چاپ خبــر

گفتگوی ویژه خبری در مورد فیلترینگ تلگرام با حضور اسفنانی

در گفتگوی ویژه خبری دیشب آسیب‌های شبکه اجتماعی غیر وطنی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت دیشب در گفتگوی ویژه خبری به عنوان عضوی از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به همراه سه مهمان حضوری و تلفنی دیگر حاضر شده تا در مورد جلسه امروز این کارگروه در مورد فیلترینگ تلگرام بحث و گفتگو کنند.

در ابتدای برنامه اسفنانی با بیان اینکه اصولا با قطع دسترسی موافق نیست گفت: با مسدود کردن یکی از این شبکه‌ها بدون شک شبکه‌های دیگری به عرصه آمده و جایگزین این شبکه خواهند شد. وی اظهار کرد: در حال حاضر اکثر نمایندگان مجلس از تلگرام استفاده می‌کنند.

اسفنانی در پاسخ به مجری این برنامه مبنی بر اینکه آیا وی از شبکه‌های اجتماعی ایرانی استفاده می‌کند جواب منفی داد و علت این امر را تبلیغات ضعیف شبکه‌های اجتماعی ایرانی بیان کرد.

mgium_001

خرم‌آبادی دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مهمان دیگر برنامه دیشب گفتگوی ویژه خبری بود که نظر خود در مورد فیلترینگ تلگرام را منوط به جلسه امروز این کارگروه دانست و اظهار کرد در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی ایرانی جایگزین مناسبی برای شبکه‌های مشابه غیروطنی هستند.

حسن عباسی، استراتژیک و کارشناس مسائل فرهنگی، مهمان تلفنی برنامه بود که ایراد عمده شبکه‌های اجتماعی غیروطنی همچون تلگرام را وابستگی این شبکه‌ها به سازمان‌های جاسوسی غرب دانست.

روح الله مؤمن نسب، کارشناس فضای مجازی، بعنوان دومین مهمان تلفنی این برنامه از تأثیر منفی شبکه‌های اجتماعی بر زندگی مردم به خصوص جوانان و نوجوانان سخن گفت. وی بیان کرد با بررسی کانال‌های مختلفی که در حال حاضر در نرم افزار تلگرام وجود دارند به این نتیجه رسیدیم که 600 هزار نفر در کانال‌های مختلف خبری، علمی، مذهبی، فرهنگی و … حاضر هستند و این در حالی است که چهار میلیون نفر در کانال‌های مبتذل عضو هستند. مؤمن نسب گفت: در حالی که مرکز هدایت و کنترل بر سرور شبکه اجتماعی تلگرام در انگلستان، آلمان و فلسطین اشغالی است، هیچ یک از شهروندان این مناطق عضو شبکه تلگرام نیستند.

  1. حضور آقای اسفنانی به عنوان نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در این برنامه مایه مباهات اولاًتمام مردم این چهار شهرستان و دوماً مایه مباهات و افتخار گرجیان ایران زمین است. آقای اسفنانی تشکر که فقط به فکر حقوق و مزایای نمایندگی نمیباشید و حداقل حضور پر رنگی دارید.

  2. جناب آقای اسفنانی
    ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی طی این مدت ای کاش دوره های قبلی ایشان بود چرا که وضع اعتبارات قبلا ٌ
    بهتر بود وبیش از اینها می توانستند ایشان خدمت رسانی کنند موفق باشید.

  3. سلام .نماینده مردم یعنی این
    نه کسی که دو دوره یا چند دوره پی درپی درمجلس بودند ولی هیچ اثری از انها نبود نه صدای از انها برخاست ونه حمایتی ازاین مردم کردن.فقط نماینده منافع خودو عده ای بودند.سپاس از نماینده عزیز ومسئولین گرامی که به فکر این مردم شریف وابادانی شهرمان هستند

  4. محمدرضا گفت:

    من به عنوان یک فریدنی مقیم تهران به ایشان افتخار کردم رفتن توی این برنامه کار هر کسی نیست
    دکتر اسفنانی افتخار منطقه هستند ، برادران تور خدا خواهش میکنم تعصب سیاسی نداشته باشید ایشان بهترین گزینه نمایندگی هستند
    با آرامش و خونسردی جواب دادن

  5. اقای اسفنانی مرد شریف و بزرگواری هستند….اما لقب دکترا سواد وازمون میخواهد و مصاحبه علمی….پونه زار بزرگوار لطفا از این القاب برای افراد * استفاده نکنید….مقصر نیستید شما در جغرافیایی زندگی میکنید که خودخواهی شده مایه مباهات….متاسفم

Go to TOP