چاپ خبــر

«اسپکتر» پُرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان

اگر «اسپکتر» می‌خواهد جای «اسکای فال» را در صدر لیست پر فروش‌ترین جیمز باندهای تاریخ بگیرد باید در سینماهای جهان فروش خوبی داشته باشد. اتفاقی که در حال وقوع است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از نسیم، «اسکای فال» هنوز پر فروش ترین فیلم از مجموعه جیمز باند است. این اثر به جز اکران موفق در آمریکا، در سینماهای جهان هم فروش خوبی کرد و اگر «اسپکتر» می خواهد جایگزین فیلم قبلی سم مندس شود باید از همین الگو پیروی کرده و در سینماهای جهان بفروشد. اتفاقی که به نظر در حال وقوع می آید. در تعطیلات آخر هفته ای که گذشت، فیلم «اسپکتر» موفق شد فروشی معادل ۱۱۷٫۸ میلیون دلار در ۷۸ بازار جهانی داشته باشد که نام آن را بالاتر از بقیه فیلم های هفته، به عنوان پر فروش ترین فیلم سینماهای جهان در آخر هفته ثبت کرد. فروش آمریکای «اسپکتر» هم خوب بوده. این اثر در اولین هفته اکرانش نزدیک به ۸۰ میلیون دلار فروش را در سینماهای آمریکا به ثبت رسانده. با این حال فروش هفته اول «اسکای فال» ۸۸٫۴ میلیون دلار بود. البته باید در نظر داشت که «اسکای فال» تقریبا در بازار آمریکا و در زمان اکرانش بی رقیب بود اما «اسپکتر» رقیبی مثل «فیلم پیناتس» را می بیند که موفق شد ۴۵ میلیون دلار بفروشد.

«اسپکتر» در حالی سعی می کند رکورد «اسکای فال» را بزند که ادعا می شود پر خرج ترین فیلم تاریخ سینما با بودجه ای معادل ۳۰۰ میلیون دلار است. «اسکای فال» که در سال ۲۰۱۲ روی پرده سینماها رفت، تبدیل به نخستین فیلم از مجموعه ۰۰۷ شد که توانست بیش از یک میلیارد دلار در آمد داشته باشد.

Go to TOP