چاپ خبــر

رشد ۲۷ درصدی پرونده های جرائم اخلاقی در پلیس فتا استان اصفهان

سیدمصطفی مرتضوی در خصوص چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی گفت: آینده متعلق به شبکه‌های اجتماعی است و مردم به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اطلاعات این شبکه هستند. شبکه‌ها اجتماعی یکی از چالش‌های اصلی حکومت‌ها است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی شب گذشته در جمع هیئت جنت الرقیه (س) خوراسگان در خصوص فضای مجازی، معضلات و مشکلات شبکه‌های اجتماعی مطالبی را بیان کرد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به کلام رهبری که فرموده بودند: «اهمیت فضای مجازی، به‌اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»، گفت: اگر فضای مجازی کنترل نشود، موجب تخریب جامعه و افراد می‌شود.

وی فضای مجازی را یک محیط منعطف از لحاظ دسترسی آزاد و انتشار سریع مطالب عنوان کرد و افزود: این موارد ازجمله موضوعات اصلی و چالش‌های فضای مجازی است که توسط متخصصین فضای مجازی در پلیس فتا مورد رصد و اشراف قرار می‌گیرد.

این کارشناس مسائل رسانه‌ای ادامه داد: حدود ۲۰۳ فرستنده ماهواره در اطراف زمین به‌عنوان فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی در حال استفاده است که دشمن برای نفوذ فرهنگی از آن‌ها استفاده می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه ۱۰۰ ماهواره فضای ایران را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: اکثر این ماهواره‌ها در جهت تولید و انتشار محتواهای ابتذالی، ضد ایرانی و ضدانقلاب فعالیت دارند و همچنین در این شبکه‌ها برای ترغیب افراد به ایجاد رابطه نامشروع، دروغگویی، سکس و… تبلیغ وسیع می‌شود.

این کارشناس مسائل سایبری در خصوص چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی گفت: آینده متعلق به شبکه‌های اجتماعی است و مردم را به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اطلاعات این شبکه بیان کرد و همچنین این شبکه‌ها را به‌عنوان یکی از چالش‌های اصلی حکومت‌ها معرفی کرد.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در تمام حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… فعالیت می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی تنوع جرائم رایانه‌ای در استان اصفهان را این‌گونه بیان کرد: در سال ۱۳۹۳ در حوزه اقتصادی ۶۹ درصد و در حوزه معضلات اخلاقی ۱۸ درصد و در مدت مشابه سال ۱۳۹۴ مسائل اخلاقی ۴۵ درصد و موارد اقتصادی ۳۶ درصد بوده داده است.

وی ارتباطات اینترنتی را چند طرفه عنوان کرد و افزود: این ارتباطات وابسته به زمان، جنسیت، مکان و… نیست.

کارشناس فضای مجازی برخی از علل وقوع جرائم و معضلات فضای مجازی را جذابیت و تنوع، آزادی مطلق، ارتباطات، حس کنجکاوی و جستجوگری کاربران در فضای مجازی معرفی کرد.
مرتضوی دوست‌یابی اینترنتی و معضلات آن و سوءاستفاده از اطلاعات در اختیار گذاشته‌شده کاربران را به‌عنوان عمده پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا عنوان کرد.

وی به حاضرین توصیه کرد: با مراقبت از فرزندان خود در فضای مجازی از اتفاقات و مشکلات بعدی پیشگیری نمایید.

رییس پلیس فتای استان اصفهان بعضی دیگر از معضلات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که افراد با آن مواجه می‌شوند را این‌گونه بیان کرد: صادق نبودن و فریب دادن خیلی از کاربران، اتلاف زمان، پرخاشگری، تحریک احساسات و عواطف کاربران، دسترسی و نفوذ به حریم خصوصی افراد، ایجاد مزاحمت، انتشار اطلاعات شخصی کاربران.

Go to TOP