چاپ خبــر

روسیه به دنبال اینترنت ملی

کشور روسیه در اقدامی قصد دارد خروج اطلاعات خود از طریق اینترنت را متوقف کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایتنا، متخصصان روسی بر اين باورند که آزمايش‌هاي انجام شده در راستاي قطعي سراسري جريان اطلاعات در روسيه انجام شده‌ است.

آندره سمريكف مدير كل شركت اپراتور Er تله‌كام در مصاحبه با يك روزنامه RBK گفت: از وزارت ارتباطات و سازمان ملي تنظيم مقررات اينترنت روسيه دستور مسدود كردن ترافيك به سوي كشورهاي خارجي را با استفاده از سيستم كنترل ترافيك با نام DPI دريافت كرده‌است. هدف از این مسدود کردن ترافیک، بررسی وضعيت اينترنت روسيه پس از قطع شدن از اينترنت جهاني بوده‌ است.

مقامات روسيه انجام چنين آزمايشي را انكار كرده‌اند. با اين‌همه RBK گزارش كرده‌است كه در ماه جولاي گذشته آزمايش‌هاي مشابهي انجام گرفته‌است،‌ در اين آزمايش نيز وزارت دفاع و وزارت كشور روسيه با همكاري يك اپراتور موبايل بقاي اينترنتي ملي متشكل از نام‌هاي دامنه روسي را در شرايط انزوا از اينترنت جهاني مورد بررسي قرار دادند.
گفته مي‌شود ولاديمير پوتين نيز به منظور ارزيابي توانايي‌هاي اينترنتي كشور در شرايط قطع شدن از اينترنت جهاني دستور آزمايش‌هايي را صادر كرده‌است. آزمايش‌هايي كه به ايجاد زيرساختارهاي پشتيبان براي اطمينان از حفظ عملكرد اينترنت پس از قطعي از شبكه جهاني منجر شده‌است.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
Go to TOP