چاپ خبــر

شرایط نامناسب جوی سبب اتلاف 145 تن محصول باغی در استان اصفهان شد

سرمازدگی و تگرگ در سال جاری سبب اتلاف 145 هزار تن محصول باغی در استان اصفهان شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، حمید رضا رییس زاده مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: میانگین تولید محصولات باغی استان 74هزار و 300 هکتاراست که متوسط برداشت آن 640 هزار تن است ولی شرایط نامناسب جوی این رقم را به 496 هزار تن رساند.
وی گفت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در استان اصفهان یک هزار و 242 هکتار است که یک هزار و 108 هکتار آن مربوط به سبزی و سیفی است.
وی همچنین گفت : از کلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی که تمایل به کشت در فضای گلخانه ای را داشته باشند حمایت می شود.
رییس زاده افزود: از کسانی که نیز تمایل به تغییر کشت از محصولات کم بازده به محصولات باغی پر ثمر داشته باشند نیز حمایت خواهد شد.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 72 طرح گلخانه ای برای دریافت وام به بانک معرفی شده است.
وی با بیان اینکه 134 هکتار سطح زیر کشت گلخانه به تولید انواع گل های شاخته ای و آپارتمانی اختصاص دارد، افزود: هر ساله 39 میلیون شاخه گل، 2 میلیون تن گیاهان آپارتمانی، 9 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی و42 میلیون گلدان گل فصلی ئر این استان تولید می شود.
وی گفت: 72 واحد فعال در زمینه قارچ خوراکی در استان فعالیت می کنند که سالانه حدود 9هزار و 750 تن قارچ تولید می کنندکه نسبت به سال گذشته هزار و 500 تن افزایش داشته است.
رییس زاده با بیان اینکه یک هزار 280 هکتار زمین در استان زیر کشت گیاهان دارویی است، افزود: سالانه 23 هزار تن محصول دارویی از این سطح برداشت می شود.
وی گفت: گلستان های گل محمدی یک هزار و 950 هکتار از زمین های استان را به خود اختصاص داده است که سالانه چهار هزار 650 تن گل تر از این باغات برداشت می شود.

Go to TOP