چاپ خبــر

آیا فوتبال فریدونشهر از خواب زمستانی بیدار می‌شود؟

رئیس هیأت فوتبال فریدونشهر: وقتی یک رشته ورزشی این قدر می‌تواند سلامت افراد و جامعه را تأمین کند و جایگزین بسیاری از تفریحات ناسالم شود، چرا نباید به آن توجه کرد و چرا نباید روی آن با برنامه سرمایه گذاری کرد؟

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، چند سالی است رشته فوتبال که در میان طرفداران رشته‌های ورزشی، عنوان پرطرفدارترین را یدک می‌کشد، در فریدونشهر از موقعیت خوبی برخوردار نیست و علاقمندان فوتبال و فوتسال دیگر شاهد برگزاری مسابقات هیجان انگیز این رشته مانند گذشته در شهرستان نیستند. برای بررسی این موضوع مصاحبه‌ای را با هادی لچینانی، مسئول تازه منصوب شده هیأت فوتبال شهرستان فریدونشهر، ترتیب دادیم.

پونه زار: از وضعیت فوتبال در فریدونشهر بفرمایید.

– فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی در جهان است و به جرأت می‌توانم بگویم طرفداران این رشته ورزشی از مجموع طرفداران همه رشته‌های ورزشی دیگر بیشتر است. همین طور در فریدونشهر از فوتبال می‌توان به پرطرفدارترین رشته نام برد که این مطلب با نگاهی به پیشینه این ورزش در فریدونشهر کاملا آشکار می‌شود.

FootbalFR001

همه ساله مسابقات مختلفی مثل جام رمضان و یا جام فجر با شور و شوق خاصی در فریدونشهر برگزار می‌شد و تیم‌های زیادی از نقاط مختلف شهرستان حتی در برف و کولاک زمستان در این مسابقات شرکت می‌کردند. ولی متأسفانه در سال‌های اخیر فوتبال ما به یک خواب زمستانی رفته است و دیگر شاهد برگزاری مسابقات پرشور در این رشته ورزشی نیستیم. این رشته با افت شدیدی طی سال‌های گذشته مواجه شده است و الان سخن زیادی از فوتبال در شهرستان شنیده نمی‌شود.

این وضعیت نامطلوب تا آن جا پیش رفته است که متوجه شدیم به دلیل غیبت‌های پی در پی رئیس و سرپرست هیأت فوتبال شهرستان فریدونشهر در جلسات هیأت فوتبال استان اصفهان، صندلی هیأت فوتبال فریدونشهر از این جلسات برداشته شده است و طی سال‌های اخیر فریدونشهری که سرشار از استعدادهای فوتبالی است در استان حرفی برای گفتن نداشته است.

 – پونه زار: آیا افت فوتبال در فریدونشهر به این دلیل است که طرفداران این رشته در شهرستان کم شده است؟

– به هیچ وجه. فوتبال همچنان پرطرفدارترین رشته ورزشی در شهرستان است ولی من احساس می‌کنم به خاطر اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در ورزش شهرستان رخ داده است، مردم به نحوی با این رشته قهر کرده‌اند. البته عواملی دست به دست هم دادند تا این رشته پرطرفدار را در فریدونشهر از رونق انداختند.

پونه زار: با این احوال به نظرتان چرا فوتبال فریدونشهر افت کرده است؟

– بسیاری از ورزش دوستان معتقدند با آغاز به کار پیست اسکی فریدونشهر و رشد سریع این رشته ورزشی در این شهرستان و در پی آن سرازیر شدن حجم زیادی از اسکی بازان به سمت فریدونشهر، عملا توجه و وقت زیادی از متصدیان ورزش شهرستان متمرکز این رشته شد و رفته رفته ورزش‌های دیگر با رشد اسکی ضعیف‌تر شدند.

علاوه بر این در سال‌های اخیر بودجه هیأت‌های ورزشی هم به صفر رسید و مشکلات و مسائل مالی باعث شد تا هیأت‌ها نتوانند مانند گذشته مسابقات و برنامه‌های مختلف برگزار کنند. البته شاید در ریشه یابی این موضوع بی‌برنامگی و عدم اجرای صحیح برنامه‌ها در هیأت در سال‌های اخیر هم دخیل باشد.

پونه زار: با وجود این حاکمیت این شرایط بر فوتبال امروز شهرستان و با درنظرگرفتن آنچه از علت افت فوتبال بیان کردید، برنامه شما برای رونق بخشیدن به این ورزش چیست؟

– ما در هیأت فوتبال شهرستان امسال برای تأمین بودجه مورد نیاز خودمان اقدام به شرکت در مزایده اجاره سالن بلند تربیت بدنی کردیم که در نهایت موفق شدیم برنده این مزایده شویم. امید داریم با درآمد حاصل از کرایه این سالن به تیم‌های ورزشی بتوانیم از پس مخارج هیأت برآییم ضمن این که با در اختیار داشتن این سالن می‌توانیم آن را به راحتی و با قیمت مناسب‌تری در اختیار تیم‌های فوتبال تحت نظارت هیأت قرار دهیم.

علاوه بر این ما با مشورت گرفتن از بزرگان فوتبال شهرستان و تلاش برای انسجام و گردهم آوردن فوتبال دوستان شهرستان که در سال‌های اخیر با فوتبال فاصله گرفته‌اند، در نظر داریم به کمک برنامه ریزی منظم این ورزش پرطرفدار را از خواب زمستانی بیدار کنیم.

FootbalFR003

پونه زار: از دید شما چرا باید مسئولان ورزش شهرستان به فوتبال بپردازند و آن را تقویت کنند.

– برای این که فوتبال یک رشته پرطرفدار و جوان پسند است که علاوه بر سالم نگه داشتن جسم انسان، جوانان و نوجوانان ما به راحتی با این ورزش نیاز خود به هیجان، تخلیه انرژی و شرکت در جمع دوستان را برآورده می‌کنند و این در حالی است که اگر ورزش نباشد، بدون شک برای تأمین نیاز خود به راه‌هایی می‌روند که افسوس همگان را در پی خواهد داشت.

متأسفانه با آن چه در سال‌های اخیر برای فوتبال فریدونشهر رخ داد، شاهد این اتفاق ناگوار بودیم. با تعطیل شدن تیم‌های مختلف فوتبال، بسیاری از همین ورزشکاران که خود من با آن‌ها آشنا بودم به مسائل منفی و ناهنجار روی آوردند.

وقتی یک رشته ورزشی این قدر می‌تواند سلامت افراد و جامعه را تأمین کند و جایگزین بسیاری از تفریحات ناسالم شود، چرا نباید به آن توجه کرد و چرا نباید روی آن با برنامه سرمایه گذاری کرد؟

پونه زار: برنامه شما برای رونق فوتبال در روستاها چیست؟

– ما سعی داریم در برنامه جامعی که برای فوتبال شهرستان تدارک می‌بینیم، هم به تربیت استعدادهای فوتبالی در داخل شهرهای فریدونشهر و برف انبار بپردازیم و هم به تربیت استعدادهایی که در روستاها ساکن هستند به همین منظور جلساتی با روستائیان خواهیم داشت و در این مورد تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

پونه زار: سخن پایانی خود را برای خوانندگان پونه زار بفرمایید.

– من از همین جا به عنوان مسئول هیأت فوتبال شهرستان ضمن تشکر از همه کسانی که در هر جایگاهی از مربی‌گری گرفته تا داوری و ریاست هیأت تلاش کردند تا فوتبال فریدونشهر سرپا بماند و پیشرفت کند تشکر می‌کنم و از همین تریبون از همه صاحب نظران، پیشکسوتان، بزرگان و فوتبالی‌ها می‌خواهم برای رونق بخشیدن دوباره به این ورزش دوست داشتنی ما را با کمک‌های فکری و عملی خودشان یاری دهند و کمک کنند تا ان شاءالله فوتبال را به فراتر از آن چیزی که بود برسانیم.

  1. باعرض سلام وخسته نباشید .اقای لچینانی شما که برای اینده فوتبال شهر برنامه ریزی میکنید و برنامه ی بلد مدت دارین چرا نتونستید تیم جوانان کاوه که به جرئت یکی از بهترین تیم های استان بود و میتونستد اینده ی خوبی داشته باشه حفظ کنین و به ثمر برسونین؟

  2. با سلام و خسته نباشید.آقای لچینانی اگه تیم میثاق نبود که دیگه فوتبال و فوتسال فریدونشهر کلا جمع میشد.باید از کسانی مثل آقای مولیانی مربی میثاق قدردانی کرد تا با انگیزه بیشتر به کارشون ادامه بدند.آقای جدیدی پیشنهاد میکنم از تمرین نوجوانان میثاق گزارشی تهیه کنید و در سایت قرار دهید.ممنون

  3. باعرض سلام و تشکر از لطف همه دوستان محترم
    در مورد تیم کاوه عرض کنم از سال 89 تشکیل شده و با برنامه و تلاش و پشتکار چند دوره مقام اول شهرستان کسب کرده بود در سال 93 هم خوشبختانه برای اولین بار بعد از چندین سال در مسابقات استانی به عنوان نماینده شهرستان حضور پیدا کرد و عملکرد خوبی داشت اما متاسفانه با برخورد نادرست برخی افراد بیشتر بازیکنان تیم را ترک کردند تا جایی که در اواخر با دو بازیکن تمرین میکردیم.

  4. سلام به همه دوستان
    نظر بنده اينه كه پيست اسكي و گسترش اون هيچ ربطي به فوتبال شهرستان نداره.
    مسئولين عزيز، كم كاري خودشون رو به اين و آن ربط ندن، لطفا.
    البته منظورم آقاي لچيناني نيست، منظورم مسولين بلند پايه! ورزشي شهرمون هستش.

  5. اقای لچینانی فوتبال تو خواب زمستانی نبود فکر میکنم الان به خواب زمستانی رفته سال پیش با هزینه همین هیئت فوتبال خواب رفته تیم جوانان را به مسابقات استانی بردید و زمانی هم که حذف شدید با تلاش بنده و ریئس هیئت به مرحله بعد رفتید و امسال چرا نتونستید تیم را به مسابقات بفرستید انصافا الان هیئت فوتبال تو خوابه یا اون موقع . شما که نتونستید تیمت راحفظ کنی و ازش فقط 2 تا بازیکن باقی موند ایا میتونی هیئت را اداره کنی شما هرگز نمیتونید با زیر سوال بردن هیئت قبلی موفق بشید ( دلیل از هم پاشیدن تیمت را هم خواستی همینجا بهت می گم اما بهتره خصوصی بهت بگم)

  6. با عرض سلام خدمت آفای مجید اصلانی
    در مورد خواب زمستانی تیتر انتخابی مدیر محترم سایت پونه زار هستش .درمورد تیم جوانان ،بله شما زحمت کشیدید و دو هفته همراه تیم بودید و کم نذاشتید .بنده در مصاحبه از تمامی هیئت های قبلی تشکر کردم چون همه زحمت کشیدن و از تجارب ارزشمندشون استفاده می کنیم.

  7. خواب زمستانی دقیقا مصاحبتون وجود داره(علاوه بر این ما با مشورت گرفتن از بزرگان فوتبال شهرستان و تلاش برای انسجام و گردهم آوردن فوتبال دوستان شهرستان که در سال‌های اخیر با فوتبال فاصله گرفته‌اند، در نظر داریم به کمک برنامه ریزی منظم این ورزش پرطرفدار را از خواب زمستانی بیدار کنیم)

  8. با سلام و خسته نباشید
    اقای لچینانی حالا این ها همه بیخیال شما میتوانید تیم کاوه را بهتر از ان که بود بسازید
    خواهش میکنیم تیم کاوه را بسازید.

  9. اقای لچینانی بنده خدا راس میگه باز کاورا بسازین بازیکناتون تو چنتا تیم بزرگسال شهرستان تمرین دارن عالی بازی میکنن نمیشه ساختن تیم خودتونا جزو برنامه هاتون قرار بدین؟مطمئن باشین همه مشاقن . باز فوتبال شهر تو رده جوانان رقابتی میشه.

  10. با سلام و ممنون از لطفتون
    بله پیگیر هستیم انشاا… دوباره تمرینات کاوه را شروع کنیم.

Go to TOP