چاپ خبــر
در نماز جمعه این هفته فریدونشهر؛

انتقاد شدیداللحن امام جمعه فریدونشهر علیه انتصاب فتنه گران در مسئولیت‌های کلیدی کشور

امام جمعه فریدونشهر طی سخنانی مستدل و شدید اللحن ضمن انتقاد به نحوه اختصاص وام‌های دولتی، نسبت به تغییر و تحولات اخیر در مناصب کلیدی دولت اعتراض کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته فریدونشهر به امامت حجت الاسلام اباصلت غفاری با انتقاد شدید علیه تحولات اخیر در دولت و برخی سیاست‌های آن همراه بود. به خواسته امام جمعه فریدونشهرو به منظور حفظ امانت‌داری، سخنان وی عیناً بیان می‌شود:

«اخیراً در دولت و قوه مجریه کشور حرکت‌هایی صورت گرفته است. از حاج آقای تقوی، ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در این نماز جمعه عاجزانه تقاضا می‌کنم، در دفتر امام هستند در دفتر رهبر هستند از نزدیکان مقام معظم رهبری هستند، عرایض ائمه جمعه را بایستی به محضر مقام معظم رهبری برسانند، بی تفاوت نباشیم. ضمن این که این نکات مطرح می‌شود بایستی وحدت خود را حفظ کنیم.

اخیراً متاسفانه در هیأت دولت استاندارانی انتخاب شدند. یکی از این استانداران منتخب را خودم از نزدیک می‌شناسم که در سال 88 اگر در صحنه فتنه نبوده به یقین مدافع فتنه بود. چرا بایستی در دولت جمهوری اسلامی به فتنه گران مسئولیت داده شود.

امام وظیفه کرد بر ائمه جمعه که از راه خودش، از راه قانون وارد شوند، نشد در مجامع مطرح کنند این مسأله را. این همه تغییر و تحول به وجود آمده ما کاری نداریم ولی حداقل این که در تغییر تحول‌ها و جابه‌جایی‌ها کسانی را بگذارند که متهم به حضور در فتنه یا دفاع از فتنه نباشند.

در رابطه با این فرد، قبل از قضایای 88 و انتخابات کسی بود که آشکارا گفت ما از موسوی و از کروبی حمایت می‌کنیم، ستاد تشکیل می‌دهیم و دادند و آشکارا می‌گفتند هر کدام رأی آورند مساله‌ای نیست؛ یکی هستند برایمان، هر دو برایمان عزیزند، فرقی نمی کند هر کدامشان رأی بیاورند. ستادها تشکیل شد تبلیغاتشان را کردند.

NamazJomeFr001

این سراسری است عزیزان مربوط به فریدونشهر نیست که آقای امام جمعه فریدونشهر چرا این حرف را زد. می‌گویم در هیأت دولت استاندار مشخص میشود. فتنه‌ای که خون در دل رهبر کرده و هنوز هم در صحبتهایشان آقا می‌فرمایند مراقب و مواظب باشید که نبود بصیرت 88 راه پیدا نکند، فتنه به وجود نیاید. آن کار تمام شد. می‌گوییم تا انتخابات معلوم نبود، آدم‌های خوبی بودند. خدمتگذار بودند، سابقه داشتند و فلان. ولی بعد از انتخابات و بعد از فتنه مشخص شد این‌ها چه کسانی هستند می‌خواست اعلام برائت کند نکرده.

آقای رئیس جمهور آقای وزیر کشور! در یک جلسه‌ای ایشان وقتی دفاع می‌کند از سران فتنه و افسوس می‌خورد که چرا این‌ها محبوس هستند طرد شده‌اند؛ بعد ضمن دعاهایش می‌آید تشبیه می‌کند سران فتنه را به امام حسن مجتبی و به امیرالمؤمنین و موسی بن جعفر و کسانی که در مقابل این‌ها هستند، کی در مقابل این‌ها هست؟ نظام است رهبر است حزب الله است، آن‌ها را تشبیه می‌کند به معاویه و امثال معاویه.

آن وقت در نظام مقدس جمهوری اسلامی با این تأکیدات مقام معظم رهبری بیایند افراد چنینی را پست بدهند استاندار کنند فرماندار کنند.

من این حرف را زدم تعمد هم دارم یا شورای سیاستگذاری بنده را بخواهد به تهران یا از دستم شکایت کنند همین افراد بنده را بکشانید به دادگاه ویژه روحانیت یا بالاتر بکشانید به دفتر مقام معظم رهبری. با مدرک ما داریم این حرف‌ها را می‌زنیم.

آن وقت می‌آیند در آستانه انتخابات این کارها را می‌کنند. خب کسی که خودش مدافع فتنه بوده فردا می‌خواهد از کاندیدایی حمایت کند که در حد فتنه گران باشد. میخواهند چه بلایی به سر مجلس بیاورند در آینده؟

خواهشی که دارم این است خبرنگاران عزیز بدون کم و کاست ولو جمله‌بندی‌های بنده طبق دستور زبان نیست شما به همین شکل وارد کنید چیزی کم و زیاد نشود.

وقتی این طور عمل کنند یک تروری در فرانسه اتفاق افتاده همه دنیا دارند محکوم می‌کنند مگر روز قبلش در بیروت 300، 400 نفر را به خاک و خون نکشیدند چند نفر حرفش را زدند؟ چند تا دولت حرفش را زدند؟ جز ایران و جز برخی از کشورهای خیلی معدود؟ به تعداد انگشتان نمی‌رسند که از سوریه، عراق، فلسطین دفاع می‌کردند انفجار بیروت را محکوم می‌کردند این را هم محکوم کردند.

ولی خیلی‌ها در دنیا فقط به فکر فرانسه افتادند اما از بیروت حرف نزدند. فردا فتنه‌گران روی کار بیایند می‌خواهند با ما چه کنند؟ چه دستوری را می‌خواهند داشته باشند.

این وام خودرو چه بلایی را از سر ما باز می‌کند . ما نداریم سه میلیون تومان بدهیم جوانی که در حال ازدواج است وام بدهیم این همه رفت و آمد می‌کنند آخرش پشیمان می‌شوند از تقاضای وام. به چه دلیل 25 میلیون تومان آن هم به این شکل داده بشود که کسانی که فقط حقوق بگیر هستند ثبت نام کنند. پس بیکاران چکار کنند؟ کارگران چکار کنند؟ این‌هایی که نانشان را می‌گذارند در سفره‌شان می‌روند در میدان در این هوای سرد می‌ایستند تا یک نفر بیاید ببردشان سرکار. آیا وام دادن به این‌ها خوب است؟ لااقل به این‌ها می‌گفتید شما بیایید ماشین بگیرید وسیله بگیرید با وسیله کار کنید. به طور مسافربری کار کنند.

حالا آن‌هایی که در آخور فرانسه و انگلیس و آمریکا می‌چرند در همان زمانی که عطاءاله مهاجرانی، این پلید درگاه خدا، من سمیرم بودم در آن زمان که اصلاح طلبان چکار می‌کردند چطور دعوت می‌کردند برای انتخابات چه کسانی را دعوت می‌کردند. خب خودش در انگلیس می‌چرد آن وقت پسرش می‌آید در قضیه نفت و در قضیه آن دکلی که از دریا ربودند، تازه بعد از مدت‌ها دیروز اعلام می‌کند که این آقازاده هم در آن‌جا شرکت داشته حضور داشته است. این‌ها این‌ها هستند. باید با مدرک صحبت شود با دلیل صحبت شود. بنده که می‌گویم غیبت کردن از بزرگترین اعتیادات هست و کسی که غیبت می‌کند منفورترین انسان‌ها در محضر خداست اما این‌ها متجاهر به فسق‌اند آشکارا گناه می‌کنند؛ یکی از جاهایی که غیبت مستثنی شده آن جایی است که کسی متجاهر به فسق باشد.

ما می‌مانیم باید چکار کنیم. دیگر نمی‌شود همه اش حرف عبادت و بندگی و قرآن و دعا و نماز و نماز شب را زد. آن‌ها هم باید باشد، مسائل اجتماعی هم باید باشد.

مگر چقدر مانده به انتخابات که این همه تغییر و تحول کنند این شکل افراد را؟ که همه دخیلند چون وزارت کشور مسئولیت اجرایی انتخابات را دارد بعد در هر استانی حرف اول را استاندار می‌زند بعد می رسد به مدیرکل‌ها و می‌رسد به فرمانداران شهرستان‌ها.

به چه دلیل این کار را در این زمان انجام می‌دهند؟ ما بعید می‌دانیم که  آقای روحانی در هیأت دولت هست به این شکل در آن جا اطلاع داشته باشند باز هم این کارها انجام می‌گیرد بعید می‌دانیم.

در هر صورت امیدواریم خداوند متعال به برکت خون شهیدان در طول تاریخ اسلام به ویژه شهدای گران قدر در دفاع مقدس، بعد از دفاع. که امروز بین دو نماز اسم 10 شهید این شهرستان را می‌برند. این‌ها برای چه به شهادت رسیدند؟ امیدواریم به حق خون این شهیدان خداوند متعال به بدی‌های بعضی از ماها توجه نکند و به دعای نیکان این انقلاب اسلامی ما را با رهبری مقام معظم رهبری به حکومت جهانی اسلامی امام زمان برساند.»

  1. خادم گفت:

    بالاخره یکی هم حرف دل ما رو زد
    خون به جگر ما می کنند و خودشان میلیارد میلیاردی می چاپند آنقدر سرگرم بخور بخورهایشان شده اند که دیگر بقیه را نه می بینند و نه آدم حساب می کنند
    وقتی نمی فهمند چرا رهبری اینقدر نگران نفوذ است
    وقتی بعضی ها جان می دهند که حالا با آمریکا هم یه صحبتی بکنند و یه دستی بدهند و یه روبوسی و حتما بعد هم یه دستی و یه سر و گوشی هم کنار آمریکایی ها تکان بدهند
    اینان مصداق آیه ی “صُمٌ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لایَرْجِعون”اند
    اینان می خواهد کشور را دودستی تقدیم سردمداران آمریکا و البته آمریکا بدهند
    اینان حرف توی کتشان نمی رود که نمی رود
    مگر یک افرادی مثل شما باشند که این حرفها را بزنند و یه تکانی هم إن شاءاللّه به دولت بدهد
    حاج آقا غفاری سرتان سلامت
    مِن بعد (خدای ناکرده) هر اتفاقی برای شما بیوفتد ما از چشم آدمهای :-[ انتقاد پذیر این دولت می بینیم
    به خداوند منّان می سپاریمت

  2. درود بر امام جمعه غیور وقهرمان فریدونشهر آفرین برشما که حرف دل مستضغفین رابه زبان آوردید .مابا گرسنگی وبیکاری فرزندانمان می سازیم وازشان خجالت می کشیم که وقت ازدواجشان است وکاری نمی توانیم بکنیم .ولی عده ای بااین بیت المال ایران ما چه می کنند ؟این ریخت وپاش های میلیاردی راببینید ومردم مظلوم این منطقه راکه چگونه زندگی می کنند؟جواب شهداراچه کسی می خواهد بدهد؟کی این فکر سرمایه داری ازایران ماکنده می شود؟وام خودرو ووام های میلیاردی مگرغیر ازسرمایه داربه دست کسی می رسد؟
    یا امام زمان عج به فریادمان برس.

  3. خیلی وقت بود دلمان برای همچین صحبت‌هایی تنگ شده بود خیر ببینید که ما را از دلتنگی درآوردید آقای غفاری

  4. مردم گفت:

    واقعا چرا باید کشور طوری باشد که کسانی که می خواستند کشور را تقدیم دشمن کنند بتوانند تا مقام استانداری منصوب شوند؟

  5. فتنه گران بدانند صد بار هم که فتنه کنند بسیج نمی گذارد به مملکت آسیبی برسد

  6. احسنت برامام جمعه غیور.نظارتی دروام دادن بانکها نیست دربرخی خانه هاچند خودروهست ووام خودرو میگیرند وعده ای محتاج دوچرخه .برخی عوارض ومالیات میدهند ومتمکنیین ازپرداخت آن فرارمیکنند

  7. حق خوری/ بی عدالتی /آزار روحی /همه جا هست /ولی دقت داشته باشید تو مدارس هم نفوذ کرده و من به عنوان یک دانش اموز از این بابت رنج میبرم /خواهشا معلمان وبخصوص مدیرانی!! که دم از عدالت میزنن کمی به خود بیان.ممنونم

  8. رضا گفت:

    چراباید وام 25تومنی به خودروبدن ولی یک قرون به یک جوان هم ندن خیلی مسخرس وباعث تاسف هستش هم براخودم متاسفم وهم برای این آقایون فاتحمون خوندس ‘ای کاش بمیریم وراحت بشیم دیگه خیلی بهتره”مسخرس یک جوان سی ساله نه زن داره نه بچه نه کار ‘بایداین جونا باخاک یکسان کرد’

  9. اين سخنان امام جمعه محترم فقط و فقط خراب كردن وجهه اصلاح طلبان در آستانه انتخابات .خب اينم يك نوع ماموريت.وگرنه چرا امام جمعه محترم هيچ حرفي از بي تدبيري دولت اصول گراي سابق نميارن.

    • جمال گفت:

      چی می گی دادا؟؟ ایشون از اشتباه اصلاح طلبان در حمایت از عطاءا… مهاجرانی و این که یه فتنه گر قراره بشه استاندار حرف زدن

    • اقای نام ونام خانوادگی می دونی چیه اون دولت مرد بود دولت عزیز و پاکی بود فقط همین اقایون پاچه خوار امریکا و … به هر دری زدند تا چهری احمدی نزاد و دولتشا بین مردم خراب کنن .

    • سرباز گفت:

      دولت بی تدبیر؟؟؟/چه بی تدبیری وجود داشت .پاکتر از اون دولت اصلا وجود نداشت.تا اومد خراب کاری های دولت قبل را درست کنه هشت سال گذشت….

  10. ناشناس گفت:

    اون دولت پاکی بود!!!!! فکر کنم اختلاس های هزار ملیاردی را تو اون دولت پاک فراموش کردید؟!!!!!

  11. خداونددوموهبت به آدمی داده است،یکی حجت ظاهرکه همان رسولان هستندودیگری حجت باطنی که همان عقل است.پس چراانسان بایدازموهبت عقل غافل شودوازکاستی هایی که همگان رادرگیرخودش کرده حمایت کرد.پس انسان بایدخیلی افراطی باش و عقل رادخیل نکن ومثل کبک سردربرف کن وکاستی هارانبین وازشون حمایتم بکن.واقعا دوست عزیز دولت پاک?????یکم باخودت خلوت کن وجواب بده

  12. امام جمعه عزیز ماحرفی ازوزارت بهداشت وطرح تحول سلامت نزد که شایدچندین هزارقلم داروواردکشورشده . متاسفا نه ازاختلاس هایی که قبلا صورت گرفته ومال کشوربه غارت رفته حرفی زده نشده زنجانی ها-رحیمی ها بقاییها دکلهای نفتی زمین های اطراف فرودگاه قشم -بورسیه ها ووووووووو که زبان قاصر از گفتن ان است عزیزانی که مشکل خانه ازدواج وغیره دارند ببیند مشکلشان ازکجا شروع شده سکه تا مرز 1500000 هم رفت قیمت مسکن در3سال قبل 10برابرشد وموارد دیگر

    • خودسیاشویلی گفت:

      اتفاقا در همین خطببه ها علیه همین چیزها که گفتی حرف زد
      راستی دکل نفتی را هم گفت و گفت که عاملش پسرمهاجرانی بوده است
      مهاجرانی را که خوب میشناسی، مگه نه

  13. مرتضی گفت:

    جای بسی تاسفه از اینکه نگاه دلسوزانه در هر سطح و هر فرد و هر جناحی که باشه با نگاه سیاست زده بعضی ها بایکوت میشه.
    1. در خصوص حمایت از دولت لازم میدونم بگم بنده که به صورت معدود شاید 2 یا 3 بار در زمان امام جمعگی ایشون در نماز جمعه بودم، مشاهده کردم که حمایت شده ولی تذکر دلسوزانه هم وجود داشته که نباید به خاطر اختلاف سلیقه فردی دچار توهم توطئه بود.
    2. در خصوص مفاسد دولت قبل هم که اگر چیزی هست در حال رسیدگی هست. دادگاه بابک زنجانی که در حال برگزاریست.بحث بورسیه ها در وزارت رسیدگی میشه( البته داشت سیاسی میشد به نحوی که 3000 تا نهایتا به 300 تا کاهش یافت که با ورود رهبری تقریبا جلوش گرفته شد.) اگه چیزی بوده به هر حال در حال رسیدگی هست و همین که شما از وقوع این فساد مطلعید خودش از شفافیت های موجوده. ولی بعضی مفاسد هست که به هیچ عنوان اجازه داده نمی شود که در خصوص اون صحبت بشه. مثله مسئله کرسنت که بعضی از وزرای همین دولت پاکدست و ضد فساد در اون نقش داشتند و در اثر رای دادگاه به 13 میلیارد دلار جریمه محکوم شده ایران که میتونید حساب کنید که چند برابر 3000 میلیارد تومان میشه به دلار امروز خودتون حساب کنید بد نیست. ولی ممنوعیت رسانه ها از پرداختن به این فساد در دولت ضد فساد خودش سوالیه!
    3. به نظر میرسه که به جای این نگاه های جناحی به مسائل بهتر باشه کمی واقع بینانه تر، منصفانه تر، علمی تر نگاه کنیم که جناح بازی آقایون توی این 4 دهه انقلاب جز به نفع عده ی کمی از آقایون که حاضر بودن منافع جناحشون را همیشه داشته باشند تموم شده و مردم در این رفت و آمدهای جناحی کمتر نفعی را شاهد بودند.

  14. زمانی که دولت پاکدستان ماشین پراید شش ملیونی را بیست ملیون کرد .دلار هشتصد تومانی را سه هزار تومان کرد کسی منتقد نداشت . و حالا این دولت با همه ان بدبختیها در حال حل و فصل میباشد و دروازهای دنیا را در حال باز کردن هست . مطبوعات . صدا و سیما . ووو در حال خراب کردن این دولت است که مردم انقدر اگاه هستند که دولت قبل و مجلس کنونی را دیگر انتخاب نخواهند کرد و پس ما با توکل به خدا تا اخر حامی دولت با همه ی سنگر اندازی خواص هستیم …

    • هر چی بدبختی داریم از همین دولت بی تدبیر و بی امیدو… می کشیم چی می گی اقا پراید و دلار و اینارو امثال همینا و خیلی چیزا رو گرون کردن چون کارخانجات بزرگ مال همین حضراته و با این کارشون فقط احمدی نزادا خ.استن خراب کنن.

    • مرتضی گفت:

      ساکت کردن افراد با این حرف که در زمان دولت پاکدستان چه کردید خیانت به کشوره قطعا!

      انتقادات علمی دلسوزان در این کشور توسط دولت ها و نه حاکمیت هر برهه ای از زمان به نحوی بایکوت شده. گاهی با شعار دشمن هاشمی دشمن پیغمبر است
      گاهی با ضد توسعه و آزادی دانستن
      گاهی با دلواپس خواندن
      و ….
      این سلسله بایکوت ها بالاخره در یک جایی باید پایان بیابد و الا این سلسله ادامه خواهد داشت و دولت بعدی که شاید همفکر نباشد هم این دولت را محکوم به بی عرضگی و فساد و وادادگی خواهد کرد…
      خودتون حدیث مفصل بخونید از این مجمل

      دولت جدید در راه حل مشکلات نه به نظر من بلکه به نظر کارشناسان تنها در عرصه بین المللی اقداماتی کرده که اثر محسوسی نداشته. حداقل من به عنوان یک جوان حاضر در خارج شهرستان چیزی حس نکردم. شاید مردم نظر دیگه ای داشتند. مثلا شغل ایجاد شده، افزایش درآمد بوده، کاهش قیمتی وجود داشته؟

      ثبات اقتصادی به وجود اومده هم که چیز مهمی نیست. با یه مطالعه در خصوص روند افزایش تورم در دولت های پس از جنگ میبینید که تمام دولت ها فنر تورم رو پایین نگه داشتند که بعد یه مدت (حالا یا آخر دولت خودش یا دولت بعد خودش) این فنر رها شده.

  15. وای وای وای الان دروازهای جهان بکل وا شد دیگه همه چیز مفت شد پراید 18 ملیونی رو ندادن به مردن 30 ملیون دلار و خیلی چیزای دیگه.

  16. هر دولتی الان سرکار میومد تمام تلاششو می کرد تا رضایت مردمو جلب کنه تا بتونه دور بعدی هم رای بیاره فرقی نداره کدوم جناح باشه ، سیاست های کلی نظام هم که حضرت آقا نظارت میکنه پس با دل پاک و بدون کینه به اینده امید داشته باشید این همه بداخلاقی به جایی نمی رسه به امید برافراشته شدن پرچم ایران و اسلام و در نهایت ظهور امام …
    ضمنا بیخیال این وام خودرو شید اینقد BOLD نکنید!!! چرا وقتی خودرو7 تومنی شد 20 تومن صدای بعضیا در نیومد؟؟؟ خب این یعنی تعصب !! اگه از این دولت هم طرفداری نابجا کنیم باز تعصبه! هشیار باشید دوستان

  17. امام جمعه ی محترم به عنوان حاکم شرع وظیفه ی اتحاد و انسجام بین اقشار مردم شهرستان از هر جناح و سلایق مختلف را دارد . بیان کاستیها و خورد کردن شخصیت مقام اول اجرایی کشور که با رای حداکثری مردم به کرسی نشست و مدام پشت سر رهبر عزیز و مطیع فرمایشات ایشان عمل میکنند کار درستی نیست چون یکجورایی توحین به انتخاب مردم میباشد چون بیشترین رای اخذ شده در شهرستان در حمایت از ایشان بود و قطعنا تلاشهای دوساله ایشان بر همه واضح است و ما رای دهندگان به ایشان از او راضی و سپاسگذاریم چون اقدامات دولت قبل را به خصوص در اواخر حاکمیتش بر مردم فراموش شدنی نیست. و با توجه به گرفتن اقتصاد پکیده از سالهای قبل و از طرف دیگر یکسری دلواپسانی که زمانی سکوت گردند و حال با احساس از دست دادن صندلیهای ریاست به حرف امدند و با توجه به تذکر چند باره ی رهبر فرزانه ی انقلاب به این گروه باز سنگ اندازی میکنند بر مردم فهیم کشور پوشیده نیست و قطعنا مردم عزیز به این گروه افراد دیگر اجازه ی ورود به مجلس و پستهای دولتی را نمی دهند . و ما پشت سر رهبری که فرمایشات ایشان فصل الخطاب است حرکت میکنیم و از دولت محترم نیز حمایت میکنیم …

  18. به نظر اکثر احاد مردم و فرمایشات چند باره ی مقام معظم رهبری تشویش افکار عمومی کار صحیحی نیست . کاستیهای کنونی کشور زائیده ی دولت کنونی نیست جناب اقای غفاری . مملکت ما بحمد خدا یکی از امنترین کشورهای جهان است و حیف است بخاطر سلایق شخصی افکار مردم را مختل و خدای ناکرده با این فرمایشات اختلافات بیشتر و بیشتر شود . شهرستانی که شما تشریف دارید یکی از با فرهنگترین و اگاهترین مردم را دارد که هیچگاه با افکار دیگران تصمیم نمی گیرند و انتخاباتهای گذشته این امر را ثابت کرده است و نظر همه برای هم محترم و همیشه همه جناها مطیع امر رهبری از اول انقلاب تا حال بوده و به ان افتخار میکنیم با تشکر.

  19. واقعا بعضی هاالبته خواص در خوابند پس خواب بمانید.

  20. یک سوال دارم پسر مهاجرانی دردولت قبل چه کاره بوده که منابع دستش بوده؟

Go to TOP