چاپ خبــر
در آستانه همایش عظیم پیاده روی اربعین؛

ازدحام در پلیس+10 فریدونشهر برای دریافت گذرنامه جهت شرکت در بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان

با نزدیک شدن به همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی، پلیس+10 فریدونشهر با ازدحام درخواست صدور گذرنامه برای سفر به کشور عراق مواجه شده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، با نزدیک شدن به همایش عظیم پیاده روی اربعین مرکز صدور گذرنامه پلیس+10 فریدونشهر با ازدحام درخواست‌ها مواجه شده است.

مسئول صدور گذرنامه پلیس+10 در گفتگو با خبرنگار پونه زار اظهار کرد: میزان درخواست گذرنامه با نزدیک شدن به همایش پیاده روی اربعین ده‌ها برابر افزایش پیدا کرده است و روند نیم ساعته ارائه درخواست گذرنامه در روزهای معمولی، در این روزها تا دو روز به طول می‌انجامد.

وی گفت: بعد از ارائه درخواست، گذرنامه ظرف 7 تا 10 روز صادر و از طریق پست به درب منازل آورده خواهد شد لذا افرادی که هم اکنون درخواست صدور گذرنامه می‌دهند از این بابت نگران نباشند ولی لازم است مردم برای سال‌های آینده از ماه‌های قبل از سفرشان برای دریافت گذرنامه اقدام کنند تا با نزدیک شدن به چنین روزهایی با ازدحام درخواست‌ها مواجه نشویم.

در صف صدور گذرنامه سفر به کشور عراق، از کودک چند ساله خمسلویی دیده می‌شود تا پدر شهید فریدونشهری و تا پیرزن 80 ساله قلعه سرخی که تسبیح به دست و با چشمان خیس از اطرافیان می‌خواست دعا کنند بتواند به حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) مشرف شود. پیرزن می‌گفت همسرش فوت کرده و فرزندی ندارد و آرزویش رفتن به کربلاست.

پیاده روی عظیم اربعین، بزرگترین تجمع مسلمانان جهان است و در این همایش بزرگ حدود 20 میلیون نفر از عاشقان آزادگی و حقیقت فاصله 80 کیلومتری شهر نجف تا کربلا را با پای پیاده طی می‌کنند.

هنگامی که نخستین زائر مضجع منور اباعبدالله الحسین(ع)، جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین از مدینه به سمت کربلا رهسپار شد تا کنون ۱۳۷۳ سال می‌گذرد.

در این سال‌ها علما و اولیای الهی برای زیارت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین اهمیت و جایگاه والایی قائل بودند و با پای پیاده از نجف اشرف به سوی کربلا رهسپار می‌شدند، بی‌شک جابر بن عبدالله، نخستین زائر کربلای معلی در روز اربعین سال ۶۱ هجری است، این سنت حسنه نیز در سال‌های حضور ائمه معصومین(ع) با وجود حکومت سفاک و خونریز اموی و عباسی انجام شده است.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز درباره اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی چنین بیان کردند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان درباره نقش پیاده‌روی روز اربعین می‌گوید: روایت دارد که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،… امام زمان خودش را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند … بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند… اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین(ع) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.

با اینکه زیارت سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود، اما با این وجود عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند.

  1. ممنون از اطلاع رسانی و مطالب خوبتون

  2. السلام علیک یااباعبداله (ع) آرزوی هرمسلمانی رسیدن به بارگاه ملکوتی کربلاست خدایا قسمت ماهم بگردان.آمین.

Go to TOP