چاپ خبــر

مقامات عراق در حال تدارک بزرگترین اجتماع مسلمانان؛ اعلام آمادگی «عتبه حسینی»

مسئولان عراقی با اعلام آمادگی خود و طرح‌های مختلف پزشکی، خدماتی و امنیتی، در حال هماهنگی و تدارک میزبانی از میلیون‌ها زائر حسینی در روز «اربعین» هستند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، پس از برگزاری موفق مراسم عزاداری حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی، مقامات عراقی سرگرم برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی هستند.

*آمادگی پزشکی

به گزارش خبرگزاری «براثا» عراق، «عدیله حمود» وزیر بهداشت و محیط زیست با مدیر سازمان بهداشت نجف اشرف برای بررسی آمادگی دولت عراق جهت برگزاری مراسم «اربعین» حسینی دیدار کرد.

در این دیدار آمادگی‌های پزشکی برای خدمات‌رسانی به زائران بررسی شد.

در بیانیه‌ای که پس از این دیدار صادر شد آمده است که وزیر بهداشت با مدیر بهداشت استان نجف اشرف دیدار و آمادگی‌ها و طرح‌های فوریتی پزشکی برای مراسم روز اربعین حسینی بحث شد.

در روز اربعین حسینی میلیون‌ها زائر راهی کربلا می‌شوند. بخش بزرگی از این زائران، از داخل عراق، و بخشی از آن زائرانی از ایران و کشورهای مجاور و دیگر نقاط دنیا هستند. سال گذشته حدود 20 میلیون زائر، در روز اربعین حسینی در کربلا حاضر شدند.

*اعلام آمادگی حرم حسینی

دبیرخانه عتبه حسینی (ع) روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از آمادگی خود برای استقبال از زائران اربعین حسینی خبر داد. افضل الشامی جانشین مدیر عتبه حسینی در این بیانیه تاکید کرد: عبته طرح کامل خود برای استقبال از میلیون‌ها زائر را آماده کرده و در همه حوزه‌های امنیتی و خدماتی آماده است.

همچنین بخش فنی‌مهندسی حرم امام حسین -علیه‌السلام- اعلام کرد که کادرها و نیروهای آن آماده هستند تا با استقرار در مکان‌های تعیین شده ماموریت بازرسی زائران و تحویل امانت‌های آنان را برای ایجاد امنیت بیشتر آغاز کنند.

*آمادگی پلیس عراق برای اجرای طرح امنیتی اربعین حسینی

همچنین پلیس نجف اشرف از آمادگی نیروهای امنیتی عراق برای اجرای طرح امنیتی اربعین خبر داد. سرگرد «مقداد الموسوی» سخنگوی پلیس نجف اشرف به وبگاه خبری «المدی پرس» گفت: فرماندهی عملیات الفرات الاوسط و فرماندهی نجف اشرف طراحی طرح امنیتی روز اربعین را به پایان رساندند و این طرح شامل حمایت از هیئت‌های عزاداری، تامین امنیت راه‌ها و جاده‌ها از طریق تیم‌های ثابت و سیار امنیتی است».

الموسوی اعلام کرد که این طرح شامل تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف نیز خواهد شد چرا که هزاران زائر از این فرودگاه وارد عراق می‌شوند و تدابیر امنیتی پیرامون این فرودگاه و اطراف آن تشدید می‌شود.

به گفته الموسوی، این طرح شامل بازرسی زودهنگام همه مکان‌هایی نیز می‌شود که زائران حسینی برای زیارت اربعین وارد آن خواهند شد.

منبع: فارس

Go to TOP