیر شعب بانک صادرات استان اصفهان: فعالان اقتصادی از بسته‌های مالی به خوبی استفاده نکردند

مدیر شعب بانک صادرات استان اصفهان گفت: با وجود اینکه حجم نقدینگی در کل کشور بسیار زیاد است، در صنعت با کمبود نقدینگی روبه رو هستیم.

به گزارش پونه زار به نقل ازخبرنگار خبرگزاری ایسنا، مسعود بهرامی عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در افتتاح سومین نمایشگاه تخصصی بانکداری، بیمه، بورس و بازار سرمایه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  اگر تمام بانک ها به درستی خدمات ارایه دهند و قوانین را  به راحتی اجرا کنند، تامین مالی شرکت‌ها و صنایع نیز به درستی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بانک صادرات زمینه ساز رونق اقتصادی کشور از طریق خدمات بانک و بورس است، ادامه داد: بانک صادرات با بسته‌های اعتباری که برای فعالین اقتصادی فراهم کرده است به راحتی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را نیز فراهم کند.

مدیر شعب بانک صادرات استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات مالی می‌تواند اهرم‌های اجرایی سازمان‌ها را تقویت کند، تصریح کرد: در بحث اجرا فعالان اقتصادی به دلیل سختگیری‌ها و به ویژه تحریم‌ها آنگونه که باید و شاید از بسته‌های مالی به خوبی استفاده نکردند، اما امیدواریم با تغییرات انجام شده سازمان‌ها موفق‌تر عمل کنند.

وی از تناقض‌های موجود در نقدینگی کشور انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه حجم نقدینگی در کل کشور بسیار زیاد است، در صنعت با کمبود نقدینگی روبه رو هستیم.

بهرامی با بیان اینکه بانک‌ها مجبور به چرخاندن گردش پول هستند، افزود: هیچ بانکی نمی‌تواند از نپرداختن پول ابراز خوشحالی کند. گردش پول اگر به درستی اتفاق بیفتد بر اساس قانون تکاثر به اندازه پنج تا 10 برابر بر حجم پول افزوده می‌شود، اما در حال حاضر بخش زیادی از اعتبارات پرداختی بانک‌ها به دلیل عدم پرداخت‌ها و بدحسابی تعدادی از مشتریان جبران نشده و باعث متضرر شدن بانک و صنعتگر شده است.

20درصد اعتبارات پرداختی، مطالبات معوقه است

وی افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی حدود 20 درصد کل اعتبارات پرداختی سیستم‌های بانکی به صورت مطالبات معوقه درآمده است، که خوشبختانه درصد معوقات بانک صادرات از حد استاندارد پایین‌تر است.

مدیر شعب بانک صادرات استان اصفهان در مورد تغییرات انجام شده در قوانین اعتبارات اسنادی بانک‌ها اظهار کرد: در بخش تجارت اسنادی مشتریان ما مجبور بودند معادل130 درصد وجوه ریالی اعتبارات خود را پولی به سیستم بانکی پرداخت نمایند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را وارد نمایند که خوشبختانه قوانین در حال تسهیل شدن است و بر اساس آخرین ابلاغیه بانک مرکزی این مقدار به 30 درصد تقلیل پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از کل اعتبارات ارزی و ریالی استان را بانک صادرات صادر کرده است، افزود: در بخش ریالی بانک صادرات اولین بانکی است که در کم کردن محدودیت وثیقه‌های بانکی در صدور گشایش‌های اعتباری ریالی پیش قدم شد.

بهرامی در مورد بیمه “سرآمد” که به تازگی توسط بانک صادرات ایران تاسیس شده است، بیان کرد: اولین استانی که بعد از استان تهران شعب بیمه سرآمد در آن افتتاح می‌گردد استان اصفهان است و اولین حضور نمایشگاهی این بیمه همین نمایشگاه است.

Go to TOP