چاپ خبــر

شب ناآرام لندن؛ هزاران نفر در انگلیس خواستار «انقلاب» شدند + تصاویر

تظاهرات هزاران نفر از مخالفان نظام سرمایه‌داری و حامیان فلسطین،پنچشنبه شب در لندن با دخالت نیروهای پلیس به زد و خورد کشیده شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، پایتخت انگلیس پنج‌شنبه شب پس از آنکه نیروهای پلیس برای کنترل تظاهرات هزاران نفر از معترضان به نظام سرمایه‌داری وارد عمل شدند، برای ساعاتی ناآرام شد.

در جریان این تظاهرات که با دخالت پلیس به زد و خورد کشیده شد، دستکم 50 نفر از معترضان بازداشت و شماری دیگر نیز زخمی  شدند.

پلیس هم می‌گوید 3 نفر از نیروهایش زخمی شده‌اند.

این تظاهرات از میدان «ترافلگار» آغاز شد و تا ساختمان مجلس انگلیس ادامه یافت؛‌ جایی که شب گذشته صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس بود.

پلیس انگلیس پیش از آغاز این تظاهرات هشدار داده بود که در صورت برگزاری تجمع احتمال بروز خشونت وجود دارد.

در این تظاهرات که شرکت‌کنندگان در آن پرچم فلسطین را هم در دست داشتند، شعارهایی چون «یک راه حل؛‌ انقلاب»، «محافظه‌کارهای آشغال»، «راه سرخ، انقلاب» و «خیابان کی؟ خیابان ما» سر داده شد.

این تظاهرات که به ابتکار گروه مخالف سرمایه‌داری موسوم به «انانیموس» و تحت عنوان «راهپیمای یک میلیون ماسک» برگزار شد، که قرار بود ساعت 9 شب پایان یابد، تا دستکم یک ساعت و نیم پس از آن ادامه یافت.

سال گذشته هم تظاهرات مشابهی با شرکت هزاران نفر برگزار شد. امسال اما پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس شرایط سخت‌گیرانه‌تری برای تظاهرات‌کنندگان در نظر گرفته بوده و هشدار داده بودند که در صورت لزوم با معترضان برخورد می‌کنند.

منبع: فارس

Go to TOP