چاپ خبــر

تأکید امام جمعه بر مشارکت مردم در آباد کردن فریدونشهر

امام جمعه فریدونشهر با توصیه بر مشارکت مردم در آبادانی شهر با پرداخت عوارض، بر لزوم رعایت انصاف توسط این نهاد در دریافت مبالغ از مردم نیز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر مطالبات شهرداری از مردم را بیش از هشت میلیارد تومان دانسته و افزود: عوارض شهرداری توسط مردم باید پرداخته شود همان گونه که شهرداری نیز باید طبق قانون عوارض را دریافت کند نه بیش از حق قانونی خود که البته به اذعان برخی از اعضای شورای سابق، شهرداری در دوره‌های گذشته در برخی مواقع در حق مردم اجحاف کرده و بیش از حق قانونی خود مطالبه و دریافت کرده است.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به دستور رئیس جمهور برای مطالعه در خصوص زاینده رود و رفع مشکل کم آبی استان، گفت: در دولت‌های گذشته بودجه‌هایی برای مطالعه وضعیت زاینده رود کنار گذاشته شده و کارشناسان هم مطالعاتی را انجام داده‌اند اما این روش، روش صحیحی نیست چرا که مطالعه مجدد مستلزم بودجه مجدد و زمان مجدد است که نتیجه‌ای هم حاصل نخواهد شد و تنها راهکار رفع مشکل این است که مطالعات گذشته اگر به نتیجه رسیده، اجرائی شود و اگر مسولان در دولت‌های گذشته بودجه را مصرف کرده و مطالعات را به نتیجه نرسانده‌اند مؤاخذه شوند.

وی که سابقه حضور در شرق اصفهان در کسوت امام جمعه را نیز دارد، اظهار کرد: تازمانی که در مسئله زاینده رود تعارض منافع وجود دارد، مشکل حل نخواهد شد چرا که منافع برخی در گرو حل نشدن مشکل زاینده رود است و با حل نشدن مشکل زاینده رود آنها به نان و نوا می‌رسند.

خطیب جمعه فریدونشهر میزان کتابخوانی و عضویت در کتابخانه‌ها ا نگران کننده دانسته و گفت طبق آمار تنها چهار درصد مردم اهل مراجعه به کتابخانه هستند در حالی که همه مردم در شبانه روز، خود را از مراجعه به مغازه‌های متنوع بی‌نیاز نمی‌دانند.

حجت‌الاسلام شامحمدی پیامدهای کاهش سطح مطالعه کتاب در جامعه را خطرناک عنوان کرده و تأکید کرد: آشنایی فرزندانمان با مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخانه و فرهنگ مطالعه عمیق، از وظایف همه خانواده‌ها است.

انتهای پیام/

Go to TOP