چاپ خبــر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر:

اجازه ندهیم از تریبون مجلس و خبرگان، صدای آمریکا بلند شود/ تشریح برنامه‌های هفته بسیج در فریدونشهر

فرمانده سپاه ناحیه فریدونشهر در آستانه هفته بسیج از برنامه‌های این ناحیه در این هفته سخن گفت و به تشریح سیاست‌های بسیج پرداخت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، فرمانده سپاه ناحیه فریدونشهر امروز طی نشست خبری که در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان فریدونشهر را تشریح کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سرهنگ دوم پاسدار احسان سروش کاشانی گفت: هفته بسیج از فردا جمعه 29 آبان ماه شروع شده و تا روز پنجشنبه پنجم آذرماه مصادف با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

وی شعار هفته بسیج سال جاری را به ترتیب برای روزهای اول تا هفتم این گونه برشمرد: «بسیج، ولایت و انتظار»، «بسیج، بصیرت و استکبارستیزی»، «بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج، خودباوری و جهاد علمی»، «بسیج، خانواده و سبک زندگی»، «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی» و «بسیج، ایثار و شهادت».

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر ویزیت رایگان روستائیان توسط پزشکان بسیجی، کوهپیمایی عمومی، دیدار از خانواده‌های معزز شهدا و شرکت بسیجیان و حلقه‌های صالحین در نماز جمعه را شاخص‌ترین برنامه‌های روز اول هفته بسیج بیان کرد.

*برنامه‌های هفته بسیج

سرهنگ سروش کاشانی در مورد برنامه‌های روز دوم هفته بسیج به نشست‌های سیاسی، برگزاری نمایشگاه و افتتاح دفتر بسیج امامزاده سیدمحمد روستای چغاء اشاره کرد و از برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات بومی محلی عشایر به مناسبت سومین روز هفته بسیج سخن گفت.

وی مهمترین برنامه‌های چهارمین روز بسیج را برگزاری همایش خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در محل امامزاده مشعلدار و برگزاری مسابقات فوتبال و تنیس بیان کرد و برای پنجمین روز از برگزاری همایش سبک زندگی در جوار مزار شهدای گمنام فریدونشهر، مسابقات کتابخوانی و برگزاری همایش ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد نام برد.

فرمانده سپاه فریدونشهر از برگزاری مسابقات دو میدانی و همایش پیاده روی برای ششمین روز هفته بسیج سخن گفت و به اعلام مهمترین برنامه این هفته که همایش بزرگ بسیجیان در سالن تختی فریدونشهر در آخرین روز هفته بسیج است، اشاره کرد.

سرهنگ سروش هفته بسیج سال جاری را به علت افزایش تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران، مسائل بین المللی منطقه ای و فرامنطقه‌ای، فعالیت‌های بیش از پیش تروریستی عناصر تکفیری و مسائل بین المللی کشور از جمله برجام و به تبع آن خطر نفوذی که رهبر معظم انقلاب هشدار دادند متفاوت‌تر از سال گذشته دانست و روشنگری را در شرایط فعلی مهمترین نیاز بسیجیان و مردم بیان کرد.

وی گفت: با مقارن شدن هفته بسیج سال جاری با ایام پیاده روی اربعین سالار حضرت اباعبدالله الحسن(ع)، این هفته رنگ و بویی حسینی به خود خواهد گرفت و مایه افتخار ماست که اماممان کسی است که سر به نی داد و تن به ذلت نسپرد؛ هم او که در مقابل تحریم اساسی‌ترین نیاز زمانش یعنی آب تسلیم نشد تا درس تسلیم نشدن را به ما بیاموزد.

این افسر ارشد سپاه در باب سیاست‌های ظلم ستیزانه نظام هم گفت: بعد از واقعه منا، ایران تنها کشوری بود که از حقوق مردم خودش دفاع کرد و با تهدید سران سعودی، جایگاه آل سعود را که اولین حامیان تروریسم در منطقه هستند تضعیف کرد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر در مورد حملات تروریستی فرانسه از پیش بینی رهبر معظم انقلاب سخن گفت که در مورد داعش فرموده بودند: آتشی که غرب امروز روشن می‌کند روزی گریبان خودش را خواهد گرفت.

سرهنگ سروش نیاز امروز کشور را اتحاد کسانی دانست که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند هستند و تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمن برای نفوذ در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و … و با توجه به این که دشمن به کرسی‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری طمع دارد، وظیفه روشنگری امت حزب الله دوچندان شده است و باید با شرکت پرشور در انتخابات و انتخابی آگاهانه این نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم و اجازه ندهیم از تریبون مجلس و خبرگان، صدای آمریکا بلند شود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در سفر جک استراو و اظهارات وی در تلویزیون‌های خارجی مبنی بر این که دشمنی ایران با آمریکا بعد از برجام به پایان نرسیده است، این سخنان را تأیید کرد و گفت: سیاست‌های ایران همچنان ضداستکبار، ضدظلم و ضدآمریکایی است. فرمانده سپاه فریدونشهر گفت: سپاه و بسیج مطیع کامل دستورات رهبری است و اگر مردم در جایی احساس کوتاهی‌ از سپاه و بسیج می‌کنند بدانند این کوتاهی نیست بلکه مصلحت این چنین حکم کرده است و رهبری در این جا صبر را تدبیر کرده‌اند.

*اقتصاد مقاومتی در ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر

سرهنگ سروش کاشانی اظهار کرد: در راستای فرمان اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، دو معاونت بسیج سازندگی و نیروی انسانی بسیج در جهت اشتغال زایی و تأمین مایحتاج اولیه مردم به عرصه آمده‌اند و در شهرستان فریدونشهر این دو معاونت در زمینه‌های پرورش زنبور عسل، دام سبک و سنگین و ماهی قزل آلا، قالی باقی، گلیم بافی، تقویت صنایع خدماتی، مشاغل خانگی و غیره به فعالیت پرداخته‌اند.

وی بیان کرد: بدین منظور کلاس‌های آموزشی و تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره به متقاضیان ارائه شد که در این میان پرورش زنبور عسل با توجه به مساعد بودن شرایط شهرستان، با بیشترین تقاضا و صرف اعتبار همراه بود.

Go to TOP